3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
1.6 16v Radio-vraagjes
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 19 april 2012 10:42 PM
  [ # 31 ]

Er is nog niks te horen,  hij klinkt en loopt goed.
Maar komende week even het carter eraf en dan eens even kijken of we wat zien.
Dan kan ik ook even kijken of het olie-zeefje wel schoon is.

Anders 10w40 erin,  en kijken hoe lang hij het volhoudt.  Blok wisselen kan altijd nog.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 april 2012 10:45 PM
  [ # 32 ]
Mighel schreef:

Er is nog niks te horen,  hij klinkt en loopt goed..

dat zegt niets als de hoofdlagers gaar zijn Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 19 april 2012 11:41 PM
  [ # 33 ]

dat zijn toch de lagers van de krukas, niet?
zijn die visueel te inspecteren?
En zijn die echt moeilijk te vervangen, of beeld ik me dat in? (gezien bak wisselen voor mij een eitje is)

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 26 april 2012 08:59 PM
  [ # 34 ]

Ik heb besloten om het vakantiegeld te gebruiken om er een ander blok in te hangen wel een 1.6 16v.
Voor het geld valt het wel mee, en dan blijf ik niet twijfelen over de staat van het motorblok.
Versnellingsbak hebben we al gehad, dus met een goed blok moet hij wel even meekunnen

Een sloper hier in de buurt heeft een blok met 70.000 op de teller liggen.

Wel weer een vraag;
- kan ik ongestraft het blok omhangen ivm startonderbreker?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 09 mei 2012 05:14 PM
  [ # 35 ]

Vandaag eens een rondje gemaakt om de onderdelen te verzamelen:

Bij de sloper,

1.6 16v blok uit 206 met 97000km 350 euro

Bij de dealer:
Distributieset met waterpomp
diff keeringen
oliefilter
inlaat en uitlaatspruitstukpakkingen
thermostaat
Ook nog eens 350 euro

Samen 700 euro voor een ZGAN blokje.
Nu nog monteren en erin hangen.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 mei 2012 05:16 PM
  [ # 36 ]

Ik zou heel goed uitkijken met het monteren van een motor die niet uit een xsara komt. Het kan alleen goed werken als je ALLE sensors, injectiemeuk en andere elektronische onderdelen over zet. Het peugeut spul kan niet communiceren met de citroen-computers. je kunt dus alleen een kaal blok uit een 206 gebruiken en dan nog moet je zeker zijn dat alles goed past.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 09 mei 2012 11:15 PM
  [ # 37 ]

Speciaal voor waterman Wink en mijn eigen gemoedsrust even teruggereden naar mijn sleutelplek en gaan vergelijken.

Het blok is mechanisch helemaal gelijk aan die in de xsara, even qua electronica, de bobinerail is ook hetzelfde (zelfde onderdeelnr). En de verdere sensoren zijn “domme” sensoren, zoals watertemp en olietemp/oliedruk.

Qua injectie komt op het nieuwe blok toch alles van de oude, want bij nieuwe zitten geen spruitstukken.
En bij de 1.6 zit dat op het inlaatspruitstuk.
Dus het moet helemaal goed komen.

het nieuwe blok is ook een tu4jp5, alleen motornummer kan ik niet vergelijken want die in xsara is nu niet leesbaar.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 11 mei 2012 10:00 PM
  [ # 38 ]

Weer een vraagje; wat is het makkelijkst

Blok met bak onderuit eruit, of naar boven eruit?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 mei 2012 11:13 PM
  [ # 39 ]

Wat zegt de vraagbaak?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 12 mei 2012 04:07 PM
  [ # 40 ]

geen idee, heb nog geen WPH van de xsara 2 kunnen vinden.
Daarom zocht ik mensen met ervaring. Beide opties lijken mogelijk.
maar wat makkelijker is?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 mei 2012 05:28 PM
  [ # 41 ]

Naar onderen is handig MITS je een tweekoloms hefbrug hebt. Heb je die niet dan zou ik naar boven gaan werken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 20 mei 2012 04:51 PM
  [ # 42 ]

Goed bezig broertje, doe eens plaatjes.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 28 mei 2012 06:32 PM
  [ # 43 ]

Hierbij dan maar wat plaatjes.
De wissel is begin vorige week afgerond, en alles werkt weer naar behoren.
Nu ligt er een blokje in met 92.000 op de teller (ondertussen 93.000) en een v-bak met +/- 70.000km.
Dat was dus een flinke verjonging van de xsara.
nu alleen nog de remschijven en blokken rondom vervangen, en hij kan er weer even tegenaan.

De werkplaats

Het nieuwe blok onder handen nemen (db-riem, spanrollen, waterpomp, pakkingen enz)

Het oude blok eruit, en het nieuwe blok tegen de muur

Het oude blok ontleden, en alles er nog afhalen.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 22 juni 2012 01:17 AM
  [ # 44 ]

En ondertussen met deze alweer 2000km vrolijk rond gereden. De blokjes en schijven rondom zijn vervangen.

En omdat hij zo bevalt is er vandaag een zusje bij gekomen:

De 22-GF-KS een rode Xsara 2 met uitgebreide BC, airco en stuurbediening
de oplettende lezer kijkt nu nog even in mijn onderschrift en ziet???

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juni 2012 10:05 AM
  [ # 45 ]
Mighel schreef:

de oplettende lezer kijkt nu nog even in mijn onderschrift en ziet???

Dat de lijst erg lang aan het worden is en de layout gaat verstoren… Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook