23 van de 27
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
La Dame Verte de Technoloog, vrijdag 28-2-14 de laatste kilometers…
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 april 2012 11:44 AM
  [ # 331 ]

De lichtsensor kan je nog uit zetten, de regensensor volgens mij niet. Eigenlijk best raar…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 april 2012 11:46 AM
  [ # 332 ]

Ik vind het niet mooi dat de wisselarmen krom zijn. Met ‘ouderwetse’ wisserbladen is dat opgevuld. Flatblade-armen liggen veel platter op de ruit. Vind ik mooier, maar dat is dus een puur esthetische kwestie Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 27 april 2012 11:46 AM
  [ # 333 ]

En toen zaten we bij Motorhuis Rotterdam in de showroom, lekker op de bank, laptop op schoot, gratis internet over de WiFi gebruikend. Da’s best relaxed, de voorgaande keer was er nog geen gasten WiFi beschikbaar.

We zitten bij de Citroën dealer voor de 180k km beurt en de APK. Die laatste verloopt 7 mei, dus dan toch maar iets je eerder. Er staat 179k op de teller en de voorgaande beurt was bij 163k, dus ik had nog wat langer doorgekund.

De schade? Het valt mee als je rekening houdt met dat een 11 jaar oude auto wel het nodige aan aandacht nodig zal hebben.

- Remblokken achter zijn nog maar 2 mm. Dat is niet zo leuk, da’s eerder dan verwacht. Daar heb ik maar 60k voor nodig gehad. Ik denk dat het opnieuw aanspannen van de handremkabels bij de voorgaande APK er mee te maken heeft gehad. Remblokken voor zijn namelijk lang niet zo drastisch versleten. Het is nog maar de vraag of ik hier het volgende service interval mee haal.

- Een van de remleidingen achter begint scheurtjes te vertonen. Is nu nog APK OK, maar de volgende beurt zal dit wel moeten worden aangepakt. Tijd om broer eens te informeren of we misschien eens samen wat remmerij kunnen aanpakken.

- De rem en de koppeling krijgen nieuwe rubbers. Nou ja, da’s een paar €, dus daar doen we niet moeilijk over.

- De airco is leeg, of bijna leeg. Hmmmm. Dat zat er een beetje aan te komen. De airco heeft immers geen check/service gehad sinds ik de auto heb. (Ergens wel een beetje dom, ik weet het.) De laatste keer airco aan was tijdens de laatste vorstperiode, om het ontwasemen te versnellen. Toen werkte het nog.

Dusch… Ik ga nu alleen laten fixen wat nu nodig is. Remblokken en leidingen en airco komt later wel.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 april 2012 11:40 PM
  [ # 334 ]

60k voor de achterremblokken is vrij normaal. Twee millimeter frictiemateriaal is overigens nog voldoende, bij nieuwe blokken zit er maar iets van 4 millimeter op.

Voorschijven en blokken op mijn Xsara’s (met schijven van 283 millimeter doorsnee) gaan dik een ton mee.. Dat zullen de jouwe niet halen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 19 mei 2012 10:41 AM
  [ # 335 ]

Nou, hier is weer een spreekwoordelijk vinkje gezet.

De zoveelste ster (in combinatie met een eerdere reparatie die weer barst geworden was, zie hier) betekende dat volgens FOCWA regels de ruit onder verzekering vervangen mocht worden.

Dus, €75 eigen risico aftikken en we hebben, voor zolang als het duurt, kraakhelder zicht.

Ergens is dit sneu. Een volledig nieuwe ruit, kras- put- en stervrij, maakt meer verschil dan ik verwacht had. Véél meer. Gezien mijn vele A15 kilometers zal het helaas rap achteruit gaan. Nou ja. Het betekent trouwens ook dat ik een raamtrekker in de auto wil hebben. Ik ga niet meer met de raamtrekker van het benzinestation de ramen schoonmaken.

Ander nieuws: ik ben voorbij de ton! Dus ik heb er nu zelf >100.000 km bijgezet.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 25 mei 2012 02:09 PM
  [ # 336 ]

Alles goed? Nee dus.

Er is 580 gram freon de atmosfeer in. Airco is inderdaad dus lek. De condenser is OK, de pomp is OK, ergens achter de verdamper (waar wèl het nodige aan ringen/pakkingen zitten) is er kleurstof zichtbaar onder UV licht. Ook de gasdetector gaat hier af.

Dus… Hier is meer nodig dan alleen opnieuw vullen.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 mei 2012 02:46 PM
  [ # 337 ]

Lijkt me sterk… Freon..

R134a denk ik eerder…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 25 mei 2012 02:56 PM
  [ # 338 ]

Technisch gezien heb je gelijk, al gaf het vulstation nog gewoon ‘freon’ aan.

Goed, R134a dus cool hmm

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 mei 2012 09:13 PM
  [ # 339 ]

Verdamper stukkend is k%^t, want dash los..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 mei 2012 09:28 PM
  [ # 340 ]

Ai daar wordt je niet vrolijk van…

Afgezien van het feit dat je dan flink wat uurtjes mag aftikken, moet je dan nog maar afwachten of ze alles weer netjes terug kunnen plaatsen zoals het hoort…

Zoiets doe je bijna liever zelf zodat je er de tijd voor kan nemen.

Succes in elk geval!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 26 mei 2012 11:52 AM
  [ # 341 ]
2d schreef:

Verdamper stukkend is k%^t, want dash los..

Ik zet me alvast schrap, maar we zien wel…

De verdamper zelf functioneert verder prima. De rest van de airco ook. Er is, waarschijnlijk tenminste, alleen een afdichtring (of meer) stuk. Met vulling werkt de airco wel gewoon.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 01 juni 2012 08:04 AM
  [ # 342 ]

Nou…

R.I.P. Airco.

De gevonden kleurstof bij het schutbord is waarschijnlijk daar terecht gekomen bij het aan- en afkoppelen van de vulslangen. Het gedetecteerde koelmiddel was afkomstig van een lekkende compressor. Net als de verdamper vervangen kost dat ook een lieve cent. Denk aan een bedrag van voorbij de €1000.

Heel misschien dat ik nog een poging ga (laten) wagen met een lekdichtmiddel (want de boel is nu toch economisch opgegeven) maar daar ben ik nog niet over uit. Een volledige reparatie bij de Citroën dealer is, gezien de leeftijd en verwachte nog te maken kilometers (tot aan de 240k, wanneer de distributieriem opnieuw zou moeten) is de investering niet meer waard.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juni 2012 08:23 AM
  [ # 343 ]

Ik neem aan dat een groot deel van de kosten in de kosten van de pomp zelf zit…

Is dat een nieuwe of reparatie van de pomp?
Is het geen optie om een goede gebruikte pomp te vinden?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 juni 2012 07:15 PM
  [ # 344 ]

Kan die aircobeun dat niet goedkoop voor je fixen dan? Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 03 juni 2012 10:01 PM
  [ # 345 ]

We zullen de beun nog wel eens bellen. Die opperde zelf de mogelijkheid om er lek-stop in te donderen (of hoe het afdichtend middeltje ook mag heten). Er werd ook meteen bij vermeld dat dit qua oplossing niet al te lekker is voor de componenten van je systeem, maar als je de boel toch als afgeschreven beschouwd, misschien gaat het nog voor 2 jaar werken…

... Want ik ga er voorlopig even van uit dat, met rond de 240k km op de teller, over dik twee jaar naar verwachting, de dame economisch op zal zijn. Nu is de auto (volgens de ANWB tenminste) nog maar €1300-1500 waard.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
 
23 van de 27
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook