Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-2012
- 2CV 2cv6 Spécial
- C4 (2004-heden) 2.0 Hdi Berline (Exclusive)
Hallo Forumleden,
Sinds augustus 2010 rijd ik een c4 2.0HDIF Exclusive. Al vanaf het begin loopt de motor stationair niet helemaal lekker. Af en toe trilt het blok namelijk op onregelmatige tijdstippen. De garage gaf aan dat dit niet erg was en dat het vermoedelijk lag aan de kabelboom waar een stekker niet goed zat.
Verder heb ik sindsdien dik 75000km gereden zonder enige storing op qua motormanagement.
Nu staat de kmstand op 196000 en heeft de auto net (anderhalve week geleden) een beurt gehad. Echter hield de auto afgelopen vrijdag ineens in. Zonder enige melding was hij in de motorbeveiliging gekomen. Vervolgens merkte ik na opnieuw starten dat de cruisecontrol het niet meer deed en dat er een emissiestoring kwam.
Direct naar de garage gegaan, waar ze de auto hebben uitgelezen. Hier gaven ze aan dat het vermoedelijk aan de HD brandstof toevoer ligt. een Sensor of iets dergelijks. Advies was, resetten en kijken of het probleem terug komt.
Afgelopen maandag weer naar de garage gegaan, zelfde probleem. De sensor is ondertussen vervangen maar bood geen soelaas. Nu is de motor verder uitgelezen en geven ze aan dat de brandstofpomp kapot is. Deze geeft niet de juiste drukken. Een duur grapje van 1300 euro ex btw.
Omdat dit zoveel kost ben ik gaan zoeken en kom eigenlijk dit probleem nooit tegen.
Nu is mijn vraag, komt dit probleem vaker voor bij de 2.0HDIF? Denken jullie dat dit de juiste diagnose is?
Ik ben erg benieuwd!
Gr Martin
(is er verder nog advies over de mogelijkheid om dit zelf te vervangen?)
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Collega van me heeft een 407 met dezelfde motor. Vorig jaar hetzelfde probleem gehad helaas.
Er zijn meer dingen die deze storing geven dus of het ook echt de pomp is durf ik niet te zeggen.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-2012
- 2CV 2cv6 Spécial
- C4 (2004-heden) 2.0 Hdi Berline (Exclusive)
Bedankt voor je reactie! Ondertussen hebben ze de druksensor op de brandstof galerij vervangen en bij de beurt hadden ze al mijn brandstoffilter vervangen.
Vervolgens hebben ze mijn auto naar een dieselspecialist gestuurd, deze heeft aangegeven dat de drukken die hij geeft niet juist zijn.
Dus zou de hoge druk brandstofpomp vervangen moeten worden.
Dan kun je de auto beter bij een dieselspecialist brengen om te laten repareren.
Die pompen zijn niet goedkoop bij Citroen, een dieselspecialist kan ze goedkoper leveren.
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-2012
- 2CV 2cv6 Spécial
- C4 (2004-heden) 2.0 Hdi Berline (Exclusive)
Hij wordt ook gerepareerd bij de dieselspecialist. Ik hoop dat de kosten een beetje te behappen zijn.
Maar wie heeft dit ook wel eens gehad? een kapotte HD brandstofpomp? Lijkt mij dat in een auto met 190K dit niet kapot hoort te gaan. Alle onderhoud heeft het op tijd gehad!