Dat de sensors uit de vroegere types XM (Bendix) duur zijn dat wist ik wel. Vermoed dat er weer een sensor aan mijn type 2 aan het overlijden is en dan ga je toch vast eens wat rondkijken naar prijzen. Voor het tweede type liggen de prijzen zo’n beetje allemaal rond de 100 euro. Prijzen om van te schrikken voor zo’n lullig onderdeel maar goed, waar ik écht van schrok is dat een vergelijkbare sensor voor de wat nieuwere typen, C4 enzo, te koop zijn voor een euro of 15…..Kan iemand me uitleggen waar dat idiote prijsverschil in zit en of er niet een alternatief is wat past in de XM? Als er dan geen alternatief is, weet iemand een voordelig adresje? Zag wel op eBay een leverancier in Dld waar ze 40 euro kosten. Komt wel 25 euro verzendkosten bij maar dat is eenmalig, ongeacht het gekochte aantal…Voordeliger dan dit zal wel nergens lukken. Ik heb tenminste niet de illusie dat ik ze tenminste heel uit mijn donor-auto ga krijgen….
Tot slot, is er een wezenlijk verschil tussen de achterwiel- en de voorwielsensor, afgezien van de lengte van de kabel?
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Als je alleen de sensor heel wil houden is er wel een alternatief, namelijk het staal eromheen wegslijpen.
Zie hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1556546/
Volg je hart, gebruik je hoofd.