airco climate control
ersykebi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 24 mei 2012 11:03 AM

Ik heb een c4 Berline, nu heeft deze auto mij niet heel veel geluk gebracht. Maar hij rijdt wel erg lekker. Nu met het warme weer en mijn auto de hele dag in de zon staat op mijn werk, kwam ik erachter dat mijn airco en climatecontrol alleen maar warme lucht blazen ipv de 18 graden die ik graag zou willen. Nu las ik op het forum dat je zelf kan kijken (manlief dan) of er een tandwieltje, enz kapot is. Weet iemand waar dit zit bij de c4? Voordat ik zometeen in overspannen toestand naar een garage toerijd en een gepeperde rekening krijg.
ALvast bedankt.

Profiel  

atenzaz (ex gebruiker)
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194

- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Gepost: 24 mei 2012 11:43 AM
  [ # 1 ]
Profiel  

Bacobonnie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk ligne ambiance
Gepost: 24 mei 2012 02:08 PM
  [ # 2 ]

Misschien een inkopper, werkt de airco wel? Dat wil zeggen, voldoende koudemiddel en werkende onderdelen? Als de airco niet werkt krijg je in dit weer nooit koude lucht uit de roosters.

Succes in deze hitte!

Citroën AX 1.1i Image
Peugeot 306 1.9 d
Peugeot 306 1.9 d break
Peugeot 306 2.0 HDI break
Citroën C4 berline 1.6 HDI Ligne Ambiance

Profiel  

ersykebi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 mei 2012 02:28 PM
  [ # 3 ]

dat de airco niet werkt, dat is duidelijk. Maar dat ik met mijn volkswagen mijn climate control liet maken, heeft het me bijna 4000 euro gekost en je begrijpt in dit soort grapjes trap ik maar één keer.

Hoe kan ik zien of er genoeg koudemiddel inzit? Dan kan ik vanavond mijn auto in de schaduw zetten en dan kan mijn man eventueel kijken hoe en wat, voordat de garage mij morgen verteld, dat er van alles stuk is en het een kleine ingreep had blijken te zijn.. Vertrouwen in de garage is bij mij namelijk minimaal.

Profiel  

Bacobonnie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 mei 2012 03:18 PM
  [ # 4 ]

Koudemiddel kun je niet zelf controleren. Als je je eigen dealer niet vertrouwd zijn er heel veel andere bedrijven die airco checks uit kunnen voeren. Ze adverteren meestal met gratis airco check.
Koudemiddel is een vloeistof die volgens mij ook uit zichzelf “verdwijnt” Eens in de 2 jaar afvullen kan geen kwaad. Ze halen bij zo’n airco station eerst het oude ( indien nog aanwezig ) eruit en vullen hem opnieuw af. Je hoort dan vanzelf hoeveel gram er nog inzat. Dat is de voordeligste optie.
Blijkt echter dat er geen koudemiddel meer inzit door een lekkage bij bijvoorbeeld de condensor dan gaat de teller lopen, dat soort onderdelen kan niet gerepareerd en moet vervangen worden. Maar dat hoor je snel genoeg en kun je een prijsopgave laten maken vooraf.

Ik heb hem vorig jaar opnieuw laten afvullen en was inclusief check geloof ik iets van 70 of 80 Euro kwijt.

Citroën AX 1.1i Image
Peugeot 306 1.9 d
Peugeot 306 1.9 d break

Profiel  

ersykebi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 mei 2012 03:21 PM
  [ # 5 ]

dank je wel,
ik ga eventjs kijken waar ik in de buurt eventjes langs kan wippen zal wel de kwikfit worden Wink in ieder geval bedankt.

groetjes ersykebi

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 28 mei 2012 10:04 AM
  [ # 6 ]

Jammer dat je weinig vertrouwen hebt in je dealer. Maar iedere garage zou normaal wel even met de klant overleggen voordat ze iets gaan repareren aan de auto wat vooraf niet overlegt is. Zeker als het € 4000,- gaat kosten. Beetje vreemd verhaal moet ik zeggen.

Als het overigens een tandwielprobleem zou zijn van het kachelhuis zou je wel gewoon koude lucht aan 1 zijde krijgen. Komt er dus aan beide zijden geen koude lucht, dan is het een probleem met de airco.
Dit kan te weinig koudemiddel zijn of iets elektronisch.

Profiel  

ersykebi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 mei 2012 11:30 AM
  [ # 7 ]

Dat ik mijn vertrouwen in een dealer ben kwijtgeraakt, is dat ik mijn auto bij een officiële dealer had gekocht. Meteen de eerste dag dat ik ermee reed begonnen al mijn lampjes te branden, terwijl zij mij verzekerd hadden dat de auto gekeurd en nagekeken was. O sorry mevrouw, we waren vergetende computer te resteren, kan gebeuren. Een week later stond ik stil, accu leeg. Sorry hoor maar hoort dat niet onder de noemer nakijken, dus bij een andere garage mijn accu laten vervangen. Regen in Nederland, gebeurd wel vaker, dus mijn ruitenwissers aan, hoor ik toch een gekraak, ruitenwisserbladen zaten er niet meer op… APK gekeurd zonder ruitenwisserbladen? Raar, ja mevrouw vergeten. Dus na heen en weer gebeld van mijn kant en niet teruggebeld van hun kant, heb ik een brief naar citroen zelf gestuurd en voo alle schade, tijd en geld heb ik ze verantwoordelijk gesteld. En dan wordt je terug gebeld, nee niet bij ons bekend, oh heeft mevrouw gebeld weet ik niks van… Dus je begrijpt dat ik mijn buik vol had va die dealer en na een andere bent gegaan, snap je ook dat het vertrouwen niet echt groot is… Maar ik ben braaf naar mijn dealer gegaan en ik mag volgende week mijn auto brengen en gaan ze kijken wat er precies mee aan de hand is, ze vermoeden een lek. Ook laten ze weten wat ze gevonden hebben en wT het kostenplaatje is. En omdat ik uit ervaring weet is dat ik weer wil dat de climatecontrol het weer gaat diens, dus zal er een leuke rekening aan hangen.

Groetjes.

Profiel  

Bacobonnie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 mei 2012 05:44 PM
  [ # 8 ]

Niet bij KwikFit geweest?

Citroën AX 1.1i Image
Peugeot 306 1.9 d
Peugeot 306 1.9 d break

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 29 mei 2012 08:07 PM
  [ # 9 ]

@ersykebi: helaas zitten er soms slechte garages tussen, dealers, maar ook niet dealer bedrijven. Wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn. Maar als ik het goed begrijp zit je inmiddels bij een andere garage? Ik hoop dat je daar meer succes hebt.
Kwikfit ben ik zelf geen fan van. Mijn ervaring is dat ze meer stuk maken dan daadwerkelijk goed en netjes repareren.

Profiel  

Coen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 05 juni 2012 08:38 PM
  [ # 10 ]

Dit probleem heb ik ook gehad bij mijn c4. de tandwielen worden na verloop van tijd hard, en dan breken er stukjes uit.

de tandwieltjes zitten achter de kunstof kappen die bij je voeten zitten. aan de linkse en rechtse zijde,
even t dasboardkasje eruit, en de schroefjes eruit draaien,
de tandwieltjes kosten, zo uit m’n hoofd, geloof een 15 euro.
zorg wel als je ze vervangt, dat ze aan alle 2 de kanten de zelfde temperatuur geven.

beter probeer je eerst dit, ipv een dure airco reparatie of iets dergelijks.

Groetjes…

Citroen C4 coupe 2.0 VTS180

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook