Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Omdat de nokken scherper zijn?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
waterman schreef:Robin Visser schreef:verse zijn verkrijgbaar !
Dat zijn dus geen nieuwe maar “opgelaste” en opnieuw geslepen exemplaren. Prima alternatief, maar de levensduur moet nog wel bewezen worden. Het mooiste zijn nog steeds échte nieuwe, maar die zijn erg duur. Als je ze al kunt vinden. Overigens leert de ervaring dat het vooral injectie en 3 liter nokkenassen zijn die vroegtijdig overlijden.
Niks opgelast. Nieuw via Brodie. Geen origineel maar goeie namaak via Van der Laan en beoordeeld en goed bevonden door Nard en Cyril. Had je kunnen zien op onze stand tijdens CitroMobile
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
jantje1948 schreef:Omdat de nokken scherper zijn?
Om een goed lopende motor te hebben, moeten ze hoog genoeg zijn, volgens de specificaties.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Robin Visser schreef:Nieuw via Brodie. Geen origineel maar goeie namaak via Van der Laan en beoordeeld en goed bevonden door Nard en Cyril. Had je kunnen zien op onze stand tijdens CitroMobile
Kostâh?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Even met Evert-Jan bellen. Weet ik niet meer.
Zo, nu gewoon aan de PC in plaats van op de I-phone. De nokkenassen die we op de stand hadden, waren 1/10 mm hoger dan de originele IE nokkenassen behoren te zijn. Dat is tijdens CitroMobile opgemeten. We wisten dat Evert-Jan de nokkenassen beschikbaar zou stellen en dus is er een speciale digitale schuifmaat meegegaan waarmee je de lift gemakkelijk kunt meten. De nokkenassen zijn al wel ‘ns aangeduid als racenokkenassen. Voor dat puntje verschil, denk ik dat dit wel meevalt. Het zijn denk ik gewoon heel goede nokkenassen voor een IE of 3 liter. Het zijn op zeker geen originele die we op de stand hadden. De tekentjes voor de aanduiding van de verschillnde nokkenassen ontbreken en ze zagen er op de delen zonder functie net wat anders uit. Maar de maatvoeringen waren perfect. Ze schijnen ergens in Engeland te worden gemaakt. Er rijdt nu een auto van een clubgenoot mee. Die rijdt volgens zeggen goed.
Ik zal zien dat we de info over de maten van de verschillende nokkenassen ook op onze site krijgen, zodat die ook beschikbaar komt voor een ieder en niet aan doorrollen onderhevig is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman schreef:Of je blok. Je verliest namelijk onwijs oliedruk als dat dopje er uit tyft…
Olieflow naar de nokkenassen is beperkt door de restrictors onderin de cilinderkoppen !!
Dus heb blok zal zeker niet zonder oliedruk vallen , die nokkenas natuurlijk wel
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Robin Visser schreef:Laat ze vooral eerst de lift van de nokkenassen meten voordat ze aan de slijp gaan. Stel dat die niet meer binnen de toleranties vallen, dan maak je kosten voor uiteindelijk niet zo’n geweldig resultaat. En daarbij, verse zijn verkrijgbaar !
Aan de nokken van deze koppen is niks mis ,
het zijn de lageringen van de nokkenassen IN de cilinderkop die beschadigd zijn !
Evenals het loopvlak in de kop en de lagerkap :
ben benieuwd of ze dit kunnen oplossen , en hoe , tegen een redelijke prijs ....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, anders ik wel!
Maar ik ken die jongens goed, kom daar al jaren, dus ze zullen heus niet zomaar wat gaan prutsen, ga ik vanuit, zonder eerst overleg.
Ik heb eerlijk gezegd totaal geen kijk op de technieken die er bestaan om zoiets te herstellen. Had ik eens een weekje ‘vrij’ dan zou ik daar graag eens meelopen om e.e.a. te leren over revisiewerkzaamheden. Razend interessant!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Waar?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Bij Broos Revisie op Aardenhoek. Om de hoek bij Jansen weetjewel?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
La Léo schreef:Ja, anders ik wel!
Maar ik ken die jongens goed, kom daar al jaren, dus ze zullen heus niet zomaar wat gaan prutsen, ga ik vanuit, zonder eerst overleg.
Meld wel even dat een SM motor koud makkelijk 13 bar oliedruk maakt .
en een oliepomp van een grote landbouwtractor heeft
Een doorsnee opeltje haalt maar 3 kg !!!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Het punt is vaak, dat je zonder een gedegen eigen expertise, vrijwel geen oordeel kunt vellen over wat een ander doet. Het maakt niet uit hoe lang je bij iemand komt en wat jouw ervaringen zijn. Het gaat erom wat jij wilt als klant en of jouw specialist daar een passend antwoord op weet te vinden. Hoe minder jij weet van de onderliggende uitdagingen, hoe lastiger het gaat worden om een goed compromis te vinden. Daar moet de specialist dus op in te weten spelen waarmee je m.i. alleen dan een tevreden klant krijgt. Misschien stel ik het wat te simpel voor, maar heb daarvoor te veel idee hoe ik het zou willen hebben. Blijf posten en leer vooral veel door maximaal te communiceren. Ik blijf je volgen.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
wbogaerts schreef:Meld wel even dat een SM motor koud makkelijk 13 bar oliedruk maakt .
en een oliepomp van een grote landbouwtractor heeft
Een doorsnee opeltje haalt maar 3 kg !!!Walter
Will do!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
wbogaerts schreef:Robin Visser schreef:Laat ze vooral eerst de lift van de nokkenassen meten voordat ze aan de slijp gaan. Stel dat die niet meer binnen de toleranties vallen, dan maak je kosten voor uiteindelijk niet zo’n geweldig resultaat. En daarbij, verse zijn verkrijgbaar !
Aan de nokken van deze koppen is niks mis ,
het zijn de lageringen van de nokkenassen IN de cilinderkop die beschadigd ...
Pas geleden heb ik er zat doo rmijn handen gehad op zoek naar goeie injectie nokkenassen. Ik heb daarvoor eerst meetles gehad. Er zaten tussen de bekeken exemplaren op het het oog goede tussen die bij nameten toch 2/10 te weinig ‘vlees’ hadden. Dus vandaar mijn vraag of de lift ook is gemeten….. Maar goed, wie ben ik als simpele niet techneut om me te bemoeien met techniek !?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O maar dat zal ik zéker doen adiante!
Ik ga zelf geen oordeel vellen zonder met de mij bekende experts alhier te overleggen. Want inderdaad… als ‘onwetende’ kun je daar geen inschatting van maken. En uiteraard telt wat ik als klant wil.
Daarom vind ik het zo fijn dat jullie meedenken en - kijken.
Fijn dat de technieken er ook voor bestaan (internet, digitale camera’s). Dat was vroeger wel lastiger!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D