Waar zit de ruitensproeierleiding naar achter?
Charlie78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 23 mei 2012 09:45 PM

Heren, ik ben vandaag op deze enorm warme dag aan het stoeien geweest met de Saxo. (model 2001)
Wat was nu het probleem, mijn ruitensproeiers deden het niet meer, zowel voor als achter niet meer.

Uiteraard zelf aan het stoeien geslagen ipv naar een garage. Dus ik heb de gehele voorbumper gedemonteerd zodat ik bij het ruitenvloeistof reservoir kon komen. Hier zit ook het motortje had ik na enig voelen en kijken al gezien.

In eerste instantie dacht ik dat misschien de slangetjes of de sproeikoppen verstopt zaten…. ik heb getracht deze uit te blazen met een compressor. (slangetjes los van het motortje en daar de compressor erop gezet)

Dit was niet het euvel, de leidingen waren schoon. Het motortje bleek defect te zijn. Bij de sloop voor 5 euro een nieuwe gehaald en het probleem was opgelost. (ik had wel 12v, maar motor deed niets meer)

Alleen heb ik nu een nieuwe probleempje veroorzaakt….. voor doen de spoeiertjes het wél weer, maar achter niet. Wat blijkt nu, de compressor heeft zo hard geblazen dat de leiding naar achter ergens is los gesprongen. Sad

Als ik nu de achtersproeier hanteer dan begint de auto in de buurt van het achterwiel aan de bijrijderskant nat te worden.
Daar is dus ergens de leiding los gegaan van ik vermoed een verlengstukje. Kwestie van er weer op duwen en het moet goed zijn lijkt me. Alleen nu komt het, hebben jullie enig idee waar dat verlengstukje zou kunnen zitten??

Ik ben er niet meer aan toe gekomen om de auto aan de achterzijde op te krikken en om te kijken. Zo op het eerste gezicht kon ik niets zien. Mogelijk weten jullie waar de aanvoerleiding van de vloeistof loopt naar het sproeistuk achter. Confused:

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 23 mei 2012 10:25 PM
  [ # 1 ]

ik denk dat je het paneel rechtsachter in de koffer even zal moeten losschroeven met een torx maat 10 of 8 denk ik

of het klein grilletje kan ook. 

Tip: volgende maal <1bar gebruiken voor leidingen door te blazen.

Profiel  

Charlie78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 23 mei 2012 10:29 PM
  [ # 2 ]

Haha, ja volgende keer wat minder bar er doorheen drukken. Zal eens kijken of ik vanuit rechtsachter in de koffer bij die leiding kan komen. Hoop dat ie daar te vinden is.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook