Zoals de titel al aangeeft werken “ineens” mijn ruitenwisser sproeiers niet meer.
Ik hoor wel het motortje lopen als ik tracht te sproeien, en er zat ook wel wat vloeistof in het reservoir.
Nu heb ik om mee te beginnen de de dunne leiding welke onder de motorkap loopt en zich vertakt met een T-stukje vóór de sproeiers los getrokken.
Hier komt ook al geen druppel water uit…. dit zit nog voor de sproeiers, deze laatste zitten dus niet verstopt, er is gewoon geen water toevoer naartoe.
Nu zat het reservoir niet heel erg vol en heb ik er wat bij gegooid (zag geen min-max streepje) maar daarop begon eea te lekken onder de auto. Snap hier niks van, kan het zijn dat er een slangetje los is geschoten en dat het er zo weer uitloopt? Of is het een overloop mechanisme bij teveel vloeistof?
Waar zit dat motortje ergens, ik hoor ‘m wel vanuit de auto als ik tracht te sproeien, maar kan het ding lastig lokaliseren. Hoe kom je hier bij?
Het druppende reservoir heb ik al wel ontdekts, deze kan ik voelen net achter de voorbumper en voor de wielkast.
Enig idee wat ik hiermee aan moet, auto opkrikken en eronder duiken en eens kijken maar??
Totaal aantal Berichten: 10261
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat je dat maar moet doen. Ik kan hem helemaal vullen tot bovenaan de vulopening, maar dan lekt er nergens iets.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
lol jan ik kan maar vullen tot het begin van de “teut” anders lekt ie bij mij maar goed.
Lek vullen tot net aan het begin van de “teut” nr 3 op bovenstaande figuur. en kijken of het dan nog lekt. Lekt het dan niet meer is je lek gevonden.
Oorzaak niet sproeien geen water of een knikje of lek in de aanvoerdarm naar de sproeier toe.
Die teut zat niet goed aangedraaid op het reservoir…. dus goot alles boven in die teut erlangs.
Maar goed, heb nu een nieuw akkefietje…. zie thread http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/216981
Revz, dat kan bv met een naald. Die in het sproeiertje houden en zo het ding iets bijstellen.
@Ronjo, is dat plaatje van jou er ook voor de achtersproeier? Ik ben benieuwd waar die leiding loopt.
(Waar komen die plaatjes vandaan, kan ik dat document ook krijgen?)