Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Hallo medeforummers,
ik sta op het punt om een C5 uit 2001 aan te kopen. De auto bevalt me nu al goed (mijn XM heb ik net op moeten geven), maar ik zit even te kijken wat ik het beste kan doen met radio. Die is Citroën fabriek.
Ik wil eigenlijk mp3 afspelen, maar ik begrijp uit andere draadjes hier dat dat hem niet gaat worden ? Ik las ook dat de Parrot MKI9100 misschien dé oplossing kan zijn ? Heb ik gelijk een carkit en mp3speler ineen ? Ik neem aan dat dat hele verhaal niet communiceert met de display in de auto ?
Ik ben benieuwd hoe jullie je spullen op orde hebben gebracht in de C5. Ik gebruik (inderdaad of uiteraard) een iPhone.
Nu C5 tijger…
Parrot lijkt me in dit geval de beste oplossing. Werkt perfect met een iPhone en de parrot heeft een eigen scherm waar je alle gewenste info op kan zien.
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Ik duik er wel even in, weet jij toevallig oude draadjes over de inbouw ervan ? Ik las op c5club.nl dat je de gestuurde + en de - het beste niet via je ISO kunt pakken vanwege mogelijke storingen ? Anderen spreken dit weer tegen ?
Nu C5 tijger…
Je mag uit de ISO connector alleen de constante plus en de massa gebruiken. De rest van de draden moet je niet gebruiken. Geschakelde plus moet je zelf even trekken vanaf de sigarettenaansteker. Bedrading van de luidsprekers kun je wel gewoon gebruiken.
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Hmm, dat klinkt dan weer anders dan wat ik op c5club lees ? Die hebben het erover dat ik alleen de gestuurde + en eventueel de massa moet pakken bij de sigarettenaansteker. Zoals jij het nu stelt moet ik bv ook de muts niet meepakken ?
Heb ik dat goed begrepen ? Ik heb inmiddels al begrepen dat inbouwen wat precies verloopt in een C5, dus ik wel het wel precies en volledig begrijpen voor ik me op de draadboom stort.
Nu C5 tijger…
De massa, en constante plus kun je gewoon uit de ISO stekker halen. De mute positie is niet bezet in de originele stekker van de auto, maar deze mag je wel aansluiten uiteraard. De overige draden in de originele ISO stekker zijn data draden en een netwerkvoeding. Hier mag je beslist niets op aansluiten want dan kun je rare storingen krijgen.
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Ok, bedankt.
Nu C5 tijger…