oh die had ik op marktplaats gezien ja! Dus nu ben je op zoek naar een rode voorbumper? Enne waar komt die striping vandaan?
@ sohail, ik heb het roze velletje nog niet, enkel het geel van de auto
Enne Daan, dat is Mc Dean
Die vuldop heb ik gevonden, maar ik durfde nog niet zo hard aan dingen met slangetjes te gaan trekken
De 16v Komt uit Renswoude en is van een ouder echtpaar geweest…(zonder gein)
@ Erik, daar ben ik idd ook bang voor, dat wordt dus gewoon koest houden….accelereren is geen punt…maar je moet dan ook op die snelheid door de bochten ops:
@ Bram, ABS zit erop en werkt ook nog
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ABS is standaard op 16V. 16v bumper mk1 is niks bijzonders. Gewoon de bumper rood laten spuiten volstaat voor de originele looks.
Sja, striping staat idd niet al te charmant, maar kan er idd af.
Nu moet je ff het olieverbruik in de gaten houden. Klepseals kunnen slecht zijn en dan kan ie aardig wat olie nemen. Verder kunnen bij wild gebruik in het verleden de drijfstanglagers aardig gesleten zijn (als ie altijd hard heeft moeten werken). Zeker omdat het een mk1 is die pas echt lekker kracht levert boven de 4000 toeren.
Een 16v Mk1 heeft geen kat (als het een origineel NL is). In sommige landen werd al vroeger een tamme mk2 motor geleverd (ik meen Zweden en Duitsland). Franse zijn leuker, want daar werd de mk1 motor ook nog in de mk2’s geleverd.
Mooie auto in elk geval en veel plezier ermee!
Olieverbuik moet ik zeker even in de gaten houden, ben van plan om de komende zomer toch af te reizen naar een lagelonen land
Nu nog even opzoek naar de water en olie temp sensor..
Na een rit van 70km met 110/120, eventjes 5 minuten stationair laten draaien en langzaam rijden steeg de water temp. aardig.
Blijf het gek vinden…die ongespoten bumpers, die waren toch altijd in kleur?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Olieverbuik moet ik zeker even in de gaten houden, ben van plan om de komende zomer toch af te reizen naar een lagelonen land
Nu nog even opzoek naar de water en olie temp sensor..
Na een rit van 70km met 110/120, eventjes 5 minuten stationair laten draaien en langzaam rijden steeg de water temp. aardig.Blijf het gek vinden…die ongespoten bumpers, die waren toch altijd in kleur?
Ja, natuurlijk horen die bumeprs in de kleur meegespoten te zijn. Maar qua vorm zijn ze bij een 16v MK1 hetzelfde als de overige modellen.
16v benzine motor reageert heel direct qua watertemperatuur. Naar wat voor waarde?
Evt. kan het zijn dat je thermocontact verrot is. Een zonder airco heeft geen relais voor de koelfans. De stroom gaat dus net als bij de eenvoudiger modellen gewoon door het thermocontact. Heb je de koelfan horen aanslaan?
Ik heb geen fan horen aanslaan, de temp steeg tot net voorbij het midden.
De bumpers moeten natuurlijk in kleur, nu alleen nog even een mooi plekje viden om het te laten spuiten…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ik heb geen fan horen aanslaan, de temp steeg tot net voorbij het midden.
De bumpers moeten natuurlijk in kleur, nu alleen nog even een mooi plekje viden om het te laten spuiten…
Valt mee met die watertemperatuurr. Maar je moet maar eens checken of de langzame stand van de fan het nog doet. Nja, nieuw thermocontactje kost hooguit 2 tientjes als die langzame stand idd niks doet.
De onvolkomenheden die ik nu heb:
Kapot linkerknipperlichtje,
Dashboardkastklepje onder,
Schakelaar electrische linker voorruit,
Olie temp sensor?
Water temp sensor?
Striping!
zwarte bumpers,
Zachte banden,
Scheeftrekkende linkervoorruit.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Voorlopig nog niet nee
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Weet iemand trouwens wat de oliedruk moet zijn bij een 16v?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Weet iemand trouwens wat de oliedruk moet zijn bij een 16v?
Ik denk ong. tussen de 1.5 en 5 bar afhankelijk van “warme motor, bloedhete olie, stationair” tot koude motor, koude buitenlucht, 7200 toeren
Simpele Ziel schreef:Scheeftrekkende linkervoorruit.
:
Leg eens uit ?
mpostma schreef:Simpele Ziel schreef:Weet iemand trouwens wat de oliedruk moet zijn bij een 16v?
Ik denk ong. tussen de 1.5 en 5 bar afhankelijk van “warme motor, bloedhete olie, stationair” tot koude motor, koude buitenlucht, 7200 toeren
En dat is op het metertje…..?
@ Bram, de linker zijruit trek schuinomlaag aan de achterzijde, dat betekent ook dat de ruit schuin omhoog komt en niet helemaal strak sluit(kan ook door die windvangers komen).
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Bram schreef:Simpele Ziel schreef:Scheeftrekkende linkervoorruit.
:
Leg eens uit ?
Ik neem aan dat linker voorportier ruit bedoeld wordt.
Juist, is dat een beetje te fixxen?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI