Voor de 2de keer in korte tijd is mijn DS3 het doelwit geworden van vandalisme. Daarom nu een carcam gemonteerd met bewegingssensor. Probleem is alleen de ingebouwde accu. Die is na 2 à 3 uur leeg. Daarom wil ik hem voeden d.m.v. de 12V plug. Is het makkelijk om daar permanente spanning op te zetten en zo ja hoe? Of is dit een klusje voor de dealer?
kabels doortrekken naar de accu, of eventueel een 2e accu plaatsen in de kofferruimte?
Spanning zoeken in de zekering kast. Misschien zit er een ongebruikte zekering houder met constante 12v, dan wel even appart zekeren en dan verder naar je Cam. Of een gebruikte 12 volt zekering zoeken. Ik heb alleen geen idee hoelang je auto accu het gaat volhouden. Misschien is er iets te maken met een tweede accu in de auto die oplaad tijdens het rijden. Elke dag binnen opladen lijkt me ook niet handig.
Als je de hele plastic kap ter hoogte.van je knieën naar je toe trekt (begin links met een geopend portier). Flink trekken, dit zit niet met schroeven oid vast. Dan zie je de zekeringen zitten. Er is ook een klein geel/zwart blokje met 2 of 3 zekeringen en 2 lege aansluitingen. Hier staat constante spanning op. Doe geen moeite om het blokje open te maken, het handigste is om met een plat steek stekkertje en een kort draadje een zwevende zekering te maken en dan verder je auto in.
Massa kan vervolgens aan het chassis onder een blanke moer ofzo. Oja, aan het verdeelblokje zit 1 dikkere draad met een grijze stekker. Haal deze er eerst af voordat je gaat hobbyen.
met dank aan sfs
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Als je m gewoon in de sigaretten aansteker drukt zien ze m ook zitten en nemen ze m ook mee ..
Zou samen met iemand die er verstand van heeft m netjes inbouwen ..
op je OBD stekker ( aansluitstrekker voor lexia of diagbox ) heb je op aansluiting 16 normaal ook constante spanning
mvg
Ik zou niet zomaar iets aan gaan sluiten op de draden van de OBD stekker, dit zijn maar hele dunne draden en niet geschikt voor voeding van een camera o.i.d. Een extra accu lijkt me de beste oplossing, omdat je anders met zoiets je boordaccu toch redelijk gaat belasten.
als je deze agter de obd stekker zekert kan dit geen kwaad dit is gwn een makkelijkere verbinding naar de batterei
Een dergelijke camera verbruikt zo maar 250 mA continue (als het niet meer is). Een auto-accu voor een DS3 heeft een capaciteit van 40Ah, oftewel in 160 uur (een kleine week) trek je een volle accu helemaal leeg. Ik zou er niet aan beginnen. Een losse accu (je kan er ook zo’n start-hulp geval voor gebruiken wellicht) is een stuk zekerder.
Trouwens, die camera… hoe veel “ziet” die? Slechts in 1 richting neem ik aan (heel misschien 2).