Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat wel ja. Hier ook te zien:
http://www.youtube.com/watch?v=B9TKiVZYqPg
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En nog last van bolle ruiten gehad?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mooi filmpje
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Bolle ruiten? Heb ik iets gemist?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ruzie / irritatie met de navigator in de auto
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh, nee daar hebben we eigenlijk nooit echt last van. Soms is de sfeer iets minder omdat het niet wil lukken om de weg te vinden, maar ruzie niet. Dat heeft immers geen zin, ik kan niet kaartlezen en rijden tegelijk, en als ik ga navigeren ben ik in drie minuten aan het kotsen, dus ik vind de rolverdeling prima en voer gewoon de instructies uit.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Hoe staat het met “de nieuwe motor” ?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De onderdelen liggen hier allemaal. De bak met de nieuwe synchromeshes en de Quaife LSD ligt klaar, plan was om deze week eens het blok te gaan assembleren, maar het ziet ernaar uit dat dat toch op z’n vroegst volgende week gaat worden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Ik ben zeer benieuwd. Vooral je oplossing voor een koppeling.
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Heb niet de hele historie van deze thread paraat, maar wat ik me bij het zien van die Presséfoto’s afvraag: hoe staat de SV er roesttechnisch voor (met name onderhuids)?
Ik neem aan dat je je tijd/geld/energie niet steekt in een half verrotte auto. Evt. anti-roest werkzaamheden pak je, waar nodig, tussen de bedrijven door gewoon mee?
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wat er nodig is wordt gedaan. In grote lijnen is het een hele harde auto, maar er begint wel weer wat werk aan te komen. Om heel eerlijk te zijn maak ik me er allemaal niet zo’n zorgen over, ik heb 2-kolommers, dus een andere koets zit er zo op.
De koppelling is een dubbelplaats zf sachs performance ding. Hier een foto van het aangepaste vliegwiel met tijdelijke montage van de drukgroep:
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
We zijn zowaar begonnen het blok op te bouwen.
Wat zuigertjes:
Een krukas monteren:
Wat gemonteerde zuigertjes:
Zou het dan echt gaan lukken voor de ICCCR? Of zal ik maar gewoon op de volgende LCP mikken voor de zekerheid?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zou een glazen cylinderkop monteren hoor - dit is veel te mooi om te verstoppen.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er goed uit,maar wat voor cilinders en zuigers zijn dit?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De bussen zijn gewoon origineel opnieuw gefijnboord en gehoond maar wel gewoon op standaardmaat. De zuigers zijn van JE Pistons, nascar spec, ongeveer 130g per stuk lichter dan origineel, en in theorie in ieder geval bestand tot 1.5 bar turbodruk mits mengsel goed is.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!