12 van de 52
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 mei 2012 09:37 PM
  [ # 166 ]

hm, ik begrjp het, maar het probleem is dat er geen draadeind meer uitsteekt, de rubber is losgekomen van het onderste zeshoekige plaatje, met daaronder het draadeinde dat in het subframe zit. Maar aan dat vlakke plaatje heb je dus geen grip om dat te lossen (te dun) ik wacht je foto nog even af, en bestel ondertussen die 2 boutjes al bij de Duitse vrienden Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 mei 2012 11:37 PM
  [ # 167 ]

Sorry foto’ s wordt morgen,was de kop van de mijne aan het lostrekken dus jou helemaal vergeten confused

Maar naast de gaatjes waar het boutje onder zit een rechthoekig gaatje daar zit een plaatje in waar het moertje aan vast zit en als je dat plaatje eruit trekt komt het moertje mee.maar wacht even tot ik de foto heb dan snap je beter wat ik bedoel.
Want als hij erin valt ben je hem echt kwijt.

Succes met wachten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 mei 2012 11:57 PM
  [ # 168 ]
demuywo schreef:

vandaag met het mooie weer nog maar eens onder madam haar rok gekropen (CX dus Laughing ) om naar die uitlaat te kijken. De beugel tussen de verbinding van het flexibele met het vaste stuk met daarachter de middenpot, zit vast met 2 bouten op een soort rubbers, links en rechts van de beugel (zie ingescande tekeningen hieronder) daarmee zet je de de beugel vast, en je kan daar alleen wat mee naar voor of naar achter schuiven (sleufgaten) maar niet links of rechts.

Eén van die rubbers is dus los, maw, de rubber is losgekomen, van het stuk wat nog in het subframe zit (plaatje waar de rubber op zit vanonder + bout door subframe). Ik vermoed dat dit dan ook de oorzaak van mijn trillingen is, omdat de beugel eigenlijk niet meer echt vasthangt aan het subframe aan 1 kant.

Die rubbers met boutjes zijn nieuw te krijgen bij CX Basis, maar de vraag van 1 miljoen is nu, hoe krijg ik het stuk wat nog in mijn subframe zit, eruit??? dus de bout naar beneden, met een ijzeren plaatje op zit er nog in, de rubber, met bout en ijzeren plaatje naar boven heb ik in mijn handen (zie ook foto)

misschien kan iemand met ervaring mij hier wat wijzer maken? overigens zou ik direct de andere rubbr met bout ook vervangen, maar ook hier weer, hoe krijg je dat eruit?

alvast bedankt!

 

Op tekening drie kun je mooi zien hoe het plaatje eruit ziet.
Deze zit dus in het rechthoekige gaatje geklikt waardoor het moertje onder het andere gaatje komt.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 mei 2012 06:48 PM
  [ # 169 ]


op de eerste twee foto’s kun je nog net het gaatje zien waar de lipjes van de plaatjes inhangen.
op de onderste foto kun je het mooi zien.
je schuift het plaatje door het rechthoekje en dan klik je deze vast en komt het moertje vanzelf onder het gaatje.
je kunt deze er dus uithalen maar pas op dat het niet in het subfeame valt want dan zijn ze weg.

effe op de foto’s klikken voor groter beeld.
en als je ze er uit wil hebben moet je de twee lipjes bij elkaar buigen en dan kun hem eruit krijgen door hem eerst naar beneden te doen en er schuins weer uit te halen.

vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 mei 2012 06:59 PM
  [ # 170 ]

Frank, vergeet aub niet dat ze bij de CX zo’n beetje ieder jaar wel iets anders hebben verzonnen voor die uitlaat ophanging. Na 15 jaar hadden ze het nog steeds niet voor elkaar want zelfs bij de laatste auto’s was het nog steeds een ramp….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 mei 2012 07:10 PM
  [ # 171 ]
waterman schreef:

Frank, vergeet aub niet dat ze bij de CX zo’n beetje ieder jaar wel iets anders hebben verzonnen voor die uitlaat ophanging. Na 15 jaar hadden ze het nog steeds niet voor elkaar want zelfs bij de laatste auto’s was het nog steeds een ramp….

Dat weet ik maar de punten waar de bevestiging zat zijn van ieder bouwjaar het zelfde.
Dus dan doel ik op de gaten in het Subframe die op foto drie te zien zijn.
En de moertjes die je daar in kunt klikken zijn ook altijd het zelfde .
De steunen voor de ophanging zijn idd verschillend geverd.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 mei 2012 08:52 PM
  [ # 172 ]

bedankt voor de foto’s!

hmm, dat lijkt allemaal weer goed te doen, maar een CX kennende zal dat wel weer een leuk werkje worden… mijn beugel met ophanging is inderdaad totaal anders… als ik de boutjes binnen heb demonteer ik de boel en zal ik ook nog wat foto’s nemen, dan zie je welke beugel ik heb. al moet ik zeggen dat ik nog niet helemaal mee ben met dat clip systeem, hangt dat moertje vastgelast ofzo aan de clip of wat?
nuja, ik probeer gewoon die clip eruit te krijgen, en valt het moertje in mijn subframe, achja, dan heb ik nog wat extra werk…

“alles komt goed”, zeggen ze hier, “maar tkan soms lang duren”  Laughing

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 mei 2012 09:37 PM
  [ # 173 ]

Het vallen van de moer. die in een stalen kooitje zit, kan je voorkomen door er eerst een bout in te draaien.
Dan krijg je houvast.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 mei 2012 10:13 PM
  [ # 174 ]

nu weet ik het even niet meer hoor, moet ik eerst het boutje eruitdraaien, en dan pas die clip lossen, of kan ik de clip lossen, terwijl de bout er nog in zit? Er zit nu dus nog een stuk bout vast in dat moertje, maar dat is praktisch onmogelijk om dat los te draaien aan een plaatje van 1 mm dik…

voor de tweede die nog compleet is, maar ik dus ook zou mee vervangen, hetzelfde, kan ik die clip lossen terwijl de bout er nog inzit? want als ik aan deze complete bout ga draaien weet ik zo al wat er gaat gebeuren, namelijk hetzelfde als bij diegene die nu middendoor is, het rubber zal afscheuren van het onderste vastzittende deel van de bout, en dan sta (liggen eigenlijk) je dan…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 mei 2012 10:40 PM
  [ # 175 ]

Eerst het resterende deel van het rubber demonteren, je hebt het andere deel al los.
Het plaatje is een zeskant, krijg je daar geen grote steeksleutel, waterpomptang of Bahco op?

Als je daarna de clip met de moer uit het subframe wilt halen, dan is het handig, om te voorkomen dat het in het subframe valt, even een bout of stukje draadeind in de moer te draaien.

Duidelijk zo?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 mei 2012 10:41 PM
  [ # 176 ]

Op jouw tekening drie staat het plaatje met het moertje afgebeeld

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 mei 2012 10:50 PM
  [ # 177 ]

indeed, dat plaatje staat daar afgebeeld, maar ik denk niet dat ik op dat zeskant een sleutel kan opzetten, omdat dat maar 1mm dik is, en dus tegen die clip/subframe aanzit, volgens mij gaat mijn sleutel/tang daar gewoon afschieten. en veel plaats voor een sleutel is daar ook niet, laat staan een tang.

Dus als ik het goed begrijp: resterende bout met zeskant plaatje eruit draaien/prutsen, en dan ter voorkoming van nog meer ellende een stukje bout er terug indraaien (maar ik versta dus nog altijd niet waarom ik dan juist de te vevangen bout er niet kan laten inzitten, ik zal wel iets over het hoofd zien)

Ik zal ergens een zakje goesting moeten vinden… hehe, maar bedankt voor de info hé, anders stond ik nergens! merci!

to be continued…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 mei 2012 09:18 PM
  [ # 178 ]

zo, de boutjes voor die beugel zijn vandaag binnengekomen van CX Basis, alleen, volgens hun site (en mijn huidige oude boutjes ook) moeten er onder en boven die rubber een zeskant plaatje zitten, en deze zijn rond :s (zie foto)

op zich geen probleem, voor de rest zijn ze juist hetzelfde, maar hoe zet je die bout dan vast in het subframe? een grote tang erop?

voor de rest gaan we vrijdagavond eens van start met de werkzaamheden, ben benieuwd of ik die oude daar nu ga uit krijgen.

ik zou hetnu al willen doen, maar de auto van de zaak is waarschijnlijk total loss, dus ik moet (mag Very Happy) nu met de CX gaan werken dus ik kan het risico niet lopen als ik er nu aan begin dat ik niet verder kan.

Afbeelding Bijlagen
boutjeophangbeugelutlaatvooraan.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 mei 2012 09:30 PM
  [ # 179 ]

nu ik nog eens goed naar de tekening in het wphb bekijk, dan kan ik toch gewoon die clip die in het subframe zit, eruit clipsen/prutsen terwijl de oude boutjes er nog inzitten? want die boutjes zitten toch enkel in die clip vast? of zie ik iets over het hoofd?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 mei 2012 10:32 PM
  [ # 180 ]

Ja dat klopt.
( ze zitten enkel in de ” klip” vast.)
Maar het probleem is dat wanneer je ze los klikt ze naar onderen vallen.
Dus je moet ze proberen vast te houden op de plek waar het boutje zit.
Als je bij de vierde bent weet je precies hoe het moet.

Succes.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
12 van de 52
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook