Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ook even alle bollen op druk brengen, met name de voorraadbol en de remaccu, die laatste was bij mij ook stuk. Nu stuurt de auto wel beter dan eerst
Zit een nieuwe voorraadbol op, remaccu ligt nog in de achterbak, die komt er ng op binnenkort. Vraag mij alleen af of de remaccu invloed heeft op de diravi, is toch alleen een back-up voor als je een grote druk wegvalt? Maar iedergeval de remaccu eronder, zie dan wel verder.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Remaccu heeft er geen effect op.
Kan een interne lekkage in je stuurhuis zijn. Of een vuil filtertje naast het stuurcommando. Dat heeele kleine filtertje dat in de leiding zit.
Die ‘govenor’ (noot geweten dat Haynes dat zo noemt) is de centrifugaalregelaar. Die zorgt ervoor dat de auto zwaarder gaat sturen als hij harder rijdt. Maar als die kapot is zou hij dus continu zwaar moeten sturen, of continu licht.
P.s. Goed werk van die motorsteun!!
Inderdaad als je de as laat zitten is het inderdaad minder werk. Maar niet altijd lukt het dan lekker… gelukkig bij jou dus wel. Top!!
Edit: waarom “Scarlet Draaikolk” eigenlijk?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
La Léo schreef:Remaccu heeft er geen effect op.
Geen effect op de diravi of op dit probleem?
Mij is van de week uitgelegd, en wat mij ook heel logisch klonk, dat als de remaccu stuk is het remmen puur uit de voorraad bol gaat, als je dan je diravi ook nog eens veel nodig heb dan kan het zijn dat de pomp de voorraadbol niet meer op druk kan houden.
In die zin heeft de remaccu dus wel invloed op de Diravi
Bij dit probleem met het starten en geen Diravi werking hebben kan ik mij idd voorstellen dat de remaccu het probleem niet gaan oplossen.

Dat bedoel ik dus.
Maar goed, vervangen moet toch, dus dan heb je dat in elk geval uitgesloten.
Mooi klusje voor volgend weekend dus (alweer een lang weekend, jee!) Kunnen we na het vervangen weer eens kijken wat ie doet!
Maar ik heb mij laten vertellen dat dat ook een leuke (lastige) klus is, kan iemand vertellen hoe dat precies gaat, de remaccu vervangen?
Edit: waarom “Scarlet Draaikolk” eigenlijk?
Kleine anekdote: toen de brandstofdrukregelaar kapot was reed ze een goeie 1 op 6. Vandaar dat mijn vrienden niet meer met me wilden mee rijden, omdat ik ze een te hoge BOB-rekening presenteerde! En Scarlet, naar de wulpse en goed gewelfde Scarlet Johansen, waarover mijn vriendin zei dat mijn mond net iets te ver openhing als ze weer op de buis kwam. Dat mocht niet meer, maar nu is Scarlet altijd bij me (ahhhh!!)

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
De remaccu ligt links onder op het frame achter de radiateur, als je de motorkap open maakt en achter de radiateur kijkt zie je hem zo liggen.
vv valt wel mee alleen opletten dat de leidingen niet breken of verbuigen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Inderdaad en je moet je dus vooral niet laten afleiden tijdens het sleutelen!
Ik zie niet zo heel veel overeenkomsten met een CX, maar mooi is ze wel.
Hahahaha, zal je haar net hebben!
Had de remaccu al zien hangen. Hoe zit dat bij het vervangen: auto in de laagste stand, druk er af en de afdraaien maar (inderdaad met het intact laten van alle leidingen ed?

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leuke oorbellen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
En zo zag ik vanavond opeens een dikke plas benzine onder mijn draaikolkje liggen, ze doet haar naam eer aan.
Nadere inspectie: de slang van het filter naar de leiding is gaar. Zal er morgen snel even een ander opzetten. (net natuurlijk 98 erin gegooid a 1,85 p.l. om het draadje ‘soort benzine’ook eens voor mijzelf te testen).
Nu is mijn vraag: kan je de druk op de leiding er afhalen? De vorige keer dat ik het filter verving spoot de benzine er onder druk aan alle kanten uit. Toen ben ik even heel snel te werk gegaan, dus alla. Maar morgen moet ik de boel dus bloot leggen, en heb ik liever niet dat het gutst. Of moet ik gewoon even het filter dicht pluggen (met bijvoorbeeld een wijnkurk ofzo, daar heb ik wel genoeg van
er zal wel wat druk op de leiding staan, daar zorgt de brandstofdrukregelaar voor, elke keer dat je contact aan zet wordt weer druk opgebouwd door de brandstofpomp.
Dus gewoon een bakje eronder zetten en het ding losdraaien. De druk is er snel genoeg af.
Proberen afdoppen kan altijd.
CX GTi Turbo 2 - All Black

Of even een griptang erop knijpen, dan komt er maar een beetje uit.
Dank mensen voor de tips, het is gelukt!
Heb me wel laten vertellen dat als er 1 slang gaat, dan gaat spoedig de rest ook?! Misschien binnenkort maar even preventief de andere slangen meenemen
Ja, nu baal ik echt. Er is ingebroken in mijn voiture. Verder geen schade dan behalve een schroevendraaier in het deurslot, dat nu kapot is.
Verder het dashboard kastje opgerukt (ook kapot)waar niks in lag. Mijn radio lag op de voorstoel. Blijkbaar had ik de draadjes dusdanig vastgeschroefd dat ze die niet mee wilden. Verder mis ik een mooie zonnebril.
Uit de achterbak helaas meer weg. Mijn hele gereedschapskist (met o.a. een reserve bdp, verjaardagskado van mijn Pa, dus dubbel K). De veerbollen van Leontien (die ik er helaas nog niet op had gezet) en de nieuwe remaccubol zijn meegenomen. (Als ze in de gereedschapkist een knijptangetje hadden gepakt, was de radio ook voor hun geweest maar zo slim waren ze niet, neem ik aan). Verder opvallend genoeg hebben ze mijn motorkap los gehad, om te kijken of ik daar de diamanten rolex soms had liggen?
Verder lijkt het alsof ze in hun fantasie gereden hadden: werkelijk elk knopje, schuifje of cligoteurtje stond anders.
Ja mensen, ik baal er van en nu klinkt op de radio zware deathmetal hardcore trance muziek om even te ventileren…
Kan een heel relaas opschrijven hoe zinloos en jammer ik dit vind, maar goed. Heb het maar even gedeeld met jullie. En er zijn ergere dingen…
Fijne avond iedereen