Bassman schreef:Willibrord schreef:
Kunnen we dan mooi van genieten over - pak ‘m beet - een jaar of 4/5 als een C6 ook voor ons stervelingen betaalbaar is geworden…
Afgelopen weekeinde las ik in de autobijlage van de krant dat de vanafprijs voor de C6 zo’n halve euriton gaat bedragen
zo iets moet de V6 idd kosten, maar als Citroen besluit kleinere motoren te introduceren kan ie wel es goedkoper worden. zo rond de 42000 moet dan wel mogelijk zijn
Willibrord schreef:
Kunnen we dan mooi van genieten over - pak ‘m beet - een jaar of 4/5 als een C6 ook voor ons stervelingen betaalbaar is geworden…
Wat dat betreft is het jammer dat PSA inmiddels de duitse - of eigenlijk de japanse, want die zetten de betrouwbaarheidstoon - waarden heeft overgenomen.
Want ook over 5 of 6 jaar zal ik een C6 niet kunnen betalen, althans daar ga ik niet vanuit.
Vroeger, toen alles beter was , kocht een rijke (en leuke) man (sorry dames) een CX 25 GTi (met of zonder turbo) die op het moment van aanschaf de helft minder waard was geworden. De liefhebber kocht dan voor een prikkie een 2 a 4 jaar oude droom-limousine.
Helaas zie ik dat laatste, en ook dat komt dus door de vooruitgang, met de C6 niet zo snel gebeuren.
Inderdaad….vooruitgang heeft z’n nadelen. Niet alleen qua comfort.
Overigens heb ik ooit 1 keer in een C5 gereden en vond dat net een vrachtauto. Geen vergelijk inderdaad met een DS, GS, BX of waar ikzelf in rijd… CX












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je koopt een CX 2400 i.e. pallas in redelijke staat: 5000.
spuiten 10.000 ( echt heel mooi bij de echte dealer) Zet er alles hydraulisch nieuw in 5000. motor revisie ( als alles toch open ligt) 2000
nieuwe bak: 1000.
Kost je droom auto:
23000 euro
vrij van wegenbelasting op een oldtimer polis!!!
Lijkt mij de weg om te gaan! kan je als je veel rijdt 8 a 10 jaar in rijden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als ik toch zoveel te besteden zou hebben,zou ik de aanschaf van een C6 niet eens overwegen,hoewel ik hem wel erg mooi vind. De constructie die Boogaart77 hierboven weergeeft zou voor mij wel een optie zijn. Alleen zou ik in het geval dat ik 60.000 euro te besteden had ernstig twijfelen of ik een dergelijke constructie dan zou toepassen op een DS,CX of SM…. Gelukkig hoef ik me over dergelijke welvaartsproblemen niet druk te maken en ben ik allang blij dat ik mijn oude BX op de weg kan houden (in financiële zin dan) en ik geniet steeds weer als ik erin rij. Tja… en die BX… hij is inderdaad iets stugger dan mijn vroegere GSA’s. Maar nog steeds comfortabeler dan menig andere auto van die leeftijd en prijsklasse. Nog even over dat trouw zijn aan klanten: Mercedessen en BMW’s uit de jaren 70 en 80 waren ook veel soepeler geveerd dan de huidige generatie,dus daar gebeurd hetzelfde als bij Citroën. Ik denk niet dat je daar je gram kan gaan halen mocht je (onverhoopt) besluiten om na 35 jaar over te stappen naar een ander merk.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Met ongeveer 300 km rijervaring in een C6 kan ik stellen dat hij niet tegenvalt qua vering. Wat je wel duidelijk voelt is dat de platte banden (met 18 inch wielen) korte oneffenheden moeilijk kunnen verwerken. Maar daar krijg je een stabiel weggedrag voor terug.
Als fanatiek CX-rijder sinds jaar en dag zou ik er goed mee kunnen leven. En in tegenstelling tot de C5 heeft de voorwielophanging volledig verticaal inverende wielen, die veel rust in de voortrein geven. Machtig hoe gemoedelijk deze auto over bochtige trajecten met slechte ondergrond rost. En hoe hij zichzelf haast vastzuigend aan het asfalt met 220 km/h onverstoorbaar kaarsrecht naar de horizon schiet. Hier merk je duidelijk het effect van de verstelbare achterspoiler, die de kont stevig tegen de weg drukt. Een groot verschil met de C5, welke hier nat gaat met zijn slechte gewichtsverdeling.
Voor mij komt er i.i.g. per definitie een C6 in de verre toekomst!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
cxfanatic schreef:En in tegenstelling tot de C5 heeft de voorwielophanging volledig verticaal inverende wielen, die veel rust in de voortrein geven. Machtig hoe gemoedelijk deze auto over bochtige trajecten met slechte ondergrond rost. En hoe hij zichzelf haast vastzuigend aan het asfalt met 220 km/h onverstoorbaar kaarsrecht naar de horizon schiet. Hier merk je duidelijk het effect van de verstelbare achterspoiler, die de kont stevig tegen de weg drukt. Een groot verschil met de C5, welke hier nat gaat met zijn slechte gewichtsverdeling.
Prachtig verwoord, waar je Citroen-bloed sneller van door je aderen stroomt. Dat het hier om een klasse auto gaat, die best wel wat mag kosten, is wel duidelijk.
Voor mij komt er i.i.g. per definitie een C6 in de verre toekomst
Ik begin er ook steeds meer zin in te krijgen.





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Zo’n C6 staat er bij mij ook over een jaar of 3-4 voor de deur. In de tussentijd blijf ik lekker XM crossen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Zo’n C6 staat er bij mij ook over een jaar of 3-4 voor de deur. In de tussentijd blijf ik lekker XM crossen
Haha, misschien over 10 jaar een C6 HDI sloper op de kop tikken voor een leuke motorwissel.
Als de C6 een beetje goed in elkaar is geschroefd en niet zoveel problemen geeft als de C5 of XM dan lijkt het me helemaal geweldig. Wat dat betreft hoop ik dat het gaat zoals bij de Xantia. Welliswaar is die Xantia kleiner dan de XM, maar veel techniek in de Xantia is eerst in de XM uitgeprobeerd (geen onverdeeld succes). Als de techniek van de C6 nu goed is getest en uitgeprobeerd in de C5 (en door C5 rijders) kan het misschien toch nog goed komen met het kwaliteitsprobleem. Als je de autotesters van AutoKampioen en AutoVisie mag geloven rijdt de C6 absoluut zoals ze aan haar stand verplicht is (en dit blijkt ook wel uit de testverslagen van enkele bevoorrechte Citroen rijders die er al eens in mochten rijden).
Beetje jammer dat de C6 een beetje log en groot is. Ik vind t een bijzonder mooie wagen, maar ik vind wat compactere auto’s (formaat BX,Xsara) nu eenmaal prettiger rijden.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
C6 zal over een paar jaar wel goedkoper worden net zoals eigelijk alle grote Citroënen doen, alleen ben bang dat die in die paar jaar geen gewicht gaat verliezen
oftewel hoge wegenbelasting ga je niet onderuit komen.
vooral de HDi zal flink wat euries gaan kosten..
Als ik dat geld überhaupt zou willen uitgeven aan een auto (wat niet het geval is), dan zou het zeker geen C6 worden. In de eerste plaats vind ik het ontwerp niks bijzonders (zeker itt eerdere limousines van Cit. zoals de XM en DS). In de 2de plaats geloof ik niet dat de C6 radicaal anders veert dan een C5 en daarvoor trek je je loftrompet niet uit de kast.
Daarmee zijn dè 2 sterkste punten van Citroën dus afwezig en is er in mijn ogen niks wat de C6 haar eigen ‘selling points’ geeft binnen de gevestigde klasse van limousines van Mercedes, Volvo, BMW, Jaguar, etc. Dan neem ik voor dat geld liever een V70 of een XJ. Dat heeft een stuk meer ‘smoel’.
Animal triste post coitum














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:Als ik dat geld überhaupt zou willen uitgeven aan een auto (wat niet het geval is), dan zou het zeker geen C6 worden. In de eerste plaats vind ik het ontwerp niks bijzonders (zeker itt eerdere limousines van Cit. zoals de XM en DS). In de 2de plaats geloof ik niet dat de C6 radicaal anders veert dan een C5 en daarvoor trek je je loftrompet niet uit de kast.
Daarmee zijn dè 2 sterkste punten van Citroën dus afwezig en is er in mijn ogen niks wat de C6 haar eigen ‘selling points’ geeft binnen de gevestigde klasse van limousines van Mercedes, Volvo, BMW, Jaguar, etc. Dan neem ik voor dat geld liever een V70 of een XJ. Dat heeft een stuk meer ‘smoel’.
Voor een beetje C6 koopje en een V70 en een C5….
En zo’n Xj flikkert uitelkaar waar je bij staat! ( en dat weet ik uit ervaring..)
Nee, voor mij over 2 jaar een C6, als ze rond de 40-50 mille doen, ga ik er een halen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@serge
Ik kan je zeggen dat een C6 wel degelijk een stuk beter veert dan een C5 of een Xm of een CX. Ga er eens mee rijden en dan zul je wel anders praten.
Over smaak valt niet te twisten, maar je kunt natuurlijk niet zeggen dat een C6 te weinig smoel heeft in vergelijking met een XJ (al 40jaar dezelfde auto aleen nu uit alu..) of een v70 (sowieso een klasse kleiner dan een C6, zelfs een C5 break veegt daarmee de vloer aan en alle volvo’s zijn ook al 40jaar niks, IMHO) Heb je de C6 al wel eens goed bekeken?
Het lijkt er een beetje op dat je excuses zoekt om er geen te willen. Ik snap dat wel een beetje want als je er wel een wilt dan kom je er achter dat een mooie uitvoering richting 70mille gaat. Een hoop geld, dat wel…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
waterman771 schreef:En zo’n Xj flikkert uitelkaar waar je bij staat! ( en dat weet ik uit ervaring..)
Engelse troep





















Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Bij mij zal ook geen c6 op de oprit komen ook al vind ik het ontwerp schitterend. Auto moet ook praktisch zijn, is de c6 niet, te kleine opening naar de kofferbak. En het ding is veel te zwaar in de wb. Nee, volgende wordt een c5
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik vind ‘m ook schitterend hoor, die C6. Het is helaas inderdaad zo dat moderne auto’s steeds zwaarder worden, voor de C6 is het niet anders. Ik hoop wel dat Citroen kwalitatief nu ook serieuzer wordt genomen, want de tijd van roestende GSen en CXen is toch al lang en breed voorbij. Hoeveel BXen rijden er nu nog rond? Zijn toch allemaal minstens 12 jaar oud, wat in een ver verleden toch ondenkbaar was. Maar als je als merk eenmaal dat imago hebt is daar heel moeilijk vanaf te komen. Dus ik hoop echt voor Citroen dat die C6 een klapper wordt en dat de hydrauliek zich van haar positieve kant laat zien.
Maar voor mezelf? Ik denk niet dat bruin dat qua vaste lasten kan trekken, zo’n C6, dus het zal wel een schone droom blijven…..