Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een homokineet kan je eraf tikken. De tripoide idd met de trekker.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
La Léo schreef:
Ah oké.... kijk dát wist ik niet. Ik dacht altijd: verzinken = niet meer roesten. Net als lantaarnpalen zeg maar.
Dat is ook zo, maar slechts tot de zinklaag ver genoeg opgerot is.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maar goed, als Frank wil verzinken of wat dan ook, moet hij dat zelf weten. Lijkt mij persoonlijk zonde van het geld (kun je beter besteden aan de dynamo
Verzinken van de deksel kost mij nog geen twee euro.kan ik dus geen pot verf voor halen
Laat staan een dynamo.
En daarbij ik heb de mijne net gereviseerd dusssssss. .?
En een verzonken voorwerp gaat alleen roesten ( mits het goed gebeurd) als er beschadigingen op komen..
Daar waar je de boutjes en moertjes opdraaid.
Of een kras komt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Zelfs dat kan de zinklaag nog enigszins opvangen, zolang de gaten/krassen niet te groot worden.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Vanavond het kachel en koelhuis gedemonteerd.
Mooi om te zien hoe alle kleppen en schuiven werken.
En ook leuk om te zien hoe sommige schroefjes of klemmetjes verlopen zijn ,waardoor het dus niet meer koel of te warm wordt in de cx.
Heb al effe rond gekeken door de topics maar kon niet vinden hoe het ookal weer zit/ zat met de kachelkraan.
En nu ik alles toch los heb kan ik dan de kachelradiateur en het koelblok van de airco laten afpersen/ reviceren.
Of is schoon blazen voldoende.
Morgen foto’s
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Toch wat gevonden in de topics over de kachelkraan.
Nu ben ik er niet zeker van of dit ook gezegd is over een serie 1 prestige.
Maar deze heeft dus wel een kachelkraan.
Althans bij mijn dame vanavond gezien.
Vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede avond
hier effe een paar plaatjes van het kachelhuis.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120528215229?authuser=0&feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goeden avond.
Ben vandaag bezig geweest om mijn Kachelhuis te repareren .
Maar als ik deze straks weer in elkaar zet,kan ik er dan gewoon compribant tussen doen om alles af te dichten.
Of heeft iemand een beter idee?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede avond
effe wat foto’s van de opbouw van het kachelhuis.
en ook meteen een vraag,er zit aan de zijkant een thermostaat met een draad eraan die moet richting airco maar waar zit deze met het uiteinde aanvast? aanvoer?
en morgen maar eens kijken of we de motor los en schoon krijgen
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120602231532?authuser=0&feat=directlink
morgen weer meer
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:en ook meteen een vraag,er zit aan de zijkant een thermostaat met een draad eraan die moet richting airco maar waar zit deze met het uiteinde aanvast?
Bedoel je die holle tinnen draad?
Zit aan de draaiknop in je middenconsole!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:F.SvM schreef:en ook meteen een vraag,er zit aan de zijkant een thermostaat met een draad eraan die moet richting airco maar waar zit deze met het uiteinde aanvast?
Bedoel je die holle tinnen draad?
Zit aan de draaiknop in je middenconsole!
...? waar zit die ronde draaiknop
Snap ik niet,
Er zit bij mij in het kachelhuis een kastje tussen de kachelradiateur en het aircoblok.
deze dus
Hieraan zit dus die draad ( kan wel een holle tinnen draad zijn )
kun je hier zien
komt rechts van boven
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:
Zit aan de draaiknop in je middenconsole!
laagdaks… geen draaiknop dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maar hangt de draad daar ergens los tussen?
Ook daar ergens gevonden toen ik alles loshaalde
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
laagdak had dus een knop voor airco aan/uit.
ging die draad daar dan heen ?
hoogdak had een idd draaiknop, een soort thermostaat knop denk ik.
in een laagdak was er alleen een aan/uit stand ? of daarnaast toch een soort aparte sensor/thermostaat ergens anders (waar die draad dan heen ging), los van die aan/uit knop ? (zelf geen ervaring er mee)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Dia aan/uit knop zal waarschijnlijk wel naar de compressor gaan en verder zit er volgens mij niks warme/koude ucht regel je met de kleppen. En volgens mij hebben alle vroegen CX’en die airco hebben alleen de knop de draaiknop kwam pas later.
Mark
edit: net nog even de Haynes erbij gepakt blz 173. er moet dus in serie met de aanuit schakelaar ergens een thermostaat zitten mogelijk heeft die draad daar iets mee te maken.
CX 2000 pallas ‘78