Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die stift kan je in de verbindingspijpjes lassen tussen het linker en rechter spruitstuk of in de spruitstukken zelf. Ik vind trouwens 850 euro voor een los lpg pakket best wel geld. Ik betaalde voor de complete inbouw destijds maar 950 euro. Dat is natuurlijk wel een paar jaar geleden, maar heel veel duurder is dat niet geworden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja oke, mijn set was eigenlijk 800,- totaal zag ik net.
De gewone set is 595,-
De rest is voor de extra stift en twee flexleidingen om op de
stift aan te sluiten.
Hier nog een link naar de stiften(die staan redelijk verstopt op de site)
en zie dat ze niet meer leverbaar zijn!!
Gisteren een Bosch koelvloeistofpompje gekocht.
Tijdje geleden ook de uitlaatstift binnengehad(zie eerdere berichten)
maar ga het toch eerst proberen met verwarmingssysteem om de uitlaat
heen gewikkeld ipv de stift in de uitlaat.
Gr. Wim.
Ik zie dat ik m’n oudere berichten niet kan wijzigen(knop “wijzig”) in dit topic, omdat ik zag dat de foto van de uitlaatstift opeens weg was, dus doe ik die maar hier weer:
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Berichten ouder dan een half uur kun je inderdaad niet meer wijzigen zonder tussenkomst van een moderator.
Oke, nou foto staat er weer, dus.
Maar wat al drie maanden wacht is de lpg-set!!
Paar maanden geleden wat(zeg maar heel wat) gestoeid met een warmwatersysteempje
om de verdamper te kunnen verwarmen via een zooi wikkelingen om me uitlaat en het nieuwe boschpompje,
expansievaatje enz enz. Dat werd niet warm dus was er voorlopig klaar mee.
Dus vandaag heel voorzichtig(aan de achterkant) begonnen met de tank plaatsen.
Boekje met duidelijke uitleg erbij!
Set wacht al een tijdje:
De stift:
Gaten voorbereiden en frame plaatsen:
En de tank er op, klaar!
Morgen vulnippel plaatsen, dan zal ik ook even foto’s maken van
onder de kap(als ik het durf)van dat verrekte verwarmings-koelvloeistofsetje!!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ideetje… voorverwarmen met onderdelen uit een 12-volts waterkoker. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ja dat verwarmd het water ook wel redelijk zolang je het niet heel snel aan de andere kant(verdamper)gaat afkoelen.
Dus als je op hoge snelheid(veel gas te verdampen)een lang eind op de snelweg zit gaat de dompelaar
het niet redden, en zal het zaakje denk ik bevriezen. Mischien wel en-en dus uitlaat en dopelaar kv laten verwarmen.
Gr. Wim.
Gister dus de buitenvuller erin gemaakt.
Heeeel veeel gefriemel zeg!!!
Maar dat was mijn eigen schuld want ik wou m niet in het achterscherm
maar onder de bumper in het zwarte deel.
Al het gefriemel dus via het achterlichtgat.
Het ergst is een rubber mof die eromheen moet vanaf de
buitenvuller en met een tai-rip om de slang, voor als de koppeling aan de
buitenvuller gaat lekken, als, maar ja het zal gebeuren!!
Vulslang vanaf de tank kon door een bestaand gat in het binnenscherm, dat scheelde
weer een gat boren(klassieker in ere houden) Morgen verder.
En nog een nieuwe radio met klassiek uiterlijk gescoord:
En de nieuwste aanwinst:
Hier nog even de foto’s van de motorruimte met de verdamper er al 2 maanden in ivm het
testen van het warmwatersetje:
Deze leiding zat dus om de uitlaat, rvs flex gaspijp,
met een halve rol uitlaatband ter isolatie:
Zo, de GS rijdt op gas en het G-tje op kenteken.
Na een hoop geklooi met de verwarming van de verdamper wat tot op het eind niet is gelukt,
toch verdergegaan met de inbouw van de verdere lpg installatie, toen alles keurig was
ingebouwd, de uitlaatstift in het uitlaatspruitstuk gelast.
De GS ter keuring gebracht met het warmwatersetje erin wat nog steeds niet warm werd.
Alles werd nagekeken en goedgekeurd.
De wagen liep dus op lpg, maar niet verdampt(geen warmte), dus liep ie op vloeibaar(puur)lpg.
Er wordt tijdens het keuren niet gereden en bij auto’s van vóór een bep. bouwjaar geen co
gemeten(bij de mijne dus ook niet).
Na veel gezeur en gevloek om dat koelwater te verwarmen toch de uitlaatstift maar op lpg
aangesloten en het loopt “super”.
Veeeel mooier als benzine, trekt sneller op, houd niet meer in(dat lag natuurlijk aan die
carburateur) en goh wat rijd het veel beter zeg!!
Na hem wat zuiniger afgesteld te hebben trekt ie wat minder snel op en haalt maar liefst 1:10
Daarvoor 1:8 maar dan trekt ie ook als een lier.
Dit setje is er nu dus weer uit:
Alles wordt keurig beschreven, mijn complimenten aan dit bedrijf:
Nu is de stift dus op lpg aangesloten, in de toekomst dus maar weer eens
proberen met warm water:
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wim, 1 op 10 rijden is leuk maar het gaat je op zeker een paar klepzittingen kosten. Dus, echt niet te arm zetten hoor. Ik reed met min. 1220 op gas ook gewoon 1 op 8 gemiddeld als ie goed afgesteld stond.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ow,oke ik dacht dat het zoiezo klepzittingen ging kosten vanwege het ontbreken
van lood of loodvervanger. Wat voegt dat rijker zetten dan toe??(ik wou dat toch weer
doen vanwege het betere optrekken en rijden)
Dus ik dacht, rij ik eerst deze zittingen op en dan de hardere erin als het toch
weer een keertje tijd wordt om de motor er uit te halen.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rijker zetten voegt KOELING toe. LPG verbrand heet, en als het te arm staat verbrand het dus te heet. Dan verbrand er een klep, of je zittingen gaan erg snel dood. Een GS heeft standaard erg goede klepzittingen die op lpg zeker 200.000 meegaan. MITS ie niet arm staat. Hardere zittingen dan wat er af-fabriek inzit bestaan eigenlijk niet dus dat is sowieso vrij zinloos als de zittingen goed zijn. Nu juist afstellen, kleppen goed stellen en regelmatig controleren en ze gaan jaren mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oke, dan ga ik dat zeker doen, met als voordeel dat ie trekt als een lier!!