Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Weer tijd voor een update. Gister weer bezig geweest met de AMI. Eerst de FErtan schoonmaken die ik vorige week aan de binnenkant op de bodem had gesmeert.
Daarna begonnen met de voorkant. Het binnenscherm moest er nog af rechts. Deze is wel erg slecht. Dat staan niet op de foto, maar waar hij met hij aan de koets vastzit is helemaal rot en bij een van de gaten die om het draadeind zitten helemaal weg.
Daarna ook het linker buitenscherm eraf en begonnen met een staalborstel over dat binnen scherm. Daar kwam helemaal nog een gat naar voren.
Dus ik moet twee nieuwe binnenschermen hebben. Als iemand nog iets weet houdt ik me warm aanbevolen.
Daarna nog even begonnen met de dakgoot en de voorraam omlijsting. Eerst de kit eruit en dan fertan er over. Oh ja eerst nog even geschuurt.
Ik heb nu wat plaatdelen mee naar huis genomen om deze daar wat op te knappen.
Ik laat alle ramen erin zitten behalve het voorraam. Daar zat nog wel wat roest. De rest is nog wel hard en als ik straks ga verven plak ik alles af. Op het 2cv forum staat nog meer info. Jij ook succes met opknappen van je AMI ik kijk regelmatig even. LEuk om te volgen, succes
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Het is al een tijdje geleden dat ik hier een bericht heb geplaatst. Dus voor de mensen hier ook even een up-date.
Er is veel gebeurd sinds de laatste post. De deuren zijn geschuurd en ontroest. Ze staan nu in de primer te wachten tot ik ga plamuren en weer schuren. De voorkant is eraf geweest. De binnenschermen waren er rot en heb ik vervangen. Onder de accubak in de voetenbak zat een scheur, welke gelast is. Na het demonteren van de motor zag ik in het chassis ook nog een scheur zitten. Is ook al gelast. Het lijkt er op dat ze ooit eens rechtsvoor een tik heeft gehad.
Maar goed voorzover is het las werk dus klaar. De motor is voorzien van nieuwe keerringen en brilrubbers. Kleppen gestelt en zit ook al weer in de auto. Hij loopt als een zonnetje. De voorkant zit er weer op evenals een andere achterklep. Bijkomend voordeel is dat deze ook omhoog blijft staan.
Vorige week heb ik de achterschermen geschuurd en in de Fertan gezet. Die kunnen er dan ook weer op en dan kan ik gaan plamuren en verven.
Als dat dan klaar is de onderkant in de RX5 en RX10. Toen de motor eruit was heb ik dat daar ook al opgesmeerd.
Al met al een leuke klus die hopelijk eind juni klaar is zodat ik weer kan rijden.
Oh ja en de kleur wordt Blue Lagune.
Ik ben nog wel op zoek naar twee buitenspiegels en koplamphouders, dus als iemand nog iets heeft hoor ik het graag.
Dat gaat een mooie ami worden in combinatie met die prachtige RVS wieldoppen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Lekker bezig.
Je kan het maar 1 x goed doen, als ie uit mekaar ligt.
Dan ben je gelijk klaar voor de zomer.
Succes!
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Al met al duurt alles natuurlijk weer veel langer dan je zou willen.
De hele voorkant heb ik de lak die erop zat er af moeten halen aangezien deze invrat op de primer. Leuk klusje maar gelukkig nu klaar. Daarna zou ik de auto gaan rollen. Allemaal info gewonnen op internet en goed voorbereid. Resultaat: het is geen gezicht. Allemaal luchtbelletjes in de lak. Dit zou niet moeten kunnen met de rollers die ik had, maar helaas.
Ik ga daarom nu toch maar spuiten. Wie o wie heeft er tips voor me?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De verfdikte schijnt nogal precies te komen. Te dik = luchtbelletjes en niet glad, te dun = druipers…
Verder geen verstand van verven of spuiten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Best apart….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
De bubbels zijn niet van de roller, het is het afstoten van de lak door de primer.
Soms reageren de lagen op elkaar. Misschien tekort gedroogd?
Spuiten gaat prima, wel even een soort cabine maken met folie en een goed zuurstofmasker opzetten.
Dan moet de lak verdund worden, dat ie van het roerhoutje niet meer drupt, maar bijna een sliertje maakt.
Als je toch gaat rollen, neem geen schuimroller, maar vilt ( bijv. ANSA ) dat is professioneel en harig.
Veel succes,
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
inderdaad, of het aanlengen met 5-10% owatrol olie. Dan vloeit de lak ook beter, en of je nou spuit of rolt, wordt het effect veel gladder.
Verder is de omgevings temperatuur en luchtvochtigheid enz van groot belang, je kunt zo goed voorbereiden als wilt als deze factoren niet goed zijn wordt het nooit wat, sterker nog je kunt in eerste instantie een schijnbaar goed resultaat halen maar later begint het gedonder.
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ga je de lak, die je hebt gebruikt voor het rollen, nu gebruiken om te spuiten ??
Aan de temperatuur zal het dit keer niet liggen (als je de metreologen mag geloven).
Ben benieuwd naar het (eind)resultaat.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V