Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007
- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Ah zo
nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto
Het draadje maar een beetje afstoffen.
APK zit er sinds een week ook weer op, ik heb alleen voor die tijd de abs sensor rechts achter vervangen.
Toen zonder mankeren door de apk.
Vandaag bij Chyparse geweest.
Toen ik 3 jaar geleden deze auto kocht heb ik alle bollen laten vervangen en zijn de hoogte regelaars schoon gemaakt, en natuurlijk verse olie.
Vandaag zijn 5 bollen opnieuw op druk gebracht, er zat nog ongeveer 20 bar in de veerbollen en 40 in de voorraad bol.
De voorste hoogte regelaar opnieuw schoon gemaakt, de achterste niet, Martin kon de wartels zo niet los krijgen (waren dol gedraaid ) en had geen tijd vandaag om er nieuwe op te zetten.
Er is spoelolie in gekomen om de vuiligheid er uit te halen. Met +/- 4000km vervangen voor LHM en dan doen we gelijk de achterste hoogte regelaar.
Maar wat een verschil met de vorige keer vervangen, nu zweeft de auto, dat heeft hij nog niet zo gedaan zolang ik hem heb. Ik heb steeds gezegd dat ik hem toch wel stug vond. Had ik gelijk dus.
Leuk om bij Martin je auto te laten doen. Dat is iemand die zijn vak verstaat en er graag over verteld en alles uitlegt en laat zien wat hij doet en waarom.
Pet af voor zo iemand.
Het is niet moeders mooiste maar hij blijft maar gaan, nu 347.xxx km gelopen en dat vanaf 1500 km op gas.
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Dat stugge veren dat sluipt er ook een beetje in. Ik had al een vermoeden dat mijn Xantia wat aan de stugge kant was aan de voorkant en mijn vermoeden werd bevestigd op vakantie afgelopen 2 weken. Iedere keer als ik over de drempeltjes reed op de camping in Luxemburg ( van die korte pokke drempeltjes van zo’n 10 cm hoog ) deinde de voorkant een beetje na terwijl de achterkant meteen stilstond zonder protest. Gistermorgen heb ik de bollen aan de voorkant laten vullen in Wijnandsrade ( 65 bar ) en gelukkig kon dit ook nog en écht waar….wat een gigantisch verschil! Waarom ben ik zo lang blijven doorrijden? Ik zou toch beter moeten weten? Misschien zijn de wegen wel te goed in Nederland?
Anyway, hebben jouw bollen zo veel druk verloren in 3 jaar tijd? Dat gaat dan toch wel snel?
Jammer dat we hier in het zuiden niet zoiets hebben als Chyparse, tenminste, zo ver ik weet. Want waar ik gisteren was vraagt toch nog wel veel voor bijvullen ( 25,- per bol ) maar is zo ver ik weet één van de weinige hier in de omgeving.
Aan de andere kant loont het zich wel als je eens in de 2 á 3 jaar eens een afspraak maakt inclusief LHM verversen…
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Het vullen van een bol kost bij Chyparse 11,16 excl btw. incl de en montage.
Mijn veerbollen zaten op nog ongeveer 20 bar dus nog goed te vullen.
Ik was voor het vullen van 5 bollen en schoonmaken van de hoogte regelaars en het vullen met spoelvloeistof incl werkloon 190.85 incl btw kwijt.
En vergeet niet de uitleg van wat hoe en waarom. Martin is ongeveer 2,5 uur met de auto bezig geweest incl uitleg. Dan loont het de moeite om er naar toe te rijden. Ik woon in Haren bij Groningen en is dus ook niet naast de deur.
Groetjes Harry