5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De 22TRS van marcelka, Grote (blok) schoonmaak
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 01 januari 2012 08:10 PM
  [ # 61 ]

Gisteren kwam ik er achter dat de ruitenwisser wel erg langzaam zich over de ruit beweegt.
Met zo’n snelheid dat je denkt dat ie de andere kant niet meer gaat halen.

Hier een mooie howto gevonden om het hele boeltje eens grondig schoon te maken en opnieuw in te vetten.
Ik ben begonnen met het demonteren van de donormotor en mechaniek. Die zat nog aan een stuk uitgeslepen plaatwerk waarschijnlijk omdat de plastic moer niet los kwam.
Nu de boel uit elkaar ligt is het logisch dat de boel wel eens vast kan lopen…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 01 januari 2012 08:42 PM
  [ # 62 ]

mooie site! alleen mijn frans is niet zo best maar de foto;s zeggen ook al veel.

edit mod: niet quoten op het laatste bericht svp!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 januari 2012 09:46 PM
  [ # 63 ]

Da’s een handig linkje. Nou hopen dat ik ‘t terug kan vinden als ‘t zover is. Ga je nou de donor opknappen en inbouwen of is dit alleen oefenmateriaal?

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 01 januari 2012 10:11 PM
  [ # 64 ]

Het ligt er aan wat ik aantref als ik het mechaniek uit de auto demonteer.
Datgene wat er het beste uitziet gaat terug. Of een mix Wink

Bij deze versie mis ik in ieder geval het rubberen ringetje wat de boel moet afsluiten tegen inwateren.
Ook de sluitring(veerring) is helemaal weggeroest.

Een fotootje na gedeeltelijke schoonmaak:

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 17 mei 2012 05:28 PM
  [ # 65 ]

Vandaag eindelijk weer eens tijd voor madame.
En vandaag was het ook eindelijk eens weer voor le garage du trottoir…

Iets wat ik om maar diplomatiek te zeggen iets minder vind is die lelijke trekhaak. En omdat ik deze toch niet gebruik: Demontage!

Maanden geleden had ik de boutjes al in de kruipolie gezet en deze kwamen dan ook braaf los.
Het enige wat tegenzat was de stekkerdoos. Nou die had toch zijn beste tijd gehad dus deze uit elkaar gezaagd om de draadbundel te kunnen sparen. Die draadbundel zat gelukkig netjes met een stekker-contrastekker op de originele stekker geprikt. Easy job!

Ik weet alleen niet of de boutjes terug moeten in het subframe. Daar ziten nu de 6 gaatjes zo gaatjes te wezen… Wink

Mocht er iemand nog interesse hebben in een trekhaak, hij is beschikbaar.





Dat ziet er stukken beter uit zo…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 mei 2012 06:00 PM
  [ # 66 ]

Ik begrijp dat je graag al wat voorwerk wilt doen voor de distri wissel, maar die trekhaak zat toch heul nie in’t pad daarvoor Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 mei 2012 09:50 PM
  [ # 67 ]

Is inderdaad mooier - bij komt er ook geen beunhaakje onder de CX. Maar als het moet, vind ik zo’n Franse trekhaak zonder de kogel wel iets hebben.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 17 mei 2012 10:00 PM
  [ # 68 ]

Hoi Marcel,

Ze houden je lekker bezig zo !
Gelukkig was het vandaag goed sleutelweer.

Groeten Peter.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 19 mei 2012 11:18 PM
  [ # 69 ]

Vandaag met o.a. Furriegurrie de distributieriem vervangen. Appeltje eitje…
Alles liet zich makkelijk demonteren. We hebben goed gekeken hoe de diverse schroefjes en ringetjes van de kappen gemonteerd zaten.
Met het WPH in de hand de motor een aantal slagen gegeven totdat de tandwielen met de merktekens op de goede plek stonden. Met het officiele vliegwiel blokkeer tooltje de krukaspoelie los gemaakt (ging ook zonder problemen) en de oude riem verwijderd. Nieuwe riem erop en de nieuwe spanrol op spanning gezet. De veer die dat eigenlijk moet doen zat vast en kwam ook met kruipolie en andere maatregelen niet meer van zijn plek. Krukaspoelie terug, nieuwe snaar op de dynamo/waterpomp en deksels weer terug.

Meteen de brandstofslangen en het filterje vervangen want dat was ook hard nodig.

Toen de dame weer op de wielen stond een (flink)blokje om gereden om er wat meer achter te komen wat er nog op het lijstje kan voor de APK.

Nadien met een portie Chinees deze sleuteldag gezellig afgesloten.
Mannen, bedankt!


De foto’s…

De oude riemen er nog op

Deksels!

Krukaspoelie verwijderd

Nieuwe riem



Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 mei 2012 11:44 PM
  [ # 70 ]

Graag gedaan! Wat een genot om aan te sleutelen die wagen. Alles komt netjes los, niets is versleuteld en wat een ruimte…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 mei 2012 12:00 AM
  [ # 71 ]
furriegurrie schreef:

en wat een ruimte…

Da’s de eerste keer dat ik dat hoor bij een CX Smile

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 20 mei 2012 12:07 AM
  [ # 72 ]

Ik vergelijk het met een Xm V6, misschien dat dat het iets verklaart Laughing

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 24 mei 2012 11:54 PM
  [ # 73 ]

Vanavond een begin gemaakt met het uitbouwen van de linker aandrijfas. Auto op steunen, laagste stand, druk er af, naafmoer los enz. Alles gaat goed los tot hier toe.

Nu komt het natuurlijk: De spoorstangkogel zit daar spanning op? moet ik de spoorstang ietsje opkrikken om hem makkelijk uit de draagarm te krijgen of juist de hele draagarm omhoog? Het speciale tool van het WPH heb ik niet. Gewoon eruit tikken/wringen?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Gepost: 25 mei 2012 12:10 AM
  [ # 74 ]

De spoorstang zit niet aan de draagarm, maar aan het fuseestuk.
Dus bedoel je misschien de stabilisatorstang?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 25 mei 2012 12:10 AM
  [ # 75 ]

Marcel,

tikken zal waarschijnlijk niet gaan lukken, de krengen kunnen goed vast zitten ik heb de kogels wel eens met poulie trekkers losgehaald door deze om de arm te klemmen en het uitdraai deel op de kogel te plaatsen en dan de zaak onder spanning zetten en dan wat gedoseerd geweld er op los te laten.

maar het blijft een kwestie van mazzel hoe snel ie losgaat, iig niet op de schroefdraad meppen daar wordt ie alleen maar door beschadigd en de kans op succes is klein.

succes,

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook