Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Geweldig, bedankt allemaal voor jullie reactie’s en suggesties.
Maar nog even een vraagje over de transistoren.
Jullie geven aan dat het type transistor mj11015 moet zijn, maar in mijn ventilator zitten fw26025a1 of iets dergelijks(de nummers 60 zijn moeilijk te zien) en moeten de nieuwe transistors met de tekst naar beneden weer geplaatst worden of maakt het niets uit.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Transistor mj11015G is te gebruiken in plaats van fw26025A1.
Klopt dit?
Joop.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Bedankt voor alles, het is opgelost.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
En wat was nu het probleem?
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
De transistors.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Fijn dat het nu is opgelost! Scheelt je toch weer mooi een nieuwe aanjager!
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Inderdaad, het was een heel goed idéé van jou om even de motor zelf te testen.
Het kan je hoop euro’s besparen, zeker als je en beetje handig bent en niet al te veel haast hebt.
Ik kan mij voorstellen dat andere Xantia rijders hun auto dagelijks moeten gebruiken en dan ook haast geboden is, en dan gelijk een nieuwe kachelventitator aanschaffen á +/- €200,-, in plaats van dit forum te raadplegen.
Mijn kosten waren € 15.74 incl. verzendkosten.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Joop 49 schreef:
Ik kan mij voorstellen dat andere Xantia rijders hun auto dagelijks moeten gebruiken en dan ook haast geboden is, en dan gelijk een nieuwe kachelventitator aanschaffen á +/- €200,-, in plaats van dit forum te raadplegen.
Yep, midden in een vreselijk drukke winter de aanjager stuk… Ben maar niet naar een tweedehandsje op zoek gegaan Bij mij waren overigens de koolborstels gewoon schoon op.
En nu hoef ik naar verwachting nooit meer een andere aanjager te regelen; de vorige heeft 18 jaar gezeten. Nou gun ik m’n Xantia een lang leven, maar dan moet ze dus toch eerst 36 worden. En realistisch gesproken is dat wel weer een groot vraagteken.
Hoe dan ook, mooi dat het weer werkt. Goed bezig!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 10-04-2006
- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
Sorry , dan zat ik er 74 cent naast….
Het is me wat he…
Gr Harry
nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Geen probleem Harry,
Je had ook aangegeven dat het “rond” de € 15,- zou gaan kosten.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Niet opgelost.
Na het vervangen van de transistors dacht ik dat de kachelmotor het weer zou gaan doen.
Omdat ik heel weinig met deze auto rijdt, kwam ik er vandaag achter dat alles voor niets is geweest.
Naar een auto-onderdelen zaak geweest welke nog een gebruikte kachelmotor had liggen, gemonteerd, en hetzelfde euvel.
Wil aanstalte maken om te gaan draaien en stopt gelijk weer.
Het zou wel heel toevallig zijn dat beide kachelmotoren stuk zijn.
Met een spanningszoeker alsnog gecontroleerd m.b.t. spanning en met contact en motor aan, de bruine stekker welke onder het dashboard vandaan komt, aangeloten op de kachelmotor.
De dikke rode draad(constante spanning) was goed, dunne orange draad(volgens mij de regelaar draad), begon gelijk de kachelmotor op volle toeren te draaien.
Ik ben het spoor helemaal bijster, kan iemand mij alstublieft helpen want ik begin het zat te worden.
Tevens zal ik een nieuwe Topic plaatsen m.b.t kachelmotor/ventilator.
Joop.