68 van de 183
« Eerste  < Vorige 66 67 68 69 70 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 mei 2012 12:25 PM
  [ # 1006 ]

Nou, dat kan ik in elk geval eens nameten op een vlakke ondergrond. Aandrijfassen horizontaal vind ik een mooi uitgangspunt. Bedankt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 mei 2012 08:32 PM
  [ # 1007 ]

Vandaag voor het eerst gereden met de extra deurrubbers, dat lijkt een behoorlijk verschil te maken.
Ik heb serieus op de GPS moeten checken of de km teller nog wel klopte, ook omdat ik daar natuurlijk pas aan gewerkt heb.
Er zit alleen 1 klein nadeel aan, je rijdt 150 voordat je het door heb. Daarna komt er wel wat windgeruis, maar ik denk dat dat voornamelijk van andere delen van de auto komt.

Dus ik kon het natuurlijk niet laten op CitroMobile een extra setje mee te nemen voor de achterdeuren Wink

Inmiddels een km of 350 gereden met de km teller sinds dat ik hem helemaal schoon gemaakt heb. De teller lijkt nu vrij netjes te zijn, er zit nog wel een kleine beweging in, maar dat valt nu alles mee. Bij vele andere auto’s een stuk erger.
Nu moet alleen de kabelsensor er nog tussen, ik verwacht dat het dan wel weer iets meer gaat bewegen.

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 06 mei 2012 09:13 PM
  [ # 1008 ]

Had ik dit gelezen voordat ik gister op de citromobile was, dan had ik hier ook even bij stil gestaan, maar nu lees ik de deurrubber op de cx-basis website. Heb je nu deze gekocht? Dan zit je dus te een 6,5 meter aan te kijken.
Dit zijn dus van die dingen die ik niet direct nodig heb, maar lijkt me wel erg leuk om ook eens uit te proberen!

Was leuk he, de citro?!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 06 mei 2012 09:32 PM
  [ # 1009 ]

Ik heb ze dit weekend ook overwogen maar het toch maar niet gedaan. Te veel twijfel bij het nut van de aanschaf van 7 meter rubber. Een ouwe auto, randjes en gootjes, daar hoor je nu eenmaal meer van dan bij een moderne auto. En voor die paar duzend km per jaar… En, heel eerlijk, ik zag van de week een foto van de rubbers op een deur en ik vond het er behoorlijk lomp uitzien. Maar goed, met de deur dicht zie je dat natuurlijk niet. Arjan, is het verschil echt merkbaar?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 mei 2012 09:45 PM
  [ # 1010 ]

Ik vind er zeker verschil in zitten. Dat hebben andere forumers ook al aangegeven.
Zo lomp vind ik het er niet op zitten, herinner me er anders op een meeting even een keer aan dan kan je het even bekijken mocht je dat willen.

Proberen kost je de kop niet, waarschijnlijk is het effect het grootst bij de voordeuren, dan kost het je 33 a 35 euro.

@PieterT
Ja klopt, dat is het.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 mei 2012 11:07 AM
  [ # 1011 ]

Inmiddels zijn de achterdeuren ook voorzien van het extra CX Basis rubber Smile

Geen idee of je het verschil gaat merken, want met de voordeuren heb ik maar 1 rit gemaakt, dus dat wordt lastig inschatten.
Nudat alle deuren gedaan zijn ziet het er in elk geval uit alsof het gewoon hoort, anders mis je bij de achterdeuren opeens iets.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 mei 2012 03:54 PM
  [ # 1012 ]

De CX maar eens klaar gemaakt voor de Le Citron Pressé.

Na het wassen heb ik de CX voorzien van de rally platen en de startnrs.

Er lag al een reserve TRX in de kofferbak, deze is netjes op druk gezet. De 4 banden onder de auto waren nog netjes op druk.
De originele MXL onder de motorkap is tijdelijk vervangen door een 2de TRX.
Wat me wel op valt is dat de originele MXL wel netjes op druk blijft Cool

Verder het LHM en olie niveau even gecontroleerd.

Daarbij nog eens alle overbodige zaken uit de kofferbak verwijderd.

Het valt me de laatste tijd al op dat meer mensen op straat naar de CX kijken, maar als je dan nog eens rond rijdt met van die stickers op de deuren dan valt het apparaat helemaal op Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 mei 2012 08:11 PM
  [ # 1013 ]

We zijn weer terug van de LCP.

De CX bij de start.

De CX bij de finish Wink

Afgezien van het feit dat de CX van Gris Perlé veranderd is naar Beige modder heeft de CX het prima gedaan.
De motor heeft geen krimp gegeven, ook niet na lang mishandelen.
De wielophanging heeft het vooral zwaar gehad, diepe kuilen met flinke plassen en natuurlijk de ellendige stenen wegen waar alles trilt wat los en vast zit.

Op de eerste dag viel de sensor van de tripmaster nog van de tellerkabel, net als vorige jaar eigenlijk. savonds even vast gezet met wat kabelbindertjes en het is niet meer los gekomen.
Verder kwam op enorme drempels een keer beide hoedenplank speakers los… Bij een korte stop die weer even op hun plek geduwd.

Verder is de CX comfortabel gebleven, wat blijft het een fijne auto Cool

De rest van de foto’s zijn te vinden in het Album

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 mei 2012 06:06 PM
  [ # 1014 ]

En er zit weer een nieuwe APK op de CX Cool

Nog een klein kadootje van de LCP, de onderste fuseekogel rechts was zeer slecht. (die was dus 2 weken voor de LCP nog gecontroleerd bij de technische keuring!)
Ik merkte ook al dat de CX wat aan het zoeken was op de snelweg.

Verder was van de bovenste motorsteun het rubber gescheurt, hier is voorlopig even een goed exemplaar op gezet om door de APK te mogen.

Ook nog even een nieuwe gordel rechts achterin gezet, deze was ook niet helemaal fris meer.

Daarna tijd voor wat onderhoud, dus olie ververst met een nieuw filter.

We waren ook weer 2 jaar verder qua LHM, dus tijd om het veersysteem te onderhouden.
Alle 6 de bollen eraf en op druk gebracht. Zo kom je er dus achter dat de remaccu lek is… Dus nieuwe erop.
De andere bollen zijn netjes op druk gebracht, gelukkig was alles nog wel binnen de marge.
Uiteraard ook verse LHM en de filters schoon gemaakt.
Wat ook wel een fijn idee is dat de LHM die uit het systeem komt nog echt helder groen is en amper vies. Er lijkt dus weinig troep in het systeem te zitten, dus dat blijf ik gewoon netjes bijhouden.

Het resultaat is een directere rem en zachter verende CX Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 mei 2012 07:18 PM
  [ # 1015 ]

Gefeliciteerd met je APK. Zo’n remaccu - merk je daar dan eigenlijk helemaal niets van?

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 24 mei 2012 07:40 PM
  [ # 1016 ]

Gefeliciteerd! Altijd weer fijn als dat klaar is Smile ik mag ook weer 2 jaar…...

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 mei 2012 07:44 PM
  [ # 1017 ]

Thanks Wink
Voor mij is het wel gewoon 1 jaar, mijn CX is nog niet oud genoeg voor 2 jarig APK feest.

Van die remaccu merk je eigenlijk niets tijdens het rijden, anders had ik er al eerder naar laten kijken.
Nu moest alles uit de voorraadbol komen, deze zal vooral bijvoorbeeld bij het parkeren van de auto eerder leeg zijn. Dit merkte ik wel eens als de Diravi wel eens wat zwaarder werd. De tijd zal leren of dit nu gefixt is Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 mei 2012 10:17 PM
  [ # 1018 ]

Dan moet ik daar ook eens naar laten kijken. Bij wat langere manoeuvreeracties vindt de Diravi het bij mij wel welletjes. En dan gaan de stuuracties toch wat trager.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 mei 2012 10:47 PM
  [ # 1019 ]

Alle bollen laten checken + nieuwe LHM is in elk geval een goed begin.

Ik heb er nog te weinig mee gereden om echt uit te sluiten of het weg is, je let er nu ook teveel op. Maar het sturen op lange snelheden leek soepeler te gaan.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 25 mei 2012 12:53 PM
  [ # 1020 ]

Mooi! Ik ben wel benieuwd of de CX-basis rubbers voor de achterdeuren nog een extra vermindering van het windgeruis gaven, of maakt dat niet veel meer uit?

Profiel  
 
 
68 van de 183
« Eerste  < Vorige 66 67 68 69 70 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook