Vraagje:
Ik wil de carburateur helemaal schoonmaken. Wat kan ik het beste niet loshalen en wat wel ?
Het betreft een Solex carburateur. Voor plaatjes kijk hier:
http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/28
Schijt aan originaliteit.
Re: Carburateur-vraag
En hem na schoonmaak laten verzinken?
Groetjes Sam
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De gasklep. die zit best noukeurig gemonteerd
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Afblijven en meenemen naar de sleutelmeeting.
als je hem schoon wilt krijgen leg hem dan zolang in petroleum.
mvgr wupke.die een 2traps valstroom solexje ziet. en daar moet je niet zonder kennis mee in de weer gaan.
Mag in plaats van peteroleum ook super98? En schoonmaken met een tandenborstel + benzine, zonder het ding uit elkaar te halen ?
En nee, ik laat hem niet verzinken, er zitten een paar gecalibreerde gaatjes in. Daarbij is het ding van aluminium, dat blijft mooi, mits het niet vies wordt
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Mag in plaats van peteroleum ook super98? En schoonmaken met een tandenborstel + benzine, zonder het ding uit elkaar te halen ?
En nee, ik laat hem niet verzinken, er zitten een paar gecalibreerde gaatjes in. Daarbij is het ding van aluminium, dat blijft mooi, mits het niet vies wordt
als je lampolie ofso gebruikt ,in een bakje,met de carb erin ,en je laat zoveel mogenlijk olie IN de kanalen en carb lopen,dan is hij makkelijker schoon te krijgen ZONDER tandenborstel.
en als je benzine gebruikt,gaat het wel maar is een duur poetsmiddel,wat je beter in de tank kunt droppen.
op de meeting zal ik je carb dan wel verder opereren en schoonmaken.
en NEE je mag hem niet schoonmaken zonder hem geheel te demonteren.
daar je dan vuil in ruimtes drukt waar je niet bijkan .
dat vuil komt dan los als je hem gaat gebruiken, en verstoppen dan de sproeiers.
helaas zul je dus moeten wachten.
maar je zal het wel begrijpen als ik hem onderhanden heb.
mvgr wupke.
Ik geloof jou helemaal blind.
Maar benzine heb ik genoeg op dit moment en dat moet uit m’n tank, dus ik dacht dat het daarom wel makkelijk zou zijn om het ding in de benzine te leggen. Lekker alle kanten op draaien zodat de lucht er uit kan, beetje schudden en viola, overal waar geen metaal of pakkingsmateriaal zit, zit benzine.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ik geloof jou helemaal blind.
Maar benzine heb ik genoeg op dit moment en dat moet uit m’n tank, dus ik dacht dat het daarom wel makkelijk zou zijn om het ding in de benzine te leggen. Lekker alle kanten op draaien zodat de lucht er uit kan, beetje schudden en viola, overal waar geen metaal of pakkingsmateriaal zit, zit benzine.
gewoon opvangen zodat je het terug kan schudden hehehe.
geen benzine gebruiken, maar in de week leggen in bv lampenpetroleum.
werkt het allerbeste.
mvgr wupke
Ik ga op zoek naar lampenpetroleum. Is dat overigens hetzelfde als lampolie ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ik ga op zoek naar lampenpetroleum. Is dat overigens hetzelfde als lampolie ?
met citroen geur, hoe toepasselijk
gewoon neutrale lampolie
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Okay, dankje !
Nu nog proberen die carburateur in die fles te proppen
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Okay, dankje !
Nu nog proberen die carburateur in die fles te proppen
kan toch niet moeilijk zijn, laatst nog een boot in een fles gezien
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017