Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Een goede kennis van me hier heeft een 1962 2CV.
Ooit gekocht in onderdelen en vervolgens opgebouwd met wat ervoor handen was. Hij is dus niet bepaald helemaal origineel, er zitten veel te moderne onderdelen op naar mijn smaak maar het viel me laatst op dat hij rare achterdeuren heeft. De ruit ligt ongeveer 1 cm diep in de deur.
Nou loop ik toch al een poosje mee in de eendenwereld maar dit heb ik nooit eerder gezien. Iemand enig iedee waar dit vandaan komt of van welk bouwjaar dit is?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Deuren oorspronkelijk voorzien voor te openen ruiten?
Lijkt mij meer dat er andere rubbers gebruikt zijn waardoor de ruit meer naar binnen zit. Die met pees worden normaal niet in de deur gebruikt.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
nee de deuren zijn echt anders
Die rubbers met pees komen denk ik uit een AZAM. Hij had een berg onderdelen waaruit hij die eend opgebouwd heeft. In die berg zaten oa een Azambumper met beugels, een AZAM stuur en grijze AZAM dashboard delen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Dit zijn originel deuren uit de Belgische productie. Vroeger heel normaal (want alle eenden in de Benelux tot circa 1970 kwamen uit Belgie!). Ook de rubbers met poees horen erin.
De ruiten van de Azam hebben trouwens geen pees maar een alu sierrandje.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
en dat zou dan weer mooi kunnen kloppen met de vondst van dit:
Zat in de berg onderdelen en siert inmiddels het schutbord van Sambalbij.
Dat ik niet zo bekend ben met die deuren laat zich verklaren doordat ik me altijd heb beziggehouden met eenden van na 1970. Overigens op mijn laatste eend in Nederland na, een 1961 AZU (de DR-94-61) die ik gerestaureerd kocht in 2001 en waar ik alleen de versnellingsbak van heb gereviseerd en waar ik een speciaal oud uitziend 602cc blok voor heb gebouwd , opgebouwd met AZAM6 spruitstuk en koeltunnel.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive