Zitten vast nog meer onder moeilijk rijden anders
Groetjes Harry


Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 15-12-2010
- CX CX25GTI automaat type 2
Bedankt voor de informatie Dumnoz. Linksvoor was al vervangen en achter zijn ze van 2010, zien er goed uit.
Die DOT code is niet altijd makkelijk te vertalen
vgrt






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dumnoz schreef:week 44 1998 dus heel oud.
Kan zelfs nog 1988 zijn. Als er een driehoekje rechts naast staat is het ‘98, staat er niets naast, dan 1988.
Edit: ben je lid van de CX Club? Vorig jaar heeft er in het clubmagazine een technisch artikel over autobanden gestaan, inclusief hoe je de DOT-codes kunt ontcijferen. En waarom het rijden op oude banden zo riskant is (nu weet je dat uit ervaring alsnog)
Jammer dat ik die foto van jouw band toen niet had, want die had fraai ter illustratie gekund ter afschrikking.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 15-12-2010
- CX CX25GTI automaat type 2
Nou, dat lijkt mij te oud, de auto is van 1986. Of hij heeft in 2 jaar heel wat afgereden.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nee hoor… stel dat de vorige eigenaar een niksgever was die om geld uit te sparen ooit oude derdehands banden van de sloop heeft gemonteerd? “met nog lekker dik profiel”
Heel goed mogelijk.
Trouwens, origineel zullen er heus Michelins onder hebben gezeten.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 15-12-2010
- CX CX25GTI automaat type 2
En nee, ik ben geen lid van de CX club, in 1988 (mijn eerste CX) was er toen geen reden voor en daarna is het er nooit van gekomen. Bovendien heb ik een goede garage met een oud Citroen monteur als eigenaar. Die kent de DS en de CX door en door.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik zie het verband niet zo tussen een goede garage hebben en het al dan niet lid zijn van een autoclub.
Ik zei het, omdat je aangaf niets te weten van DOT-codes lezen. In dat artikel stond dus hoe je dat ontcijfert. En wellicht had je dan die klapband niet eens gehad.
Maar geen verplichting, dat bedoelde ik er niet mee!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Geen verplichting. Maar wel leuk. En soms heel handig. En met een geweldig informatief blad












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En erg mooi in full color in A4 formaat!
Daar kan menig club jaloers op zijn, ik ken ook geen enkele andere Citroën club die iets vergelijkbaars heeft





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Het blad van de DS-club is naar mijn mening toch nog net iets beter verzorgd. Maar het CX-blad mag er ook zijn. Mijn favoriete rubrieken zijn de oude folders en het technische artikel van La Leo.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DS Club is geen A4 formaat toch?
Van de DS Club ben ik zelf ook geen lid, maar het zou mij niets verbazen als zij nog meer leden hebben als de CX Club


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ga daar inderdaad maar van uit. En La Bombe is een prachtig blad.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
fluidphreak schreef:Mijn favoriete rubrieken zijn de oude folders en het technische artikel van La Leo.
+
Dank u!!!
Fijn om te horen!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hadden we je dat nog niet allemaal verteld? Ik sluit me bij fluidphreak aan hoor.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D