Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ben benieuwd. Neem aan dat zulksoortige kortingsacties alleen voor direct personeel en niet hun ‘relaties’ geldt?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Inderdaad. Hoewel ik altijd kan kijken of er wat geregeld kan worden
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Inmiddels is deze frikandel uitgelijnd. Vorig jaar heb ik de stuurkogel op de natte vinger methode vervangen. Gevolg: toespoor. Dat is nu weer gecorrigeerd. In het rijgedrag overigens geen enkel verschil ervaren. Waarschijnlijk mag dit hele circus binnenkort echter weer opnieuw uitgevoerd worden, waarover later meer.
Verder vorige week de auto een uitgebreide beurt gegeven waarbij de schijven + blokken voor vervangen zijn. De vloeibare pakking tussen het inlaatspruitstuk vervangen is door een echte pakking en ook tegelijk de bougies nog maar een keer meegenomen. Tevens het gasklephuis grondig gereinigd, en de stappenmotor volgespoten met WD40. Om het feestje helemaal compleet te maken heeft de motor buiten fijn een uur stationair staan draaien terwijl het wonderspul van Forte de inwendige gelederen grondig aan het spoelen was. Ik was enigszins sceptisch, maar tijdens het spoelen hoorde je duidelijk dat de motor rustiger en stiller ging draaien. Ook schudde de motor lichtjes stationair (vooral op LPG) en dat werd ook minder en minder! Tijdens het aftappen van de olie kwam er dan ook een zwarte griebuszooi uit waar je eng van werd. Nog een half litertje schone olie er doorheen gegooid om de laatste drap er uit te spoelen en vervolgens weer fijne Mobil 5W40 er in gegooid + een flesje Forte top end treatment en Forte oil fortifier. Die laatste moest er bij omdat er anders kans is dat de motor olie gaat verbruiken na het spoelen. De Forte spoelvloeistof is ook aardig agressief. Na het toevoegen van die meuk mag er absoluut niet meer gereden worden met de auto en mag de motor alleen stationair draaien. Ik was verbaast. Had niet verwacht dat het zoveel verschil zou maken.
Verder heeft het fijne hok dus een normaal beurtje gehad. Bougies vervangen, luchtfiltertje, oliefiltertje en het interieurfiltertje. Die laatste was hoognodig. Dit exemplaar zat er nog geen jaar in, maar was bijna volledig dicht geslibd met troep.
Ook de schijven en blokken voor zijn vervangen door een setje Brembo schijven en Textar blokken. Ik weet niet wat er hiervoor op zat, maar het remt nu een stuk beter. Vooral als er op hoge snelheden even hard geremd moet worden merk je duidelijk een grote verbetering tov de oude schijven + blokken. Al met al rijd het ding weer heerlijk en met mijn huidige jaarkilometrages komt de 4 ton met een jaartje of 2 wel in zicht.
Het volgende defect heeft zichzelf echter alweer kenbaar gemaakt: De draagarmrubbers linksvoor liggen er volledig uit. Mijn vader attendeerde me er gisteren op toen ik wegreed. Je ziet het wiel gewoon duidelijk naar voren komen als je de koppeling op laat komen. Die ga ik dus van de week nog maar even vervangen, en dan nog maar een keer laten uitlijnen. Dan kan ik ook eindelijk met een gerust hart de 2 nieuwe Conti’s monteren die al een tijdje hier stof liggen te vergaren en
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooi bezig LJ!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Afgelopen zaterdag in een uurtje (inclusief fietsen naar de kennis met enorme bankschroef) het achterste rubber gewisseld van de draagarm LV. Het ziet er naar uit dat de auto wel is uitgelijnd toen de rubbers nog in orde waren. De auto spoort weer perfect. Tijdens dit klusje wel een stukkende binnenste ashoes LV tegen gekomen. Die heb ik vandaag maar vervangen door een op maat geknipt universeel exemplaar. Een pasklare hoes van Spidan bestaat namelijk niet, en de dealer kon niks meer op tijd leveren. Al met al paste de universele hoes eigenlijk prima dus ik vind het wel best. Eigenlijk zou de uitlijning van het hok nog even goed gecontroleerd moeten worden en voor moeten nog 2 nieuwe conti’s gemonteerd worden.Daar heb ik echter geen tijd meer voor. Morgenavond vlieg ik namelijk naar Namibië voor mijn werk om vervolgens 2 maanden op de Bluster te mogen vertoeven. Waarschijnlijk regelt mijn pa die bandenwissel, hij is tenslotte ook de man die mijn fijne wagen onder zijn hoede neemt tijdens mijn afwezigheid
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Goeie reis LJ en kom gezond weer terug!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Doet het nog steeds deze, ook na inmiddels 30000 km op LPG. Vandaag wel de laptop er aan gehangen omdat het lor koud stationair nogal rommelig liep. “Permanente storing; kortsluiting absolute druk sensor” of iets in die trend kwam er uit. Map sensor dus. Die had ik gelukkig nog liggen, maar de daad werkelijke oplossing bleek veel simpeler: Een losse stekker. Stekker er weer op geprikt, storing gewist en het lor loopt weer fantastisch!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wat een rampzalig slechte, onbetrouwbare roesthokken zijn het toch ook, die franse auto’s. En dan die blubberwegligging van dat veersysteem dat ALTIJD kapot is. Echt. Knakenrijders zijn het.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
2d schreef:Wat een rampzalig slechte, onbetrouwbare roesthokken zijn het toch ook, die franse auto’s. En dan die blubberwegligging van dat veersysteem dat ALTIJD kapot is. Echt. Knakenrijders zijn het.
Klopt, schijthokken zijn het.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nou, vooral als je iets aan die ballen krijgt. Want dan weet je het wel.
Helaas… Terwijl ik 2 maanden in Azië zat aan boord van de Bluster zat heeft mijn zusje de Actiefus dwars voor een vrachtwagen gezet tijdens het invoegen op de A28.
Ze heeft zelf gelukkig niks, maar mijn auto is total loss. A,B,C stijlen zijn allemaal nog recht, maar het voorscherm, de deuren, dorpel en een stukje achterscherm zijn aardig vervormd. Ik vind het zelf niet meer de moeite waard om dit netjes op te knappen. Ik hang er volgende week samen met mijn vader nog 2 andere deuren in en een ander voorscherm en rij dit verlof er nog wel in door. Het hok rijd er namelijk niet minder om. Maar volgend verlof is het wel einde verhaal voor dit apparaat en komt er wat anders voor in de plek. Jammer maar helaas…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Dwars zetten voor een vrachtwagen, dat is knap. Krijg je dan dit soort taferelen?
Gelukkig is het inderdaad bij plaatschade gebleven, maar wel jammer van de Xant…
Ooow, pijnlijk.
Erg jammer!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94