Het uitgebreide vakantiegespot-topic
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 17 mei 2012 11:26 AM

Van de voorpagina:

Tijdens mijn laatste vakantie in Frankrijk kwam ik in Châteauroux plotseling oog in oog te staan met een bedrijf dat A types, en dan voornamelijk 2CV’s en Méhari’s, restaureert. Vervolgens is het idee ontstaan om daar een topic van te maken: wat voor bijzonders heb jij gespot tijdens je vakantie?

Het lijkt de redactie een leuke aanvulling op de bekende gespot-topics. Kom je in den vreemde iets bijzonders van ons geliefde merk tegen en wil je dat delen met de forum gemeenschap? Laat je dan niet weerhouden om er wat over te schrijven of een aantal foto’s te plaatsen. We zijn wel van mening dat het niet moet gaan om een in het wild gespotte doorgeroeste HY of iets dergelijks, daarvoor zijn de al bestaande gespot topics het best geschikt. Nee, het moet wat meer inhoud hebben, zoals dat bovengenoemde bedrijf. Een ander voorbeeld kregen we via de mail binnen. Kees de Waard Wagner, op het forum natuurlijk bekend als VISA GTI 115, berichtte ons vanaf de Tulpenrally. Hij stuurde wat foto’s in vanaf de start in Évian-les-Bains, gelegen aan het meer van Genève.

Kees is nu vetrokken naar de klassieke rally Mille Miglia. Wie weet wat we nog aan post binnenkrijgen.
Het eerder genoemde restauratiebedrijf heb ik helaas niet kunnen bezoeken, ik pleeg nog weleens tijdens lunchpauzes dit soort ontdekkingen te doen. Niet zo handig.  Via de uitgebreide website van het bedrijf zie ik dat ze naast verkoop van auto’s, ook een uitgebreide onderdelencatalogus hebben:
http://www.renov-2cv-mehari36.com/

Kortom, houd ogen en oren open tijdens je vakantie en verras ons!
Het topic vind je hier en daar kan je ook reacties op dit artikel kwijt.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

OliZX
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 849

- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Gepost: 17 mei 2012 06:40 PM
  [ # 1 ]
hogervp schreef:

(...) Vervolgens is het idee ontstaan om daar een topic van te maken: wat voor bijzonders heb jij gespot tijdens je vakantie? (...)

Tijdens een fietsvakantie op weg naar Barcelona alweer jaren geleden kwam ik in de buurt van Les Vans
in de Ardèche op een verlaten weg een besteleend tegen die een ongelukje had gehad. Hij lag er nog, er
was een afzetting, maar dat was dan ook alles…

Groet van
OliZX

[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)

Profiel  

marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 816

- Xsara diffrence 2
Gepost: 18 mei 2012 11:35 PM
  [ # 2 ]

2 jaar terug gezien in spanje die volgens mijn vader al jaren staat ? gulp
best zonde eigenlijk wan rotten doen ze niet daaro

By marcel14trs

By marcel14trs

dus elk jaar/keer moet ik er weer ff langs kijken of ie dr nog staat Wink

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 29 mei 2012 09:52 AM
  [ # 3 ]

Van de Voorpagina:

Vakantie verhalen: bezoek Mille Miglia 2012
Kees de Waard Wagner, op het forum bekend onder Visa GTI 115, verraste de redactie onlangs met een verslag van een bezoek dat Kees en zijn vrouw hebben gebracht aan de illustere rallyklassieker: Mille Miglia. Deze race over 1000 mijl gaat terug tot 1927 en heeft destijds het “endurance racen” op de automobiele kaart gezet. Het traject beslaat de route Brescia-Rome-Brescia. Lees hier zijn uitgebreide verslag en sfeerimpressie.

Tot 1957 werd de race, met uitzondering van de oorlogsjaren, jaarlijks verreden. Een groot aantal ongelukken in o.a. de Panamericana en ook in de Mille Miglia maakte een eind aan deze races. Eind jaren 70 is de race opnieuw opgestart en wordt deze in twee dagen verreden met de klassiekers van weleer. Het is een evenement dat al heel lang op het verlanglijstje stond, aldus Kees.  Het moet er dus maar eens van komen, met de Jumpy en caravan vertrekken we vanuit Evian-les-Bains naar een camping aan het Iseomeer in Italië. Op woensdag 17 mei gaan we op zoek naar de Fiera di Brescia een hal zo groot als het RAI gebouw. In deze hal verzamelen alle deelnemende auto’s voor de keuring.  De deelnemers komen werkelijk uit alle windstreken van de wereld.

30 deelnemende auto’s uit Nederland
Ik kom erachter dat er wel 30 auto’s uit Nederland afkomstig zijn, de totale deelnemerslijst bestaat uit liefst 384 auto’s. Veel prominenten doen mee aan de race, ik zie zelfs onze oud premier Jan-Peter Balkenende, Gijs van Lennep, Koen Wouters , Jan Lammers en vele anderen.  Victor Muller doet mee met een heuse Saab 93 cylinder tweetakt van 1956! Is er ook nog iets van ons favoriete merk te bewonderen?  Jawel, onder het nummer 347 staat een Citroën DS 1957 ingeschreven, een echte hydraulique dus. Nadat deze DS uitgebreid door mij op de foto is gezet komt daar zowaar de eigenaar aanlopen. Nadat ik me aan hem heb voorgesteld wordt het een heel lang en leuk gesprek en er zit een uitnodiging aan vast: ik mag zijn Citroën collectie te komen bekijken. Redactie: Dat verslag zien we tegen die tijd wel verschijnen, Kees!

Tractions:  Quinze en Familiale
De collectie beslaat ongeveer 30 Citroëns, het gesprek gaat namelijk nog steeds over de collectie en de daar aanwezige echt. De vele bijzondere eigenschappen van de ’DS’ 1957 komen uitgebreid aan de orde, terwijl ik dat eigenlijk allemaal al weet. De DS is tot in detail helemaal origineel waarbij zelfs nog de dubbele ontsteking en de twee bobines aanwezig zijn. De eigenaar heeft echter nog nooit iemand gesproken die alles van deze types af weet (leeftijd)! Dat het tussen ons klikt mag wel duidelijk zijn. Dan zijn collectie Citroëns, ik kon hem nauwelijks geloven maar hij is in het bezit van liefst 15 stuks 15 six Hydrauliques, en nog een groot aantal gewone 6 cylinders, waaronder twee 15 six Cabriolet en Familiale. Vervolgens gaat het gesprek ook nog over vliegtuigen, maar dat mag op een ander forum geschreven worden. De uitnodiging staat in ieder geval, ik moet er echter wel voor naar Canada.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 29 mei 2012 09:53 AM
  [ # 4 ]

De race
Het is donderdag de dag van de presentatie en de start, we gaan dus naar het oude centrum van het mooie Brescia. We doen dat deze dag met de trein, de Iseo Brescia, de trein doet er 30 minuten over en je komt vrijwel op de plaats van bestemming uit zonder parkeerprobleem. Vanaf het station lopen we naar de Piazza Della Vittoria en de Piazza Della Loggia en daar kunnen wij en duizenden andere autoliefhebbers zich de hele dag vergapen aan alle moois.  Een mooier decor in deze oude binnenstad kan je je niet voorstellen. Het is nauwelijks te bevatten hoeveel mensen hier op af komen, wat een schouwspel. Vele straten en pleinen staan vol met de meest bijzondere auto’s. En wat het zo speciaal maakt: alles is van dichtbij te bewonderen . De enige deelnemende Citroën, de DS 19 1957 staat ook op dit plein. De start is gek genoeg aan het begin van de avond gepland: 18.45 uur. Alle deelnemers vertrekken deze avond richting Ferrara. Wij pakken eerst de trein terug naar Iseo om daarna met de Jumpy een plek op te zoeken langs de route, ergens voorbij Brescia. Je stopt op een plaats waar veel mensen staan en daarna is het wachten op de eerste auto’s en kunnen we gnieten van het heerlijke geluid van de motoren. Om 19.00 uur komen de eerste auto’s aanrijden, in dit geval diverse open wagens van het merk OM. Tussen de deelnemers aan de race rijden ook nog allemaal andere liefhebbers. Het is van alles en nog wat, een geweldige optocht.  Tussendoor zie je ook nog de allernieuwste producten van de merken uit Duitsland en Italië voorbij trekken. Als het donker is besluiten we ook te vertrekken, de stoet zal dan nog tot laat in de avond langs trekken. Op de zaterdag komt de hele stoet weer terug in Brescia.  Op zondag vindt gewoonlijk de prijsuitreiking plaats.

Tip van Kees
Kees heeft tot slot nog een tip voor ons: zet dit evenement op je verlanglijstje. De Mille Miglia is meer dan de moeite waard.

Tekst en foto: Kees de Waard Wagner
Redactie: Patrick Hogervorst

Iemand nog doneren?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook