




















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik lees veel over diverse problemen en denk vaak dat mijn CX een (gelukkige) uitzondering hierop is.
Vandaag mocht ik het tegendeel meemaken: onderweg naar werk/school vond ik het veergedrag van de dame al vaag, en een kleine driehonderd meter voor aankomst lieten achtereenvolgens een knappend geluid, een rood oplichtend dashboard en een bijna-meteen-op-de-grond-liggend achterwerk duidelijk merken dat er iets serieus mis was…
Ik heb één keer eerder mogen meemaken in m’n DSuper dat de auto na uitschakelen en opnieuw starten niet meer omhoog kwam en de rem en stuurbekrachtiging ineens pleite was, nu was de CX aan de beurt..
Toen een gescheurde pomp, nu een HP-leiding geknapt…
Natuurlijk meteen smalend commentaar van collega’s als:” tsja, Citroën hè?” en “zie je nu wel; dat veersysteem is een Achilleshiel” waar ik wijzelijk maar geen commentaar op gaf.
“Hallo, mag het een keertje na 26 jaar trouwe dienst?” is het enige dat door m’n hoofd schoot.
Gelukkig was Citroëngarage Ruesink (Enschede) dichtbij, dus heb ik ‘Maya’ geparkeerd om even na te laten kijken en eventueel te fixen, want zó is er niet mee te rijden..
Weer een ervaring rijker.
‘Spirit of avant-garde’












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan je niet direct alle leidingen door koperen leidingen laten vervangen, dan hoef je niet bang te zijn op herhaling op korte termijn
Succes met de reparatie.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Arjan Verkade schreef:Kan je niet direct alle leidingen door koperen leidingen laten vervangen, dan hoef je niet bang te zijn op herhaling op korte termijn
Succes met de reparatie.
Ben je wel 1600 euro kwijt toch een smak geld
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Arjan Verkade schreef:Kan je niet direct alle leidingen door koperen leidingen laten vervangen, dan hoef je niet bang te zijn op herhaling op korte termijn
Succes met de reparatie.
Ben je wel 1600 euro kwijt toch een smak geld
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
mbender schreef:Arjan Verkade schreef:Kan je niet direct alle leidingen door koperen leidingen laten vervangen, dan hoef je niet bang te zijn op herhaling op korte termijn
Succes met de reparatie.
Ben je wel 1600 euro kwijt toch een smak geld
De leidingen kosten 125 euro aan materiaal .
Dat heb ik betaald.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
1600 euro weet ik niet,
maar als de body op het subframe staat, ben je wel een ruime dag bezig om alles te vervangen…... En het is een H*****klus.
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:mbender schreef:Arjan Verkade schreef:Kan je niet direct alle leidingen door koperen leidingen laten vervangen, dan hoef je niet bang te zijn op herhaling op korte termijn
Succes met de reparatie.
Ben je wel 1600 euro kwijt toch een smak geld
![]()
De leidingen kosten 125 euro aan materiaal .
Dat heb ik betaald.VgF
Plus aanschaf van een felsapparaat hè!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:F.SvM schreef:mbender schreef:Arjan Verkade schreef:Kan je niet direct alle leidingen door koperen leidingen laten vervangen, dan hoef je niet bang te zijn op herhaling op korte termijn
Succes met de reparatie.
Ben je wel 1600 euro kwijt toch een smak geld
![]()
De leidingen kosten 125 euro aan materiaal .
Dat heb ik betaald.VgF
Plus aanschaf van een felsapparaat hè!
Nee deze mocht ik gewoon een avondje lenen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
‘Maya’ was snel gemaakt: de geknapte leiding is vervangen.
Schade: €150,- incluis, valt me niet tegen.
Nu op korte termijn eens goed naar de overige leidingen kijken en eventueel vervangen..
‘Spirit of avant-garde’