Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ik heb het toen voor je opgezocht maar ze waren net NFP, want een maand of 2 eerder waren ze nog leverbaar…
En die dingen tegenkomen doe je ook niet vaak!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Ik weet het maar ergens moeten die dingen toch nog op stock liggen. Spijtig dat ik geen tijd had om naar Citromobile te gaan, wellicht dat een van de franse handelaren er wel aan kan raken. In het verleden heb ik er ook al zeer zeldzame originele onderdelen kunnen vinden. Zoals de schakelaar voor de voorste mistlichten in het bruin, vorige keer een nieuwe reflectorplaat in de originele doos,enz…. Kom je ook naar de oldtimermeeting in Zelem op 20 mei ?
BX? Omdat ie lekker fout is….
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Er was dit jaar zeer weinig leuk spul, zeker geen achterruitjes…
Meeting zal niet lukken vrees ik, zit volop in de verhuis.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Ik verwachtte niet dat ze daar zouden liggen, maar als je een gesprek aangaat met de fransmannen dan hebben ze soms onderdelen bj hun thuis die ze niet meebrengen…. Ivm de meeting spijtig, want zeker hier in de streek zijn er geen Bx liefhebbers of ik kom ze toch niet tegen.
BX? Omdat ie lekker fout is….
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Van waar ben jij ergens Bart?
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Ik woon in Halen, kort bij Diest. Streekgenoot ?
BX? Omdat ie lekker fout is….
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Ik ben van leopoldsburg, dus streekgenoot
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Voila, dan zijn we al met twee uit Belgisch Limburg. Al eens op woensdagavond naar de summer classic meeting in Genk geweest? Je moet eens kijken op http://www.oldtimerweb.be Bij de fotoserie van summer classic n4 , daar staat m’n BX bij. Deze meeting gaat elke woensdagavond door op de parking van het themacafe in Genk, dit is de parking van KRC Genk. Super gezellige sfeer en vanalles te zien, gratis inkom en alle speciale wagens welkom.
BX? Omdat ie lekker fout is….
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Das fijn om te weten, wist ik niet.
Moet ik is op af gaan!!
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Als je wilt kunnen we gerust eens afspreken daar. Ik ben toch van plan om deze zomer nog een paar keer langs te gaan daar. Verder is de Schaffen Classic meet ( 20 juni) ook een toffe aanrader. Misschien krijgen we nog een paar forum bezoekers die niet te ver wonen ook naar de Genk classic meetings. Mensen uit Nederlands Limburg moeten ook niet te ver rijden.
BX? Omdat ie lekker fout is….
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Bart dat gaan we doen!
maar wanneer weet ik nog niet, heb een hectische zomer in het verschiet
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Voila we tekenen alweer 2 jaar verder, ondertussen heeft de BX welgeteld 0 km gereden. Ik heb me zelf verplicht om er dit jaar terug mee te rijden, vooral naar meetings en treffens. Maar daarvoor moest wel een en ander terug in orde gezet worden. Allereerst was ik al lang overtuigt dat de ontsteking niet werkte zoals het moest. Dus wagen op de testbank en even flink het gas erop, jawel de onstekingsvervroeging gebeurde niet zoals wij het zouden willen en dus mest er een nieuwe komen. Na een paar dagen het internet afgespeurd te hebben vond ik in Duitsland de juiste en complete verdeler. Onmiddellijk besteld en op naar het volgende probleem, de carburator. Ik had deze volledig gereviseerd maar na lang stilstaan en een tankbeurt waar iets moet fout gelopen zijn, deed dit ding ook niet langer z’n werk zoals het hoort. Dus op zoek naar ; nieuw. Bij Bccp in Nederland kon m’n mij een volledig nieuwe Weber leveren en dus werden de nodige euros van bankrekening gewisseld. Na enkele dagen werd keurig een pakket afgeleverd met daarin een mooie doos met opschrift WEBER CARBURATORI. Nu was m’n BX ongeveer 25 jaar geleden omgebouwd naar een handmatige choke en de set om dit te doen kon ik niet nieuw vinden. Dus plaatste ik de volledige carburator inclusief de nieuwe waterchoke. Omdat de rubber darmen die het boelte bedienen niet langer aanwezig waren, heb ik de heren van SAMCO MOTORSPORT wat mooie blauwe siliconen slangen laten leveren. Na plaatsing van deze mooie spullen was het tijd om het resultaat eens te testen, en dus draaide ik de contactsleutel eens tot n de stand ” doet ie het of niet”. Vanaf de eerste poging startte het ding en het loopt perfect.
Volgend probleem aanpakken dan maar, de BX slaapt op een hefbrug en bij 1 van de zeldzame keren dat hij buiten gezet moest worden was de plastic drempel beschadigd, dus werd deze hersteld ( in 2012!), maar nog nooit werd dit terug mooi gelakt. Dus dit even op de agenda geplaats, maar toen vond ik een roestplekje. Achteraan was de dorpel beginnen roesten en dus moesten er wat nieuwe plaatdelen gemaakt worden. Gisteren heb ik die bebouwd en vandaag netjes ingelast. Mooi antiroest erover, nadenkit , dan steenslag en op naar het volgend probleem. Moest niet lang zoeken want ook de achterzijde aan de passagierskant vertoont wat roestkanker. Inmiddels is deze reeds uitgesneden, een nieuw plaatje is er netjes ingelast. En de rode antiroest staat te drogen.
Maar nu komt het, ik heb jullie hulp even nodig. Aan de vulopening zit een ontluchtingsslang, deze gaat in een ,ik vermoed geurfilter, en dan naar een punt boven de achterbrug waar ze eindigt in een plastic T-stuk. Is het normaal dat dit eindigt in een open T-stuk en heeft iemand toevallig een foto , hoe dat “filtertje” bovenaan in z’n bevestigingsbeugel hoort te zitten ? Ik ben jullie alvast dankbaar voor de geboden hulp. Foto’s zal ik nogmaals proberen te posten.
BX? Omdat ie lekker fout is….
Klinkt leuk, en ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe fotos!
Alleen weet ik niet helemaal wat je bedoeld met het laatste deel.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Wel in de wielkast zie je de vulslang vertrekken aan de tankopening, daarboven zit een dun darmpje met een “doosje” aan verbonden, dan loopt deze ontluchting verder naar de achteras en dit dunne darmpje eindigt bij mij in een plastic T-stuk. Dit laatste is dus aan 2 zijden open ,ik vraag mij af of ik iets kwijt ben of als dit zo hoort. Ik had er nog nooit aandacht aan besteed, maar nu met m’n werken in de wielkast viel me dit op. Ik had soms ook een benzinegeur als ik de BX pas vol getankt had, maar heb nooit kunnen achterhalen vanwaar deze geur kwam hierbij heb ik dus iets gevonden. De geur kan via de ontluchting van de tank komen.
BX? Omdat ie lekker fout is….
Zoals jij het beschrijft zit het bij mij ook, dus T-stukje open aan 2 van de 3 openingen. Het deel wat jij doosje noemt zit vast op een hoog punt in de wielkast, maar bij mijn beide bx’en is deze losgekomen door roest. Als je in de wielkast kijkt, zie je nog wel waar deze bevestigd heeft gezeten.