Waarom krijg ik mijn achterdemper niet gasdicht???
freek en marieke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011

- Saxo 1.1 SX
Gepost: 24 mei 2012 12:34 PM

Zoals de titel al zegt heb ik moeite om de einddemper gasdicht te krijgen.

De laatste maanden begon onze saxo behoorlijk sportief te klinken met op een ochtend een beste knal en een beste rommel tijdens het lopen. Het stuk waar de flens aan de demper zat was door de roest helemaal los gekomen. Op de sloop stond toevallig nog een saxo met een bijna nieuwe demper eronder dus die er maar onder gehangen.
Omdat ik het niet dicht kreeg vanwege een half rotte flens uiteindelijk ook maar een nieuwe middenpijp en een nieuwe klem gehaald, onderweg naar de kassa ook maar een blikje gungum meegenomen.

Uiteindelijk leek het wel dicht te zijn maar toch komen er nu weer uitlaatgassen en lawaai uit de klem, aan de kant van de demper. Aan de kant van het middenstuk heb ik het dicht.

Maar goed, ik kom zelf niet meer verder dan nog maar een keer dichtsmeren.

Als iemand een beter idee heeft hoor ik het graag.

Oh ja, ook rammelt de uitlaat een beetje, ik weet alleen nog niet waar. Maar ja eerst die flens maar eens dicht…

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 mei 2012 07:10 PM
  [ # 1 ]

Welke klem hem je gebruikt?
Met 1 bout of met 2 bouten?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
freek en marieke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011

- Saxo 1.1 SX
Gepost: 24 mei 2012 08:26 PM
  [ # 2 ]

Die klem van 2 halve manen met 2 bouten erdoor.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 24 mei 2012 08:54 PM
  [ # 3 ]

bij een flens aansluiting, gaat er een nieuwe paking tussen, oude kan je niet her gebruiken omdat ie al plat is gedrukt. en daar waar je de enne pijp in de andere schuift, daar smeer je FIRE-GUM in, dit is wit van kleur, je smeert een dun laagje op en in de pijp, en schuift dan de boel in elkaar, en klemt de boel af, dan start je de moter, zonder teveel gas te geven, doordat de uitlaat warm word zet het sul zich uit en word hard, tube kost gemideld 10euro (slik) als je een vaste garage hebt, kan je even aan hun een beetje van het spul vragen, wel even iets meenemen wat afsluit, letop spul is giftig, dus gelijk van je handen vegen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 mei 2012 09:43 PM
  [ # 4 ]

Je moet de hele klem met 1 bout gebruiken, die dicht raar maar waar beter af.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 24 mei 2012 11:46 PM
  [ # 5 ]

Heeft zo’n Saxo ook niet gewoon zo’n flensverbinding tussen de pijp en de achterdemper? Dus bolletje/holletje zeg maar. Daar moet je gewoon een goed passende klem bij hebben van de juiste diameter, anders blijft het blazen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 mei 2012 01:10 AM
  [ # 6 ]

Ja bolletje holletje en dat moet je met de hele klem dichten.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 mei 2012 12:32 PM
  [ # 7 ]

En uiteraard een nieuwe klem gebruiken, kost een euro of 6 bij de dealer.

Profiel  
 
freek en marieke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011

- Saxo 1.1 SX
Gepost: 25 mei 2012 08:49 PM
  [ # 8 ]

Kijk super!

Ik zal van de week eens langs de dealer gaan voor een klem met 1 bout.

Bedankt voor de reacties en we zullen zien of het daarmee over is

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 27 mei 2012 01:09 AM
  [ # 9 ]

nieuwe klem gebruiken of oude zeer grondig reinigen en pasta tussen de 2 elementen en stevig aandraaien.  (vast +1/4)  kijk wel uit dat de klem hetzelfde merk is als de demper soms zit er een klein dikte verschil is merken…  gevolg laat zich raden.

Profiel  
 
freek en marieke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011

- Saxo 1.1 SX
Gepost: 29 mei 2012 08:35 PM
  [ # 10 ]

Vandaag om een originele klem geweest en hij is keidicht hoor! Ik stond al bijna op het punt om de boel aan elkaar te lassen.
Bedankt voor de tips allemaal!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 mei 2012 09:02 PM
  [ # 11 ]

Daarvoor dient nu dit forum. Smile

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook