25 van de 60
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 mei 2012 09:46 PM
  [ # 361 ]

ik heb even in mijn bak gekeken, maar los van het feit dat het opgezonden ging moeten worden (woon vlakbij de Westhoek in België, ook heel mooi wonen trouwens :p), kan ik zeggen dat ik dat boutje niet liggen heb…  hmmm  weer iets te weinig afgehaald van die sloper… maar Léo zal wel iets liggen hebben zeker Wink

Prestige voor op de bokjes en kont op de grond, ik vind het zalig, precies of ze gaat vertrekken naar Mars, misschien iets voor Top gear om er eens raketlanceerderd ofzo achteraan op te zetten :p

voor de rest, succes ermee! (pfft, ik moet eigenlijk ook maar eens verder werk maken van die beugel aan mijn uitlaat…)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 mei 2012 11:28 PM
  [ # 362 ]

Dank voor het zoeken - en ‘t is een boutje wat waar één keer op de auto voorkomt - moet je inderdaad maar toevallig van de sloper afgehaald hebben. En ik heb er best vertrouwen in dat Hydraulique ‘t heeft liggen. Maar omdat ik nu vrij ben toch maar een bestelling gedaan bij CX-basis. Scheelt weer dingetjes regelen onder werktijd. Had sowieso nog een paar dingetjes nodig. En nu ook maar de extra deurrubbers besteld (alhoewel ik vrees dat ik als ik die monteer opeens allerlei kleine rammeltjes moet opsporen smirk Auto ligt er inderdaad mooi bij - ready for take off - zij het dat dan de garage in de weg staat.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 29 mei 2012 11:28 AM
  [ # 363 ]

m.i. heb ik deze bout ooit vervangen door een RVS draadeind met RVS moertjes en ringetjes.
Het is toch geen M7 hè?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 mei 2012 01:29 PM
  [ # 364 ]

Volgens de beschrijving op CX-basis.de zou het wel M7 moeten zijn ... In mijn gereedschapskist (die nog steeds meer Gamma-achtige zaken bevat dat specifiek Citroen-spul) zat in elk geval geen enkele passende moer. En in mijn (nogal beperkte) draadtapsetje zat ook niets dat overeen kwam. Ik dacht trouwens ook eerst aan een stuk draadeind.Intussen heb ik mail uit Duitsland dat ze toch graag ook de foto van de bout willen hebben. Deze week toch geen tijd om verder te prutsen - als ik zaterdag een oplossing heb, is het op tijd.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 29 mei 2012 02:22 PM
  [ # 365 ]

M7 draadeind kun je gewoon krijgen hoor:

http://www.kramp.com/shop/action/itemcatprd_40_-17_14102_194268_302018_669472_975746+Draadeind+M7+46+verz

of hier

http://www.fabory.nl/pages/home.html

(zelfborgende) moertjes erbij… klaar.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 mei 2012 02:37 PM
  [ # 366 ]

Goh - zelfs in Nijmegen Smile. Was wellicht goedkoper geweest. Ach ja - ‘t origineel met vaste moer in het midden heeft vast ook z’n voordelen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 juni 2012 10:47 PM
  [ # 367 ]

Grrr - ontvang ik eindelijk de bout nadat ik via de track&trace; heb kunnen zien dat die ongeveer een week in de buurt van Mannheim heeft gelegen, zitten de gevraagde moeren er niet bij Mad En ook deze bout is eigenlijk net iets te kort. Conclusie: ik heb een niet-originele startmotor. Niet origineel voor de CX in elk geval. Morgen fiets (?!) ik langs een Citroengarage. Daar in elk geval maar eens vragen of ik twee M7 moertjes kan kopen. En dan eens kijken of ik iets van de rand van de startmotor af kan slijpen. Gedoe. Volgende keer blijf ik fijn in Nederland met mijn bestelling.  hmz De tip van een stuk M7 draadijzer was inderdaad een heel goede.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 juni 2012 10:53 PM
  [ # 368 ]

hahaha, plezant toch hé, die CX’en Laughing

maareuh, met draadstangen van M7 hoef je toch niks af te slijpen van je startmotor? je maakt ze toch zo lang je wil?

(is ze ondertussen nog niet opgestegen?)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 juni 2012 11:14 PM
  [ # 369 ]

Ze is nog niet opgestegen - alhoewel de C35 nu griezelig dicht tegen de kont aan duwt.

Ik heb nu de originele bout (prachtig geel glanzend als nieuw) met vaste moer. Mag zo maar bijna 9 euro kosten, dus die doe ik nooit meer weg (zuinige hollander Wink). Die vaste moer is handig: als de dynamosnaar op spanning moet worden gebracht is er geen risico dat je ongewild de startmotor losdraaid. Dus als het droog is even de startmotor er weer onderuit (die zit nu vast met de twee ‘gewonen’ bouten) om te zien of daar genoeg ‘vlees’ op zit om wat weg te slijpen. Als dat niet zo is, heb ik een bout over. En moet ik draadeind gaan kopen met een paar moeren. Krijg ik waarschijnlijk meteen een hele meter mee ...

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2012 11:24 PM
  [ # 370 ]
break23m schreef:

Ik heb nu de originele bout

Dus je startmotor is toch gewoon origineel CX? Laughing

P.s. Volgende keer gewoon je adres emailen, dan stuur ik je zo’n boutje in een enveloppe op. Twee postzegels erop en klaar (als de Post meewerkt volgende dag in huis). Kost ook geen € 9,00.

En dat zeg ik niet als lullige mosterd na de maaltijd, maar gewoon, als tip voor de volgende keer. Wink

Maar goed, hij zit weer en daar ging het om!
Goed werk dus!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 juni 2012 11:32 PM
  [ # 371 ]

Ja, altijd wat te lachen met die auto’s.  shout

[Edit - ja - gewoon even een belletje of mailtje - je hebt ‘t aangeboden, ik weet ‘t - eigenwijs mannetje ben ik]

[Edit 2: nee, de boel zit dus nog niet - geen moertjes - en de bout is te kort of de startmotor net iets anders van vorm]

Maar goed, knutsel ik ook eens zelf - blijk je dat je zonder grote doos met zooi uit een sloper bij het derde boutje al de mist in gaat. Als ik ‘m er weer onderuit heb, plaats ik een foto van de startmotor. ‘t Zal toch niet origineel zo zijn dat de moer er maar twee of drie windingen opgedraaid kan worden? Is ‘t raar om ‘s avonds om half 11 op een natte inrit in het donker de startmotor los te halen?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 juni 2012 11:37 PM
  [ # 372 ]

Ik denk dat de juiste vraag is of het raar is om anno 2012 nog een CX te hebben Laughing

Alles wat je met de CX doet valt onder hetzelfde antwoord, dus ga lekker gewoon je gang! Wink

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 juni 2012 11:46 PM
  [ # 373 ]

Maar hoe zag die bout er danuit die erin zat, was dat geen orginele ? en zit de startmotor ver genoeg in het blok gedrukt, zit er geen vuil en troep tussen waardoor ie er niet ver genoeg ingaat ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 juni 2012 12:13 AM
  [ # 374 ]

Zo, die is er onderuit Wink

De bout staat op een foto op de voorgaande pagina. Lange bout met één vaste moer op een stukje van het eind.

Startmotor zit er ver genoeg in, nergens vuil o.i.d. Bij demontage viel het me ook al op dat één moer al na twee slagen los was. Is er dus zo in gezet toen kort na de aanschaf de vorige startmotor het begaf. En zo heeft het dus ook sinddien probleemloos gefunctioneerd. Ik vraag me nu af of de startmotor wel origineel is. Ik zie nergens een merknaam staan. Maar het past allemaal prima inclusief het bevestigingsboutje voor het hitteschild - op die ene bout dus na. huh
Er is in elk geval wel genoeg materiaal om iets weg te slijpen. Dat ga ik dus maar doen. Maar niet nu.  sleep

Afbeelding Bijlagen
Startm45.jpgStartm43.jpgStartm44.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 juni 2012 12:33 AM
  [ # 375 ]

Op Rotsoord in Utrecht bij Bol moertjes gescoord. Aardige dame hoor - zomaar helemaal voor niks Smile Intussen heb ik me wel af zitten vragen waarom in twee van de drie bevestigingsgaten van de startmotor M7 draad zit en in de derde niet. Maar goed, ik kan verder.

Profiel  
 
 
25 van de 60
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook