2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Zekeringen schema
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 12 mei 2012 11:44 PM
  [ # 16 ]

Geweldig, bedankt allemaal voor jullie reactie’s en suggesties.
Maar nog even een vraagje over de transistoren.

Jullie geven aan dat het type transistor mj11015 moet zijn, maar in mijn ventilator zitten fw26025a1 of iets dergelijks(de nummers 60 zijn moeilijk te zien) en moeten de nieuwe transistors met de tekst naar beneden weer geplaatst worden of maakt het niets uit.

Joop.

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 14 mei 2012 07:15 PM
  [ # 17 ]

Transistor mj11015G is te gebruiken in plaats van fw26025A1.
Klopt dit?

Joop.

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 16 mei 2012 03:53 PM
  [ # 18 ]

Bedankt voor alles, het is opgelost.

Joop.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 17 mei 2012 11:27 AM
  [ # 19 ]

En wat was nu het probleem?

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 17 mei 2012 03:40 PM
  [ # 20 ]

De transistors.

Joop.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 18 mei 2012 12:47 PM
  [ # 21 ]

Fijn dat het nu is opgelost! Scheelt je toch weer mooi een nieuwe aanjager!

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 18 mei 2012 06:31 PM
  [ # 22 ]

Inderdaad, het was een heel goed idéé van jou om even de motor zelf te testen.
Het kan je hoop euro’s besparen, zeker als je en beetje handig bent en niet al te veel haast hebt.

Ik kan mij voorstellen dat andere Xantia rijders hun auto dagelijks moeten gebruiken en dan ook haast geboden is, en dan gelijk een nieuwe kachelventitator aanschaffen á +/- €200,-, in plaats van dit forum te raadplegen.

Mijn kosten waren € 15.74 incl. verzendkosten.

Joop.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 mei 2012 08:53 PM
  [ # 23 ]
Joop 49 schreef:

Ik kan mij voorstellen dat andere Xantia rijders hun auto dagelijks moeten gebruiken en dan ook haast geboden is, en dan gelijk een nieuwe kachelventitator aanschaffen á +/- €200,-, in plaats van dit forum te raadplegen.

Yep, midden in een vreselijk drukke winter de aanjager stuk… Ben maar niet naar een tweedehandsje op zoek gegaan Mr. Green Bij mij waren overigens de koolborstels gewoon schoon op.

En nu hoef ik naar verwachting nooit meer een andere aanjager te regelen; de vorige heeft 18 jaar gezeten. Nou gun ik m’n Xantia een lang leven, maar dan moet ze dus toch eerst 36 worden. En realistisch gesproken is dat wel weer een groot vraagteken.

Hoe dan ook, mooi dat het weer werkt. Goed bezig!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
harryh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 10-04-2006

- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
Gepost: 19 mei 2012 05:59 PM
  [ # 24 ]

Sorry , dan zat ik er 74 cent naast….

Het is me wat he… dream


Gr Harry

nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 20 mei 2012 01:48 AM
  [ # 25 ]

Geen probleem Harry,

Je had ook aangegeven dat het “rond” de € 15,- zou gaan kosten.

Joop.

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 31 mei 2012 06:24 PM
  [ # 26 ]

Niet opgelost.

Na het vervangen van de transistors dacht ik dat de kachelmotor het weer zou gaan doen.
Omdat ik heel weinig met deze auto rijdt, kwam ik er vandaag achter dat alles voor niets is geweest.

Naar een auto-onderdelen zaak geweest welke nog een gebruikte kachelmotor had liggen, gemonteerd, en hetzelfde euvel.
Wil aanstalte maken om te gaan draaien en stopt gelijk weer.
Het zou wel heel toevallig zijn dat beide kachelmotoren stuk zijn.

Met een spanningszoeker alsnog gecontroleerd m.b.t. spanning en met contact en motor aan, de bruine stekker welke onder het dashboard vandaan komt, aangeloten op de kachelmotor.

De dikke rode draad(constante spanning) was goed, dunne orange draad(volgens mij de regelaar draad), begon gelijk de kachelmotor op volle toeren te draaien.

Ik ben het spoor helemaal bijster, kan iemand mij alstublieft helpen want ik begin het zat te worden.

Tevens zal ik een nieuwe Topic plaatsen m.b.t kachelmotor/ventilator.

Joop.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook