benzine bij afzetten motor
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 19 mei 2012 01:09 PM

hallo,

ik ben hier nog steeds bezig met het in orde maken van mijn traction van 1951.
en ik heb een vraagje over het volgende.
als ik mijn motor stil leg komt er wat benzine uit de kopperen overloop leiding die op het inlaatspruitstuk zit.

de carburator is nieuw en ik heb ook al geprobeerd het niveau in de vlotterbak te verlagen door 2 dichtingen onder de vloternaald te monteren.
maar dit veranderd niets.
weet iemand wat ik kan doen?

mvg Tom

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 22 mei 2012 01:37 PM
  [ # 1 ]

Hallo is er echt niemend die een idee heeft ? Of iemand die me kan zeggen als hij of zij het ook heeft .
Het gaat maar om een beetje benzine wat eruit komt als ik de motor stil zet

Mvg (om

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 mei 2012 08:16 PM
  [ # 2 ]

Volgens mij is dat normaal. Daarom zit dat koperen pijpje er.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 22 mei 2012 09:09 PM
  [ # 3 ]

Dit hoort inderdaad zo, niet proberen oplossen dus.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 23 mei 2012 11:44 PM
  [ # 4 ]
VooDoobelg schreef:

Hallo is er echt niemend die een idee heeft ? Of iemand die me kan zeggen als hij of zij het ook heeft .
Het gaat maar om een beetje benzine wat eruit komt als ik de motor stil zet

Mvg (om

Als het om het koperen buisje gaat, is het via de overloop. Is maar weinig aan te doen.
Is het met een warme motor of ook met koude motor?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 23 mei 2012 11:56 PM
  [ # 5 ]

Het is zowel bij koude als bij warme motor koud iets meer
Hebt u dit ook bij je traction?

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 24 mei 2012 12:01 AM
  [ # 6 ]
VooDoobelg schreef:

Het is zowel bij koude als bij warme motor koud iets meer
Hebt u dit ook bij je traction?

Neen, want mijn motorblok ligt momenteel open Smile

Als dit enkel bij warme motorblok voorkomt dan moet je geen zorgen maken.
Dit heeft te maken doordat de carburateur juist boven het warme uitlaatspruitstuk staat (met een hitteschildje tussen).
Door het stilzetten van de motor, stijgt de warme vanuit het spruitstuk naar omhoog, waardoor je een soort venturi (of was het vacuum)-effect krijgt waarbij er benzine uit het koperen (overloop)leiding loopt.

Zolang het niet over grote hoeveelheden gaat, geen probleem

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Gepost: 24 mei 2012 12:04 AM
  [ # 7 ]

Het moet natuurlijk wel stoppen met lopen, zoniet dan werkt je vlotternaald niet naar behoren. Tussen in en uitlaatspruitstuk zit natuurlijk geen hitteschildje. De verbinding tussen beiden wordt ook wel de hotspot genoemd en zorgt er voor dat de inlaat wordt voorverwarmd. Bij crossflowmotoren gebeurt dit vaak door koelwater door of langs het inlaatspruitstuk te sturen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook