13 van de 52
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 mei 2012 10:38 PM
  [ # 181 ]

ik heb er maar 2 Laughing

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 31 mei 2012 11:23 PM
  [ # 182 ]

hm, ik had al ondervonden dat ze sinds de werkzaamheden (lees; vanaf dinsdag dus) vanuit stilstand niet vloeiend wil vertrekken, er zit wat horten en stoten in… nochtans alle slangen eens nagekeken op luchtlekken, niets gevonden streendj… ondertussen nog eens de bakolie peilen, staat net onder het max, dus ook goed, en dan kijk ik naar mijn alternator en shut eye
is die grote bout (21mm) waarmee ik zo’n gedoe had om hem vast te zetten, wel weer niet losgekomen????

ze zal het nog 2 dagen moeten rekken vrees ik, en zaterdagnamiddag nog maar eens op de bokjes… je kan er ook zo slecht bij bij een injectie… (hoe kan die bout nu losgekomen zijn na 200km rijden?)

CX’en… a never ending story ...

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 13 juni 2012 10:10 PM
  [ # 183 ]

vandaag weer even onder de dame gekeken, want ik zou dit weekend die uitlaat eindelijk willen afwerken. Nu zie ik dat net voor de achterste pot, de tussenpijp moet vasthangen aan 2 rubberen ringen, eentje links, eentje rechts. Nu is er dus eentje zoek, en die ene die er nog aanhangt is compleet verstorven. Zijn deze ringen nog te verkrijgen bij de autohandel, of moet ik weer richting Germany?

Profiel  
 
Gepost: 13 juni 2012 10:15 PM
  [ # 184 ]

Nee hoor, dat is gelukkig een superalgemeen ding, zo’n ring. Even de oude meenemen voor de dikte en maat, maar dit zou bij elke automaterialenzaak eenvoudig te verkrijgen moeten zijn (Bosal ofzo)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 13 juni 2012 10:20 PM
  [ # 185 ]

oef, morgen eens proberen… merci voor de info!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 juni 2012 10:50 PM
  [ # 186 ]

de tussenpijp hant weer netjes vast met die 2 ‘oorbellen’ (O ringen). Dan maar terug vooraan begonnen, de beugel losgemaakt, en dan geprobeert om die afgebroken bout uit het subframe te krijgen, probleem = plaatsgebrek, voor zover ik het zie moet de uitlaat er dus af, en die hitteschildjes daar ook, en dan heb je een beetje ruimte om daar een sleutel of een tang op te zetten. Maar ik ga dus even bij mijn garagist informeren voor een brug of put te mogen gebruiken, of als hij het wil doen en ik mag helpen ofzo, want altijd maar onder die auto liggen, das ook iet je dat voor zo’n werkjes.

voor de rest bevalt ze me wel na 3 weken dagelijks te rijden, alleen dat verbruik… hehe

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 juli 2012 02:25 PM
  [ # 187 ]

nog 1 weekje, en dan is het verlof, dus ik plan wat werken aan de CX, voor de meeste heb ik alles en weet ik hoe het moet, maar voor één werkje niet, hoe vervang je de lekzak vooraan? (ik heb enkel een vraagbaak en daar staat niets van in)

alvast bedankt!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 juli 2012 11:00 AM
  [ # 188 ]

Auto hoogste stand. bojes eronder. Auto drukloos maken. 1 wiel opkrikken om de veercylinder in te drukken. Splitpen uit de draagarm halen. Klembanje los bovenaan de lekzak. retouren eraf halen. Lekzak eraf trekken met asje en al.

Montage is bovenstaande in reverse!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 09 juli 2012 10:11 PM
  [ # 189 ]

ok, bedankt, gaan we binnen een 3tal weekjes samen met wat andere werkjes proberen.

Overigens vandaag een voorval gehad, na een inhaalmanoeuvre (nogal snel ja…) begint mijn motor precies op 3 poten te draaien… hortend en stotend en zonder veel vermogen naar huis gereden, klepdeksel eraf, enja, dat klepstelboutje waar een stukje af was, daar was het moertje losgekomen… met wat prutswerk alles weer afgesteld, ze loopt weer als een zonnetje, alleen, ik moet toch eens aan zo’n klepstelboutje zien te komen, zodat ik het kan vervangen en geen schrik meer moet hebben als ik eens wil ‘doortrekken’

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 juli 2012 12:07 AM
  [ # 190 ]

ik heb een doos met GTi Turbo 2 kop+blok delen van mijn vorige blok.
zit daar iets bij wat lijkt op een 2500 GTi klep-stelboutje ?
zijn die boutjes gewoon niet universeel ergens op te pikken ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 juli 2012 09:14 PM
  [ # 191 ]

ik heb zo’n boutje ‘besteld’ bij de autohandel hier, ... ... ... een tweetal maanden geleden, hehe, en een paar weken terug nog eens gepasseerd, ze geraken der precies niet aan. Ik denk wel dat dat boutje hetzelfde moet zijn als van een 25 turbo, als je er eentje zou kunnen missen?? en als het toch niet past bezorg ik het dan terug hé :p

voor de rest rijd ze weer voortreffelijk Very Happy

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 juli 2012 10:58 PM
  [ # 192 ]

ehhhhh. ik heb en doos vol losse blok/kopdelen.
de kop heb ik ergens los liggen.
heb je een foto van waar/welk boutje en zo… ?  afmetingen….

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 augustus 2012 12:10 PM
  [ # 193 ]

en hieronder een foto van dat gebroken klepstelboutje, centraal op de foto, het moertje is er af, en je ziet dat de helft van de kop ontbreekt. Links onderaan zie je hoe het moet zijn. dus ik zoek zo’n boutje (ik veronderstel dat een stukje draadstang van dezelfde diameter niet sterk genoeg zou zijn?)

de bout van de alternator heb ik ondertussen ook nog eens vastgezet, en na 100 snelwegkilometers zit ie nog vast, dus ik hoop dat dat goed blijft. Nu nog de lekzak en eens dat relais voor de verlichting plaatsen.

Oja, nog één voorvalletje gehad, ik wil vertrekken,laat de cx omhoogkomen, en wil dan draaien aan mijn stuur om uit de parkeerplaats te rijden, MAN, niks van bekrachtiging, bijna niet de draaien, en eens ik uitgereden was, alles zoals vanouds. De dag daarop ook geen problemen meer… streendj Wink

Afbeelding Bijlagen
gebroken klepstelbout.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 augustus 2012 12:23 PM
  [ # 194 ]

Dat boutje hoef je niet te vervangen hoor.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 augustus 2012 12:27 PM
  [ # 195 ]

ik dacht van wel, want het moertje zit voor een stuk op dat afgebroken stuk, en zit dus niet erg vast meer. en zo is het gekomen dat ik bij een inhaalmanoeuvre enkele weken geleden dat moertje ben ‘verloren’ en ze dus maar op 3 poten meer draaide.

Profiel  
 
 
13 van de 52
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook