Electr. achterklep slot kapot?
DeuxChevrons
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 03-04-2012

Gepost: 26 mei 2012 09:23 PM

Sinds enige dagen gaat de achterklep van onze Xantia niet meer VAN slot. (wel OP slot).
Ik heb de boel uit elkaar gehaald om dat te ontdekken.
Zal nu het el. gedeelte van het slot kapot zijn,of is er iets mis met de stroom?
Iemand een tip hoe ik het kan doormeten?

Alvast bedankt voor jullie deskundige reacties!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 26 mei 2012 10:11 PM
  [ # 1 ]

Aangezien je nog wel kan sluiten gok ik er op dat het niet elektrisch is. Hier cv hapert wordt beschreven hoe je dat kan verhelpen.

Adri

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 27 mei 2012 08:42 AM
  [ # 2 ]

Is het een Break? Dan is het vaak vocht. Alles goed schoonmaken en smeren wil wel es helpen.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
DeuxChevrons
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 03-04-2012

Gepost: 28 mei 2012 09:25 PM
  [ # 3 ]

Ik heb e.e.a. gedemonteerd volgens de uitgebreide (en zeer goede) beschrijving van RB.
Het inwendige was niet ‘baggervet’
Toch heb ik de boel goed schoongemaakt.
Bij het uit-elkaar-halen viel mij 1 ding op:
Het nokje trekt wel het balkje mee naar binnen, maar hoe duwt-ie ‘m weer naar buiten (want hij blijft voor het nokje zitten).
RB had daar geen foto’s van in de beschrijving, dus kon ik het op die manier niet achterhalen.
Ik zie ook niet iets dat erop wijst dat er iets is afgebroken, dus gaat het nog even boven mijn pet.
Iemand een suggestie?

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 28 mei 2012 10:05 PM
  [ # 4 ]

+ en - omwisselen

Profiel  
 
DeuxChevrons
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 03-04-2012

Gepost: 28 mei 2012 10:22 PM
  [ # 5 ]

ter aanvulling doe ik er nog even een fotootje bij.
in het motortje zelf zie je een balkje met de witte nok.
het balkje wat daar bovenop komt te liggen heb ik er even uit gehaald en los voor gelegd.
Dit balkje heeft 1 nok; maar zoals boven al gevraagd: hoe duwt-ie ‘m nou terug?
Motortje werkt m.i. goed; naar binnen halen gaat ook goed; naar buiten gebeurt er niks….. (motortje loopt gewoon wel; stang blijft lekker binnen zitten….)

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 28 mei 2012 10:52 PM
  [ # 6 ]

Wat zeg ik nou, + en - omwisselen

Hoe de Xant het doet (dat omwisselen van de plus en min voor het openen en sluiten, het zal wel ergens met een wisselcontact op een relais zijn neem ik aan) weet ik niet maar op deze manier gaat hij weer naar buiten, bij de XM tenminste wel en ze hebben mij verteld dat die hetzelfde is als van de Xant.

Als hij het niet doet dan is er ergens een tandwieltje verrot…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook