Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
@Leo: Excusé moi, de stabilisatorstang inderdaad.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Die gaat los met een ‘vork’ ertussen. Helaas sneuvelt hierbij ook weleens het rubber hoesje, maar dit kun je los kopen bij Beunzan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Dankje Leo. Ik vroeg me alleen nog af of ik die stang nog een beetje moet opkrikken om evt. spanning er af te halen.
Of hangt deze al enigszins los omdat het boeltje al helemaal naar beneden hangt…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
De as zo horizontaal mogelijk zien te houden door het (andere) wiel te ondersteunen met een krik ofzo. Dat werk meestal het fijnst. Als de moer los is, deze er aan het uiteinde een slagje opdraaien zodat je het schroefdraad niet beschadigt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik heb hiervoor een tooltje gemaakt.
Een plaat van een mm of acht die vier gaten heeft , en twee kleine plaatjes met elk twee gaten.
Vier bouten met moeren erbij en dan een beetje kruislings aandraaien tot hij boem zegt.
Heel simpel, en de rubbertjes blijven heel.
Als jullie vertellen hoe ik fotos kan plaatsen wil ik ook wel eentje plaatsen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Bedankt!
Ik ga er pas later vandaag weer mee verder. Ik hou jullie op de hoogte.
@erikkuiper: Ik snap het systeem. Er is ook een tool van Citroen wat ongeveer hetzelfde zal doen.
Plaatjes kun je via de Attachments link net boven de buttons van het plaatsen van een reactie invoegen. Let wel op dat ze niet te groot zijn.
Het is in de wielkuip en op de draagarmen etc. één vette bende. Door de kapotte hoes is het vet lekker rond geslingerd…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ben er uiteindelijk voor gegaan om niet de hele as uit de bak te trekken maar alleen de homokineet van de as af te halen.
Slagtrekker geleend en plakje cake het ding lag er naast.
De boel netjes schoon gemaakt, ashoes op de as, eerste zakje vet erin en probleem…
Nu krijg ik met geen mogelijkheid de homokineet weer over het veerringetje.
Wie weet de truuk ?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tie-wrap gebruiken Marcel!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Bedankt voor de tip!
Ga ik morgen meteen proberen!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:Tie-wrap gebruiken Marcel!
Dit snap ik niet?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nou, hij krijgt die homokineet er niet meer op omdat het borgveertje teveel uitsteekt. Logisch want anders zou hij niet borgen.
Dus: tie-wrap om het borgveertje straktrekken, homokineet erop meppen, tie-wrap schuift terug, veertje klikt in groef van homokineet. Tie-wrap doorknippen….Klaar!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Helemaal duidelijk.
En zo leer ik iedere dag weer
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Hij zit er op!
Wat een geemmer…
Toch nog een aangepaste versie van de tiewrap actie moeten doen.
3 afgezaagde spijkertjes in de rondte in de splines gelegd met een tiewrap er omheen en de boel op “scherp” gezet.
Nu de Ligarex oefening nog…
Maar dat is gelukkig weer een stuk schoner werken
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Die aandrijfas is ok nu. Hoes zit keurig met de bijgeleverde ligarex bandjes vast en op zijn plek. Plusklus!
Eentje waarvan ik een jaar geleden niet had gedacht dat ik het aan zou durven en voor elkaar zou krijgen.
Omdat de dame nog steeds wegens tijdgebrek al een half jaar hier is en nog steeds op Frans kenteken staat moet dat nu maar eens gaan veranderen. Deze week als alles meezit naar de RDW.
Afgelopen week zo tussendoor wat zaken nagelopen die van belang zijn om de APK rond te krijgen.
Iets wat met wat testritjes opvalt is de reactie op het stuur. Het lijkt een speling te zijn maar ik denk dat de diravi niet snelheidsafhankelijk werkt.
Ik ga maar eens kijken of de kabel wel draait voor de centrifugaalregelaar.
Kan toch gewoon door de auto op te bokken en in de versnelling te laten draaien?
Als de centrifugaalregelaar de boosdoener is, is die dan te testen, en/of schoon te maken?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Doet de kilometerteller het wel?
Zo niet dan kan het blokje dat op de bak gemonteerd zit stuk zijn.
Zonder regeling stuurt het inderdaad heel vaag, te spannend om in te rijden zou ik zeggen.
Kan natuurlijk ook nog speling op kogels oid zijn.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v