iemand ervaring met de “racechip?
is volgens mij eerder een powerbox dan chip.
kijk op deze site http://www.racechip.de/
Ik heb geen ervaring met die racechip.
Alleen met powerbox, en die heeft naast de aparte box/doos, ook kabel aansluitingen naar alle 4 de injectors, die op die manier “gestuurd” worden. Daarnaast vindt ik het “winst” percentage wat hun aanbieden erg hoog.
Bij mij ‘beloofde’ de Steinbauwer ook zoveel winst, maar in de praktijk bleek hij na een dyno-run veel minder te presteren.
Des al niet te min is het een aangename vooruitgang.
en nooit problemen gehad met de motor / turbo ofzo?
Nope, nog helemaal geen problemen. Zelfs de koppeling is ok.
Klok staat nu op +- 184K en heb de chip toch al heel wat jaartjes nu.
Het enige probleempje wat ik heb, is dat de chipbox met de apk roetmeting uit gezet moet worden, omdat anders de roetwaarde iets te hoog ligt.
geen ervaring met chips, een tijd geleden stond ik ook op het punt te chippen maar er werd me aangeraden een ECU-herprogrammering te doen wegens beter resultaat, 5 jaar garantie en dyno-run (voor/na) met verhoudingen op USB-stickje mee naar huis, ook geen hogere roetwaarden en zelfs betere zuinigheid…
en het resultaat mag er zijn alhoewel de mijne nog maar net de 33.000 heeft aangetikt en het dus wel nog wat afwachten is.
75pk naar 115pk, 138Nm naar 270Nm, én getest op dyno, dus deze waarden zijn correct en actueel… en dat voel je ook. prijs ligt wel ietsjes hoger dan een powerbox/racechip (490 euro) maar ben er zeer tevreden over…
Nobody expects the Spanish Inquisition!
racechip is aansluiting op de raildruksensor.
wat wil zeggen dat de raildruk wordt gewijzigd.
de ecu krijg hierdoor andere info(minder drukmeting) en maakt meer druk (hoge drukpomp)om aan zijn ingestelde waarde te komen.
de inspuitdruk zal hoger liggen dan standaard. 100-200bar hoger
hier kan je wat winst opmaken.
die van marcel01 werkt anders,via de injectoren aansluiting is de tijd van opening die verlengd wordt.
er zal daardoor meer brandstof ingespoten worden.
je hebt verschillende powerboxen.
ene is aansluiting op druksensor
ander is druksensor en 4 injectoren
ander is druksensor en 4 injectoren en op turbodruk(hier komt deze al dicht tegen chiptuning)
en dan nog andere die er zo wat tussen in zitten.
Vooral moet opletten als de wagen in noodloop wil gaan en door die boxen de juiste waarde niet binnen krijg, kan dat brokken maken.
box is wel gemakkelijk als wagen nog in garantie is,pech,box er af en geen spoor van.
chip daar in tegen heb je pech,tuner die beweren dat deze onzichtbaar is voor dealers is zever.
sommige merken slaan een getal op en kunnen ze zien of deze gewijzigd is.
ook als je bepaalde parameters bekijkt en zeker als je er toer mee doe.
Bij een bepaald merk is het zo dat deze uitgelezen wordt(rechtstreeks met merk via internet) onmiddelijk een waarschuwing komt op de lezer van de dealer als deze wagen gechipt is,waarbij garantie onmiddelijk vervalt.
Meer en meer merken bij garantie periode worden uitgelezen met rechtstreekse verbinding met het merk zelf en die bepalen wat er mag/moet vervangen worden,niet meer de dealer zelf…...
Wees gerust dat sommige dealers bepaalde problemen beter kunnen oplossen dan het merk zelf maar ze mogen niets doen en schoon ja knikken en doen.
De prijs bepaald veel he.
Is er al iemand die de racechip geïnstalleerd heeft? ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen…
Citroën C4 coupe 1.6HDI VTR+