![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Mocht je toch nog tegen iets aan lopen, van de week is de 1.6 thp motor behandeld bij Tros Radar. de link http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1956/thp-motor/ waarbij de reactie van Citroen als volgt is:
Bij ons is een aantal gevallen bekend van geluid, brandende lampjes en vermogensverlies, met als oorzaak de distributieketting op Citroën-modellen die voorzien zijn van een THP-motor. Naar aanleiding hiervan hebben inmiddels aanpassingen in het productieproces plaatsgevonden om in de toekomst dergelijke storingen te voorkomen.
Citroën vergoedt alle reparaties voor auto’s die binnen de garantieperiode gerepareerd moeten worden. Voor reparaties die buiten de garantieperiode plaatsvinden, geldt dat reparaties volledig vergoed worden als deze betrekking hebben op het betreffende euvel aan de THP-motor. Citroën volgt nauwgezet iedere opmerking over de THP-motor om voor iedere klant een passende oplossing te vinden. Klanten die opmerkingen hebben of informatie willen inwinnen, worden verzocht om contact op te nemen met de klantenservice van Citroën op telefoonnummer 0800-2487636 of via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Dus toch de ketting die op de een(1) of andere manier ‘rekt’ waardoor problemen ontstaan. Er werd zoveel over geschreven op verschillende forums dat steeds de vraag bleef of het juiste (echte) probleem wel boven zou komen drijven.
Heb het prgramma zelf niet gezien, maar wel over de inhoud gehoord. Blij te vernemen dat Citroen zich zo opstelt en degenen die het overkomt een hand reikt. Goede en juiste service van Citroen en zo hoort het eigenlijk ook. Komt er misschien toch nog eens een thp ds3/c4 ...lijkt me heerlijk ...... nog ff sparen.
Beste Lezer,
Ook ik heb de aflevering van Tros Radar gezien.
Ik dacht na de 5e keer dat mijn auto toch eindelijk een keer goed was ( 2 MAAND geleden ).
Het kort inhouden bij het acceleren (3500+rpm) op de snelweg was volgens de dealer normaal ( ook na reparatie ).
Na een kleine anderhalve / 2 maand met nog geen 2000 km er bij op.
nu heb ik wederom hetzelfde probleem.
Het inhouden van de motor.
Het emmisie lampje brandt nog niet maar inmiddels ben ik al een expert in dit soort problemen dus het controle lampje laat niet lang meer op zich wachten.
Die mevrouw van Peugeot Nederland zegt wel hele leuke dingen maar met die leuke woordjes wordt mijn auto niet goed gemaakt.
Ik baal echt gigantisch van dit waardeloze blok / motor tevens heeft de auto bijna met proefrijden van de dealer al meer km’s gemaakt dan ik zelf.
Na 3 tankbeurtjes a la euro 98 van de beide dealers denk je toch echt dat je auto goed is.
Je denkt toch immers dat de technici van elk Citroën garage je auto daadwerkelijk ook kunnen maken.
Ook annu nu , 2012. Terwijl volgens de Mevrouw van Peugeot nederland alle problemen zijn verholpen na 2010.
Ik kan u keihard garanderen dat iedereen die nu nog rijdt met een THP motor zoiezo dit probleem krijgt ook annu nu ( dus nieuwe thp motoren ) zie andere forums hier over en waarschijnlijk beland u ook nog vaker bij de dealer met uw thp motor.
Ik heb hem gekocht bij 67xxx en ik zit nu pas op 72xxx en nu al voor de 6e keer bij de dealer ( volgens mij is het de 6e keer kan ook wel de 7e keer zijn ).
Elke keer van die mooie woordjes dat je auto echt gemaakt kan worden.
Ik ben mijn auto al spuugzat maar ik breng hem er deze week weer heen.
Misschien krijg ik dan wel weer een lekker bakje koffie en heel misschien een gebakje ( want daar doe je het voor ).
Mijn vertrouwen in de nieuwe THP motor van peugeot / citroen is 0,0.
Ik rijdt nog liever met mijn oude audi van 91 rond met een ongeblazen 2.8 v6 blok ( die wel betrouwbaar is ) maar zogenaamd veel meer benzine lust als mij THP.
Gemeten benzine verbruik was in mijn THP de afgelopen 2500 km , 9.5/100km ? , ik rij over het algemeen zeer rustig.
Schakel voor de 3000rpm al over en ben geen bumper klever , veel gas / koppeling laten opkomen persoon.
Misschien heeft het verband van benzine verbruik ook wel iets te maken met mijn THP.
Ik hoop dat er nog meer mensen zijn met dit euvel , dat de auto na zoveel keer is gemaakt en eigenlijk na een korte periode weer het zelfde probleem vertoond.
Wederom moet ik weer de komende periode weer zonder mijn auto en maar hopen dat hij nu echt wordt gemaakt.
AUDI COUPE Quattro , 2.8 V6 / 91 , +- 195PS Hobbyautó.
Citroën C5 Sedan.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Kom je elke keer bij dezelfde dealer ? Het heeft er meer schijn van dat hun het niet kunnen oplossen. Wellicht importeur schrijven over je klachten met dit blok. Ik las op autointernationaal.nl een artikel over de tsi motoren van vw ook hoop gedoe met die turbo blokken. Die oude blokken zijn zo gek nog niet, jje zou zeggen dat ze dit toch ond s r de knie moeten hebben. Succes ermee!
Dat is kl#@%& en geeft geen vertrouwen meer, voor die er al was. Jammer, want op zich blijft en is het een leuke auto met een leuke motor, als deze het blijft doen.
Er zijn meerdere merken die natuurlijk ook wel narigheid geven en kennelijk moet je er soms ook een beetje geluk mee hebben…..maar dit schept geen vertrouwen om in de nabije toekomst ook eens zoiets aan te schaffen.
In ieder geval sterkte in deze strijd en succes…....
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7046.jpg)
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007
- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Zag ik hem vandaag weer bij Bouwman staan ?? (moest er ook zijn)
Probleem al een keer opgelost ?
Ja klopt.
Ik heb hem gisteren weer naar Bouwman gebracht.
Ik had al een tijdje geleden een afspraak gemaakt maar ivm de drukte duurde het eventjes voordat ik daadwerkelijk mijn auto daar kon neerzetten.
De monteur zei ook , dat met jouw auto heb ik nog nooit meegemaakt.
alles vernieuwd en weer na 1000 km in noodloop terecht.
Maar goed ik zie wel wanneer ik mijn bolide weer terug krijg .
AUDI COUPE Quattro , 2.8 V6 / 91 , +- 195PS Hobbyautó.
Citroën C5 Sedan.
Weet je toevallig ook wat ze gedaan hebben/vervangen hebben in die 6 keer?
En weet je of er ook foutcodes opgeslagen waren?
Klinkt namelijk als een probleem met de hogedruk brandstofpomp.
Beste Blade ,
Toen de laatste keer hebben ze mij wel verteld wat er allemaal vervangen was.
Tevens kon ik dit ook papier krijgen maar hoefde het niet want ik geloofde de dealer wel.
Wat ik wel weet ;
Kop is vervangen , Bobines , Bougies , een kabel die de klep tijden zou regelen?.
Volgens mij nog een aantal dingen meer.
De monteur zei al , toen ik hem woensdag kwam brengen.
Dat zij nog nooit zoiets hadden meegemaakt.
De auto is 3 x in polen gemaakt ( prutsers ) dus dat kan ik eigenlijk niet mee-rekenen.
Dit wordt de 3e keer dat de auto gemaakt wordt , door de lokale dealer ( bouwman ).
Normaal gesproken had ik die auto allang een trap gegeven bij wijze van.
Want hier wordt je helemaal gaar van.
Bouwman is zeer redelijk en klantvriendelijk en heeft mij ook wel eens vaker geholpen met problemen zoals in Polen met mijn auto.
Vandaar dat ik auto nog steeds in mijn bezit heb.
Over 2 weken ga ik wederom een lange reis maken en hoop niet weer het vermogen te verliezen en een haperende auto boven in de toeren ( 3700 / 3800rpm ) te mogen ontvangen.
Ik verwacht nu toch wel dat zij mijn auto kunnen maken want anders wordt het wel helemaal gek ( dan neem ik aan dat er meer THP’s zijn die niet zuiver lopen??).
Ik neem aan dat de monteur / monteuren wel degelijk verstand hebben van zaken en dat zij misschien hier ook wel aan gedacht hebben ( hogedruk brandstof pomp ).
Ik wacht het nog wel even af , en de volgende keer vraag ik alles wel op wat er vervangen is.
Misschien handig voor in de toekomst.
Bedankt voor je reactie blade.
AUDI COUPE Quattro , 2.8 V6 / 91 , +- 195PS Hobbyautó.
Citroën C5 Sedan.
Beste Lezer ,
Gisteren de auto wederom opgehaald nadat ze mij verteld hadden dat de auto 100 procent goed was.
De chef monteur stond er dik voor in dat hij mij niet meer in de steek zou laten.
Ze hebben onder andere ;
De hogedrukbrandstof pomp / distributieketting / het spul wat verbonden is aan de ketting vernieuwd ( dus de poelie’s etc etc ).
Het bokken van de auto bij 1000rpm was verholpen zei de monteur en hij liep wat mooier / egaler in hogere toeren en pakte beter op.
Dit klopte allemaal.
Ik hoopte toch niet weer dat ik hier weer een post moest plaatsen en weer de mededeling moest brengen dat mijn auto weer niet goed is ( 4e keer in nl ).
De auto heeft amper 15 km goed gereden. De motor liep daadwerkelijk beter als daarvoor.
Vervolgens heb ik de auto uitgezet en weer gestart en hij begon eerst te bokken en vervolgens weer hetzelfde kwaal ( inhouden van motor ) ik heb mij gigantisch ge-ergerd aan dit idioote verschijnsel.
Dit is al de 4e keer na zoveel beloftes van de dealer.
Ik lees ook hier o.a. op het forum dat de meeste mensen redelijk lang kunnen rijden ( 6 maanden ) zonder enig probleem.
Mijn auto staat meer stil dan dat hij rijdt ( 1 / 2 x per week ) 80 a 100 km per week ?.
Ik had in gedachten dat ik as donderdag voor de 1e keer eindelijk een keer zonder zorgen een lange afstand kon afleggen en tevens ook even de topsnelheid van de c4 te proberen.
Dit alles kan ik denk wel weer vergeten.
De dealer heb ik al mede-gedeeld dat wanneer de auto niet goed is voordat ik op reis ga. Dat ik hem dan wel vaarwel ga zeggen. Plat gezegd wordt je van dit gedonder niet blij.
Hopelijk komt er nog een “happy post” voor donderdag met de mede-deling dat de auto eindelijk goed is.
Alleen dat vertrouwen krijg ik nooit weer in een thp.
AUDI COUPE Quattro , 2.8 V6 / 91 , +- 195PS Hobbyautó.
Citroën C5 Sedan.
Geachte Lezers ,
De C4 coupe by loeb is inmiddels al ingeruild op een auto ZONDER een THP motor.
Ik post binnenkort wel een enkel wat foto’s
Het is trouwens wel weer een Citroën geworden!.
AUDI COUPE Quattro , 2.8 V6 / 91 , +- 195PS Hobbyautó.
Citroën C5 Sedan.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7046.jpg)
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007
- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Kan ik me voorstellen .... Jammer van zo’n mooie auto.
Ben benieuwd wat je “nieuwe” aanwinst is !
Sjongejonge onbekend eendje wat een ellende heb jij achter de rug. De dealer heeft je toch wel gematst he? Of Heb je gewoon dik bij moeten leggen?
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
jeetje, ..... het is er dan toch van gekomen, maar het kon ook niet uitblijven. .... na zo’n story.
Hopenlijk ben je inderdaad enigszins ‘gematst’ door je dealer, dat is dan toch ook wel het minst wat men zou kunnen doen.
Al met al toch weer een Citroen, ben benieuwd welk model en dan maar met iets minder pk’s en dus geen THP.
we zullen het binnenkort zien zoals je schrijft. Hopenlijk eens een tijd zonder al die problemen. Eindelijk eens veel rijplezier gewenst.
thamarty schreef:De dealer heeft je toch wel gematst he? Of Heb je gewoon dik bij moeten leggen?
Zaken doe je zonder matsen.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4