hyperhydroactive??
sjeescees
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 26-03-2012

Gepost: 15 mei 2012 09:51 PM

hallo allemaal,ik zal me even voorstellen..
ik ben Cees en ik heb al een stuk of 13 verschillende voitures gehad.
2 eendjes,cx prestiges,turboII,gti,bx,en nu mijn 2e xm,ik ben nu de trotse bezitter
van een tct vsx uit 95…
Goed..ze had wat achterstallig onderhoud,maar ik ben gelukkig vrij handig..
Maar,dat hydro actief is een verhaal apart ben ik achter gekomen.
Ze stond een beetje stug in de vering,dus ben ik eerst de veercomputer gaan reparen,daarnaast
was de lhm vervuild.Ook geen probleem,spoelen en spoel olie er in.
Het bekende massa probleem….ook opgelost.
Ik moet zeggen,na elke aktie kwam er duidelijk verbetering in het toekomstig vliegend lederen tapijt!
Nu wil het geval dat ze alleen maar fijn ging veren als ze meerdere personen ging vervoeren?
Dat betekend dus als ik alleen de voiture bestuurd zij nogal vreemd kan reageren,ik praat hier over
uit een bocht komen rijden waarna het even duurt voor dat ze zichzelf weer recht zet,en in nog erger geval op “slot"slaat…zeer onvoorspelbaar gedrag dus.
het is namelijk geen pretje als de voorkant gaat stuiteren!zeker niet met 80 km p/u.
het grappige is nu…
ik heb onder de bijrijdersstoel 110 kilo staal neer gelegd…en wat denk je?
geen hyper aktief dametje meer maar gewoon goed veren!!
Mijn vraag aan jullie is dan; waar moet ik dit in zoeken?
hydroklep? ik hoor ze namelijk niet klikken als ik mijn deuren open doet.
wat ik wel hoor is een relais?uit de buurt van mijn zekeringskastje onder het dashboard,die gaat tekeer als een dolle,zeker als ik wat meer verg van de vering(hard over een oud weggetje met kuilen!)
ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

m.v.g. Cees.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 15 mei 2012 10:39 PM
  [ # 1 ]

Een vervuild systeem is niet alleen een kwestie van spoelen. Je zult in een aantal gevallen ook de hoogteregelaars of de ha blokken moeten demonteren om ze te reinigen.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 16 mei 2012 01:51 AM
  [ # 2 ]

Veercomputer uitlezen?

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 16 mei 2012 08:43 AM
  [ # 3 ]

Ik zou beginnen met wat Gomp en Dirk zeggen: uitlezen, hoogteregelaars en hydractiefkleppen schoonmaken. En vervang ook de messing busjes (nr. 7):

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 mei 2012 10:11 AM
  [ # 4 ]

En eens kijken of ALLE bollen op druk zijn!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sjeescees
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 26-03-2012

Gepost: 16 mei 2012 06:29 PM
  [ # 5 ]

Dankjewel voor jullie raad!
Ik had de veer computer al uitgelezen die geeft alleen nog code 24 ,tja snelheidsmeter moet ik ook nog fixen..
Maar goed ik gaat aan de slag,btw die messing busjes en revisie setjes waar kan ik die het beste bestellen?
En ik moet zekers m’n bollen laten checken,alhoewel hij af en toe heerlijk veert?

M.v.g Cees.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 16 mei 2012 11:55 PM
  [ # 6 ]

Gewoon bij de dealer. Voor die busjes moet je wel even doorsparen want die kosten iets van een eurootje per stuk. Shocked

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 mei 2012 12:04 AM
  [ # 7 ]

hoor je eigenlijk een klik als je de auto van het slot haalt en het bestuurdersportuur open trekt ?

Een klik zowel voor als achter… Geen klik is nie goe.

Profiel  
 
sjeescees
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 26-03-2012

Gepost: 17 mei 2012 01:24 AM
  [ # 8 ]

Nee..ik hoor geen klik,en daarom denk ik aan een electroklep ,of die verdeelblokken.
Maar goed…ik heb m’n bollen nog niet gecheckt ..laten we dat maar eerst doen,dan heb ik tenminste een ijkpunt Wink

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 17 mei 2012 11:03 AM
  [ # 9 ]

Ik vind dat het kunnen horen van een klik wordt overdreven: bij La Soixante hoor ik ook niks. Ja, als het volkomen stil is in de straat en ik er heel erg op lekt dan meen ik wel iets te horen. En toch functioneert het hydractief.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 17 mei 2012 11:05 AM
  [ # 10 ]

+ 1
Hoor alleen een klik als de motor uit is na 30 seconden .
Type 1 dan hè .

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 17 mei 2012 11:19 AM
  [ # 11 ]

En dat relais komt doordat je richtingaanwijzer smerig is van binnen, demonteren, uit elkaar halen, de bedieningskogel van je richtingaanwijzer scherpe kantjes van afhalen, alles netjes schoon maken en weer in elkaar zetten. Er is wel meer over geschreven in het forum.

Profiel  
 
sjeescees
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 26-03-2012

Gepost: 18 mei 2012 03:13 PM
  [ # 12 ]

Mm,toch blijf ik het vreemd vinden dat wanneer ze een tijdje stil heeft gestaan(24 uur)
Dat de eerste 5 minuten goed veren is en dat daarna de vering harder gaat worden.
En vandaag ook geen relais storingen!

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 18 mei 2012 03:25 PM
  [ # 13 ]

Onderschat hydractive problemen in ieder geval niet. Het is een zeer gevoelig systeem en het opzoeken en elimineren van hardnekkige problemen kan zeer frustrerend en bovenal kostbaar zijn/worden.

Gewichten in je auto leggen lijkt me sowieso niet echt de oplossing Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook