Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011
- Saxo 1.1 SX
Zoals de titel al zegt heb ik moeite om de einddemper gasdicht te krijgen.
De laatste maanden begon onze saxo behoorlijk sportief te klinken met op een ochtend een beste knal en een beste rommel tijdens het lopen. Het stuk waar de flens aan de demper zat was door de roest helemaal los gekomen. Op de sloop stond toevallig nog een saxo met een bijna nieuwe demper eronder dus die er maar onder gehangen.
Omdat ik het niet dicht kreeg vanwege een half rotte flens uiteindelijk ook maar een nieuwe middenpijp en een nieuwe klem gehaald, onderweg naar de kassa ook maar een blikje gungum meegenomen.
Uiteindelijk leek het wel dicht te zijn maar toch komen er nu weer uitlaatgassen en lawaai uit de klem, aan de kant van de demper. Aan de kant van het middenstuk heb ik het dicht.
Maar goed, ik kom zelf niet meer verder dan nog maar een keer dichtsmeren.
Als iemand een beter idee heeft hoor ik het graag.
Oh ja, ook rammelt de uitlaat een beetje, ik weet alleen nog niet waar. Maar ja eerst die flens maar eens dicht…
Welke klem hem je gebruikt?
Met 1 bout of met 2 bouten?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011
- Saxo 1.1 SX
Die klem van 2 halve manen met 2 bouten erdoor.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
bij een flens aansluiting, gaat er een nieuwe paking tussen, oude kan je niet her gebruiken omdat ie al plat is gedrukt. en daar waar je de enne pijp in de andere schuift, daar smeer je FIRE-GUM in, dit is wit van kleur, je smeert een dun laagje op en in de pijp, en schuift dan de boel in elkaar, en klemt de boel af, dan start je de moter, zonder teveel gas te geven, doordat de uitlaat warm word zet het sul zich uit en word hard, tube kost gemideld 10euro (slik) als je een vaste garage hebt, kan je even aan hun een beetje van het spul vragen, wel even iets meenemen wat afsluit, letop spul is giftig, dus gelijk van je handen vegen.
Je moet de hele klem met 1 bout gebruiken, die dicht raar maar waar beter af.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heeft zo’n Saxo ook niet gewoon zo’n flensverbinding tussen de pijp en de achterdemper? Dus bolletje/holletje zeg maar. Daar moet je gewoon een goed passende klem bij hebben van de juiste diameter, anders blijft het blazen.
Ja bolletje holletje en dat moet je met de hele klem dichten.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
En uiteraard een nieuwe klem gebruiken, kost een euro of 6 bij de dealer.
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011
- Saxo 1.1 SX
Kijk super!
Ik zal van de week eens langs de dealer gaan voor een klem met 1 bout.
Bedankt voor de reacties en we zullen zien of het daarmee over is
nieuwe klem gebruiken of oude zeer grondig reinigen en pasta tussen de 2 elementen en stevig aandraaien. (vast +1/4) kijk wel uit dat de klem hetzelfde merk is als de demper soms zit er een klein dikte verschil is merken… gevolg laat zich raden.
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011
- Saxo 1.1 SX
Vandaag om een originele klem geweest en hij is keidicht hoor! Ik stond al bijna op het punt om de boel aan elkaar te lassen.
Bedankt voor de tips allemaal!
Daarvoor dient nu dit forum.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017