3 van de 66
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
DSuper ‘72 van SalsaChris - schema klokje
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 26 mei 2012 04:12 PM
  [ # 31 ]
SalsaChris schreef:

Bedankt camenBert
Zo’n foto had ik nu nodig, se
Dat is wat ik van plan ben zelf na te maken
Mocht er nu nog iemand een kriksteun hebben…

Ik heb nog een kriksteun liggen, heb ik even in de voorraad Wink nagekeken. Moet ik hem opsturen ?
Ik hoef er niets voor te hebben, kost je allen 6,75 Euro voor het verzenden. Laat maar weten via de PB.

Groet.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 26 mei 2012 11:08 PM
  [ # 32 ]

ik zie hier wel in de foto’s dat er 2 modellen zijn! namelijk de eerste waarin die ronde schijf 2 kanten heeft, namelijk de voorkant met de schroevedraaiers en de achterkant met het blik olie (waarom? er is toch al plaats voor een blik olie naast de ruitesproeierreservoir?) en dat tweede type, ligt de plaat dieper verzonken in het wiel, de krik ligt er OP, en er is dus maar 1 kant die benut wordt, namelijk de kant van de schroevedraaier.

diameter van de schijf kan je makkelijk zelf bepalen, aan de hand van je reservewiel, en als je het verzonken model wil, waar dan dus ook die sleuven in moeten voor de voeten van je kriksteun wil ik dat morgen wel eens uittekenen op een stuk plaat die ik nog liggen heb en hier met een foto posten. Dan weet je ook je afstanden voor je kriksteun.

Meer heb je volgens mij niet nodig van afmetingen.

Profiel  
 
Super IDee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 20-02-2010

- ID/DS DSuper4
Gepost: 26 mei 2012 11:31 PM
  [ # 33 ]

In een DS heb je 2 blikken nodig. 1 maal blik mototolie en 1 maal LHS of LHM.

Hou rekening met de dikte van de plaat. De wieldeksel wipper en tevens de pen die de wielsteun op de juiste hoogte fixeerd gaat van onder in de assteun en steekt door het bord heen. De plaat kan niet te dik zijn anders past het niet.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 26 mei 2012 11:35 PM
  [ # 34 ]

hahaha, in een DS heb je veel meer nodig dan 2 blikken Laughing

ik heb gewoon motorolie, lhm en kvs in de koffer met mijn gereedschapskist erbij waar enkele interessante dingetjes zoals enkele spanbandjes en flexibeltjes inzitten…

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 27 mei 2012 11:23 AM
  [ # 35 ]

Super Forum hier!!!!
Met geweldige mensen!!!!
Bedankt allemaal!!!!

Ik dacht, met klemmen van RWA-buizen, aan de achterzijde iets te maken om 1L LHM-olie en eventueel 1L water of koelvloeistof te kunnen bevestigen
En het olieblikje komt dan gewoon voor de ruitenvloeistof
Heb al een plankje klaar liggen van 15mm, daar zal het wel mee lukken

Trouwens wat het LHM-olievatje betreft: blijkbaar, volgens de “Originele Citroën DS”, zouden er ook blanke vaatjes geplaatst zijn
Dus ik vermoed dat ik er bij mij zo eentje insteekt
Want ik kan nergens ook maar 1 spatje groene lak vinden
Ik ga het eens goed oppoetsen, kijken of er alsnog een min en max opstaat en anders kleef ik er gewoon de sticker op

See ya…

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Super IDee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 20-02-2010

- ID/DS DSuper4
Gepost: 27 mei 2012 05:50 PM
  [ # 36 ]

Plankje van 15 mm is te dik. De pen waarmee de wieldoppen verwijderd kunnen worden en waarmee de kriksteun op de juiste hoogte wordt gezet haakt door een gaatje van het plankje heen. Deze pen steek je onder in de kriksteun. Deze steun ligt verder van het plankje af dan je denk. Zie bijgaande foto’s.



Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 27 mei 2012 07:48 PM
  [ # 37 ]

Hoe dik moet’t dan wel zijn?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Super IDee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 20-02-2010

- ID/DS DSuper4
Gepost: 27 mei 2012 11:13 PM
  [ # 38 ]

Max 8 mm dik lijkt mij het beste. Anders een beetje een schuine kant aan het doorsteek gat vijlen.
Een schuin gat is wel minder mooi.
Watervast materiaal gebruiken!!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 28 mei 2012 11:20 AM
  [ # 39 ]

Ik ben gisterenavond begonnen met ook zo’n plaat naar aanleiding van dit topic.
Ik gebruik gewoon 8 mm MDF heb het al in 2 lagen verf zitten. Wieldop als mal gebruikt. Als gereedschaphouder gebruik ik het binnenwerk van een oude kapotte parat gereedschapkoffer die ik met treknagels aan de MDF plaat vastzet. Eerste prototype is niet zo mooi geworden; net te klein, dus die geef ik weg aan een vriend, maar 2e model is best aardig!
Doordat ik nu niet meer de rol gereedschap in het reservewiel heb liggen is er veel meer plek in he wiel voor olie, LHM, startkabels, sleepkabel. Mooie dankbare weekendklus ook!

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 29 mei 2012 06:53 PM
  [ # 40 ]

Hoi Stef,
Fijn als je wat foto´s zou kunnen maken en wat maten zou kunnen posten van je tweede exemplaar…..

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 30 mei 2012 10:51 AM
  [ # 41 ]

Zal ik doen, Helaas is het weer rietvelden-in-de-brand-steek-tijd en is mijn net geverfde plaat voorzien van neerdwarrelende as. grrr Misschien laat ik hem wel bekleden met vinyl.

Echt mooi is hij dus niet geworden, maar wel erg praktisch.

Zal vanavond foto maken.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 31 mei 2012 08:48 AM
  [ # 42 ]

Daar is tie dan,

Het prototype en de uiteindelijke versie met uitgesneden parat toolrack aan beide kanten, gemaakt van 8 mm MDF

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 31 mei 2012 12:12 PM
  [ # 43 ]

Nog een hoesje er om heen?

Kan wel nat worden, je gereedschap voorin.

knuffel

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 31 mei 2012 12:35 PM
  [ # 44 ]

Dat is een goed punt!
Alhoewel ik moet zeggen dat ik nog nooit nattigheid in het reservewiel ben tegengekomen, mar ik heb dan ook bijna nooit in een echte regebui gereden. Iemand ervaring met nattigheid in het wiel?

Groeten uit winters Afrika; 28 graden en zonnetje…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 mei 2012 01:07 PM
  [ # 45 ]

Ja. als je het hele jaar doorrijdt in NL is het sWinters altijd nat in het wiel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 66
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook