208 van de 224
« Eerste  < Vorige 206 207 208 209 210 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 juni 2012 12:20 PM
  [ # 3106 ]
sans-pareil schreef:

Met LPi is er in principe meer vermogenswinst mogelijk omdat de vloeibare injectie minder inlaatvolume in beslag neemt dan dampgasinjectie, en bij het verdampen de inlaat-charge ook koelt.

Ondanks het ontbreken van de turbo’s loopt mijn C5 ook harder op LPG dan op benzine…

(maar dat kan ook deels komen doordat ik zo’n schrale aap ben dat ik er Superbenzin (95) in gooi en geen Superplus (98).

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 juni 2012 12:37 PM
  [ # 3107 ]

Motormanagement op een C5 is voldoende geavanceerd om de brandstof tegen het kloppen aan te zetten. Dan wordt het octaangetal dus benut, en kan ie inderdaad sneller zijn op LPG.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 juni 2012 01:55 PM
  [ # 3108 ]

Emissie-eisen gelden juist ook voor oude auto’s. En zeker ook voor buitenlanders. Auto’s van een te oud bouwjaar krijgen geen stikker, zelfs geen rode. ‘t Zou kunnen dat Duitsers met een oldtimerkenteken wel in de milieuzone mogen rijden, dat weet ik niet. Maar aangezien wij geen oldtimerkentekens hebben in Nederland ...

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 juni 2012 02:55 PM
  [ # 3109 ]

Maakt niet uit. Geldt nog steeds ook voor Nederlandse oldtimers. Het is handig om op een of de andere manier duidelijk te maken dat ie ouder is dan dertig jaar, maar het geldt in ieder geval gewoon wel. Als je lang genoeg googled vind je het wel.

Tot nu toe heb ik me er nog niet druk over gemaakt en ben gewoon duitse steden in gereden, maar op een dag gaan ze zich vermoedelijk er wel druk over maken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 juni 2012 05:42 PM
  [ # 3110 ]

In Duitsland zijn auto van 30 jaar en ouder vrijgesteld van de umwelt-waanzin. Duitse auto’s moeten dan wel een “H” kenteken hebben, voor buitenlandse auto geldt dat een kopie van het kentekenbewijs met de datum eerste toelating duidelijk zichtbaar afdoende is. Jongere klassieke auto’s op LPG zonder katalystoren van zeg voor 1992 mogen de umweltzone wél in. Er is één hele grote maar: er mag dan alleen een benzine-noodtank van maximaal 5 liter gemonteerd zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 04 juni 2012 12:58 PM
  [ # 3111 ]

Dat had ik wel eens eerder gehoord, maar ik heb het nergens kunnen terugvinden op http://www.umwelt-plakette.de . Waar heb je die informatie vandaan? En houdt dit in dat de benzinetank volledig verwijderd moet zijn, of is het verwijderen van de brandstofleidingen van de grote tank voldoende?  question

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 juni 2012 02:02 PM
  [ # 3112 ]

ik had ook al wat zitten lezen, maar die specifieke info niet gevonden.

als je al op LPG overgaat, zou ik de benzine tank vervangen voor een LPG tank (geen bagage ruimte verlies).
en elders een kleine reserve benzine tank.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 juni 2012 02:09 PM
  [ # 3113 ]

Als ik LPG doe, is het zowiezo niet iets voor dit jaar. Eerst de huidige dingen regelen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 juni 2012 02:14 PM
  [ # 3114 ]
winnetou schreef:

Dat had ik wel eens eerder gehoord, maar ik heb het nergens kunnen terugvinden op http://www.umwelt-plakette.de . Waar heb je die informatie vandaan? En houdt dit in dat de benzinetank volledig verwijderd moet zijn, of is het verwijderen van de brandstofleidingen van de grote tank voldoende?  question

http://www.tuv-nord.nl/milieusticker-duitsland/milieusticker-duitsland/uitzonderingen

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 04 juni 2012 02:19 PM
  [ # 3115 ]

Dan dient het voertuig blijkbaar ook met blauwe platen te zijn uitgerust. Wordt dus zoeken naar een koets van voor ‘78?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juni 2012 02:22 PM
  [ # 3116 ]

Ja en nee, de info van de TUV is niet helemaal correct namelijk. OOK een gele plaat mag MITS je duidelijk middels een kopie kentekenbewijs achter de ruit kunt laten zien dat ie 30 jaar of ouder is. Allemaal geneuzel, wie gaat er immers voor z’n plezier naar Duitsland…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 juni 2012 02:22 PM
  [ # 3117 ]

Echter, ” Als uw oldtimer is omgebouwd naar bijvoorbeeld een camper, en het voertuigtype destijds niet als camperuitvoering leverbaar was, voldoet u niet aan de gestelde condities van de permanente ontheffing. Dit is ook van toepassing als de motor is vervangen door een jongere en sterkere motor.”

Vergeet het dus maar…

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 juni 2012 02:23 PM
  [ # 3118 ]
waterman schreef:

Allemaal geneuzel, wie gaat er immers voor z’n plezier naar Duitsland…..

Hoogstens om er doorheen te blazen op weg naar het zuiden, en da’s geen probleem. Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juni 2012 02:25 PM
  [ # 3119 ]
fluidphreak schreef:

Echter, ” Als uw oldtimer is omgebouwd naar bijvoorbeeld een camper, en het voertuigtype destijds niet als camperuitvoering leverbaar was, voldoet u niet aan de gestelde condities van de permanente ontheffing. Dit is ook van toepassing als de motor is vervangen door een jongere en sterkere motor.”

Vergeet het dus maar…

Tenzij je weer kan aantonen dat ie minimaal euro 2 of 3 emissienormen haalt. Dan krijg je gewoon een groene sticker..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 04 juni 2012 02:26 PM
  [ # 3120 ]
sans-pareil schreef:

http://www.tuv-nord.nl/milieusticker-duitsland/milieusticker-duitsland/uitzonderingen

Ik had deze link ook al gevonden, maar er staat alleen iets over oldtimers, niet over LPG regels. En ik las net dit draadje op een Duitse forum: http://www.autoplenum.de/Antworten/D/1001/Ausnahme-bei-Verwendung-von-Autogas—-LPG—.html . Hieruit maak ik op dat de Duitsers er zelf ook nog helemaal niet uit zijn. Nu is een Mercedes 409 bestelwagen wel van een hele andere orde dan een CX, maar het principe blijft hetzelfde: ombouwen naar LPG en het benzinedeel beperken of geheel buiten werking stellen.  Confused

Profiel  
 
 
208 van de 224
« Eerste  < Vorige 206 207 208 209 210 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook