Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja tot het warm wordt! hahahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Lucas Unger schreef:Ik heb er in ieder geval enorm van genoten en weet nu zeker dat ik er op de langere termijn wel een wil. Vooraal het geknetter bij volgas is fenomenaal. Boven de 4K Rpm zal het wel helemaal feest zijn, maar ik had de instructie daar niet te komen. Nodig was het ook niet, onder de 4K zit er ook meer dan genoeg pit in. Voorlopig red ik me met de DS en ik heb nog een eend die ik in elkaar moet zetten. Als ik daar allemaal op uitgekeken begin te raken ga ik naar een SM kijken.
je bent natuurlijk gelijk met de best mogelijke combinatie op weg gegaan :
perfecte drieliter handgeschakelde vijfbak
als je daar mee gereden hebt is die 2.7 maar niks meer !
dus afblijven van dat gif
En Waterman wil nog altijd niet ruilen voor mijn SM
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, ik geef het toe. Ik ben ook gezwicht voor de menselijke drang zich voor te planten. Resultaat is een klein meisje wat afgelopen dinsdag mijn rust is komen verstoren. Dit brengt ook voor het wagenpark wat gevolgen met zich mee… om te beginnen gesleep met stoeltjes.. en met zooi. Maar, in het geval van transport per SM nog een veel groter probleem… een SM heeft geen gordels op de achterbank. Dat was dus eerste prioriteit…
Omdat ik een hekel heb aan losse gordels zitten er voor in de SM al gordels met een oprol automaat. Die moest er achter dus ook in. Maar ja, hoe en waar… eigenlijk past het namelijk niet. Na wat nadenken en meten kwam ik er achter de oprolautomaat wel onder de hoedenplank zou moeten passen. Daar ben ik dus begonnen, samen met mede-forummer, P. Buijsman. De automaat hadden we vrij vlot op z’n plek onder de hoedenplank. Er zit daar staal zat en zo kon ik een mooie en sterke bevestiging voor dat ding maken:
Dan moet die gordel vervolgens door de hoedenplank heen, zodat de geleider aan de C-stijl gebout kan worden. Hiervoor hebben we een sleuf in de hoedenplank gemaakt ter hoogte van de C-stijl. Deze sleuf is 10 x 100mm zodat de gordel wat ruimte heeft tijdens af- en oprollen.
Het grote voordeel van deze iets ruimere sleuf is dat de gesp, de sluiting en de onderste beugel die aan de gordel zelf vast zitten er ook makkelijk doorheen kunnen. Hierna hebben we een snede in de hoedenplankbekleding gemaakt. Hier prop je alle gordelmeuk doorheen
Daarna de bekleding van de C-stijl weer gemonteerd, met een gaatje waar de bout voor de bovenste beugel doorheen kan, en dan de bovenste beugel gemonteerd en vervolgens de onderste bevestiging vastgezet. Nu zit de gordel er feitelijk in en kan je de bank er weer inzetten.
Met alles op z’n plek ziet het er dan dus zo uit:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Goed bezig!
Ga je die klus nu ook aan de andere kant herhalen?
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, natuurlijk niet. Eén kind is genoeg namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maar het is wel handig om moeders naast het kind vast te kunnen snoeren als je met je vriendin op pad gaat.
Of (ervaring) als het kind ziek is en er een zootje van maakt of de hele boel ontroostbaar bij elkaar brult (wederom ervaring) moeders er naast te kunnen snoeren.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Toppertje Yuri, maar waar ze door de hoedenplank heen gaat schuurt dat niet de riem door?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lekker boeien EW Mensen zitten al 38 jaar zonder gordels op de achterbank. De enige reden is dat ik dat stomme kinderzitje goed vast wil kunnen zetten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
eXpelliarMus schreef:Toppertje Yuri, maar waar ze door de hoedenplank heen gaat schuurt dat niet de riem door?
Nee, die randen heb ik afgewerkt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Mooi mooi mooi.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Beetje laat misschien maar van harte gefeliciteerd nog met de kleine!
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
engbokho schreef:Beetje laat misschien maar van harte gefeliciteerd nog met de kleine!
Dank je wel Eng Bo!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:Jesus zeg, zijn jullie allemaal van Healt & Safety tegenwoordig ? Moeder zit VOOR in de auto. HERHALING: OP DE VOORSTOEL.
(en al zou ze achterin zitten dan is het technisch onmogelijk om vanaf de achterbank door een voorstoel heen de voorruit te koppen)
Jaja rustig maar.
Ik vind gewoon dat EW wel een punt heeft. Mogen we geen bezorgdheid meer uiten ofzo? Ik denk dat het goed bedoeld was, ook van EW.
By the way: vorige week had ik een paar flessen Abdijbier op de achterbank liggen, exact achter mijn stoel en in een boodschappentas. Een of andere inteelt-eikel met teveel medicijnen op gaf me geen voorrang bij een rotonde (ik reed denk ik 40) en ik maakte een CX-noodstop. En raad eens waar een van die flessen eindigde? Tegen het dashboardkastje!
Gelukkig was het een sterke fles…. als hij stuk was geweest had ik die vent klemgereden en
Maar goed, als Daan altijd voorin zit en nooit naast Nina, dan is er geen gevaar. Simpel.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:By the way: vorige week had ik een paar flessen Abdijbier op de achterbank liggen, exact achter mijn stoel en in een boodschappentas. Een of andere inteelt-eikel met teveel medicijnen op gaf me geen voorrang bij een rotonde (ik reed denk ik 40) en ik maakte een CX-noodstop. En raad eens waar een van die flessen eindigde? Tegen het dashboardkastje
Als mijn vrouw de lijn en het formaat van een bierfles gaat krijgen moet ik toch eens gaan nadenken hoor…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste