4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Ook DS5 besteld
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 31 mei 2012 08:44 PM
  [ # 46 ]

Wellicht wel goed dat je niet zo hard bent gegaan? Als de auto nog vrij nieuw is dan is het belangrijk dat je bepaalde toerentallen niet overschrijdt. Tenminste, ik neem aan dat het nog steeds als aanbeveling in het instructieboekje staat.

Veel plezier van de DS5!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ERuijter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 19-04-2012

Gepost: 31 mei 2012 11:08 PM
  [ # 47 ]
Johan de Graaf schreef:

Hoi Erik,

Heb je inderdaad de Leder Club en Grootlichtassistent / LDWS? Ik heb ook de Leder Club besteld en ik ben door de dealer gebeld dat deze er niet op zaten. Ik heb daarvoor wat andere goodies. Betekent dus dat dit weer is veranderd qua productie?

Anyhow, probeer nu ook even een paar foto’s te uploaden. Is al een paar weken geleden dat ik hier voor het laatst was, maar ondertussen vakantie in Zwitserland gehad. Ben met de DS5 gegaan natuurlijk en heerlijk gereden. Ik had eigenlijk in het geheel niet de behoefte om te planken, terwijl ik wel een persoon ben die normaal redelijk doorrijdt.

Heb je de hybride versie of de 160PK diesel? Ik ben na wikken en wegen toch voor de diesel gegaan. Ik vond de hybride de meerprijs, het verlies aan kofferruimte, toename in gewicht (handling) en minieme verbetering van prestaties niet waard. Weet niet eens meer of ie in de 20% bijtelling zat, maar ook dat helpt weinig door de forse meerprijs… Dus ben maar voor de ouderwetse diesel gegaan. Heerlijk apparaat overigens. Ontzettende fijne aandrijflijn en enorm veel trekkracht of torque zoals de Engelsen zeggen (toch? Smile)

Ik zal zo (nu) ‘s proberen of ik een paar foto’s kan uploaden.

Groet,
Johan.


Inderdaad het is wat veranderd de meerprijs van club leder is verlaagd (2012 modellen) echter zijn de opties grootlichtassitent en ldws eruit gehaald .Dus deze weer los besteld.
Staat onlogisch in de folder dus goed nalezen maar bij de citroen configurator klopt het wel nu.
En inderdaad wij bestelde de hybride.

Erik

Profiel  
 
WernWatt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 01-06-2012

- DS 5 DS5 Business GPS 1.6e-HDi 112pk/cv 5p EGMV6 FAP
Gepost: 01 juni 2012 09:40 AM
  [ # 48 ]

Eerste post hier op dit forum maar al maandelang lees ik elk DS5 bericht met veel interesse. Op 13 maart een DS5 Business GPS besteld en gisteren mogen ophalen bij de lokale dealer.

Eerste indrukken (na 100km Wink ):
- wat een prachtige wagen, ik kijk in elke vitrine naar de weerspiegeling met een grote grijns op mijn gezicht
- een gigantische hoeveelheid knopjes, hendeltjes, joysticks in vergelijk met mijn vorige wagen (Ford S-Max)
- mmmm die EGS is wel écht wennen
- na 30km: hey waar zit die head up display die me beloofd was?? Nu plots nergens meer te vinden maar ‘k heb nog wel een brochure van de business modellen waar deze vermeld staat - nu nog een mail adres van de klantendienst in Belgie vinden…
- telefoneren vanuit de auto werkt fantastisch tot je volgende vraag voor de kiezen krijgt: “Druk 1 om verder te gaan in het Nederlands,....”. Moet ik nu écht die gsm uit mijn broekzak halen om een getalletje in te drukken of zit er nog ergens een toetsenbord verstopt??
- 110 PK valt heus wel mee, auto is vinniger dan verwacht maar spoort eerder aan tot een rustig rijgedrag, snelheid moet ik wel continu in het oog houden want je rijdt sneller dan je denkt.
- manueel rijden met flappypaddels? Tof, tot je in een scherpe bocht wil schakelen en je handen nergens in de buurt van die paddels staan.
- plots gillen er alarmen doorheen heel de auto - staat zij in brand? vallen er stukken af? terwijl ik doof wordt en lichte paniek voel opkomen besef ik dat mijn portier niet goed dicht is.

Kortom, ik vermoed dat ik nog een hele leercurve voor de boeg heb om deze grande dame te leren kennen (en zij mij) - dit weekend toch eens de handleiding héél grondig nalezen.

Oh ja, komende van een Navigon gps is die ingebouwde een gigantische pain in the ... of ligt het aan mijn onwetendheid. (Hoe krijg ik in godsnaam een ingegeven adres hernoemd???)

Werner

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 02 juni 2012 10:19 PM
  [ # 49 ]

Gefeliciteerd.

Wennen gaat sneller dan je denkt hoor.

Business versie was hier NL nog niet verkrijgbaar, eens kijken op de belgische site.

De navigatie heb ik vaker over geschreven. Hernoemen is ff zoeken, maar zal je vinden. Al die andere nadelen van deze navigatie…??? Ik hoop dat de leverancier (MM) bij Citroen een genereus aanbod zal doen om een overdosis aan fouten zal herstellen. Die betreffen missende straten, maar vooral de omgang met de verkeersinfo leidt vooral tot irritatie.

het plezier van deze auto wordt er niet minder van hoor…rijdt inderdaad rustgevend en vaak toch net sneller dan toegestaan.

Have fun.
R2fm

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
Johan de Graaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-02-2012

Gepost: 03 juni 2012 07:01 PM
  [ # 50 ]

Hoi Patrick,

Niets kunnen vinden over toerentallen die niet overschreden mogen worden. Maar ik ‘weet’ natuurlijk ook wel dat een nieuwe motor even ingereden moet worden en sommige onderdelen zich nog zetten. Heb tegelijkertijd echter een hekel aan ‘luie’ motoren, dus als de motor goed warm is trek ik ‘m soms echt wel even door.

Ik heb geen idee of het verhaal over ‘luie’ motoren of ‘inrijden’ nog echt van belang is (daar lees ik allerlei tegenstrijdigs over) maar ik heb door mijn manier van inrijden nog nooit een luie motor gehad (mensen uit een gelijk gemotoriseerd model vinden vaak ‘de mijne’ toch wel pittig) en zaken als olieverbruik ook nog nooit last van gehad…

Afkloppen maar… You never know.

Groet,
Johan.

Profiel  
 
Johan de Graaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-02-2012

Gepost: 03 juni 2012 07:02 PM
  [ # 51 ]

Ooh en Werner: Veel plezier met je auto. Ik vind de Citroën Navi ook minder dan de Navi in mijn vorige auto (een Qashqai) maar heeft me nog niet echt gestoord.

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 01 augustus 2012 11:37 AM
  [ # 52 ]

DS5-rijders, wat zijn jullie ervaringen met de ophanging ?  Missen jullie de HydractiveIII(+) niet ?

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
ERuijter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 19-04-2012

Gepost: 22 september 2012 10:28 PM
  [ # 53 ]

Hallo

Onze Ds 5 Hybride Sport Chic staat klaar wordt dinsdag gehaald door ons.
betreft de nieuwste versie met 14 % bijtelling etc.
Met alle opties geen keuze in de velgen meer nu standaard 225/50/17.
Aanvankelijk besteld half mei .


Erik

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 22 september 2012 10:30 PM
  [ # 54 ]

Spannend! Cool

Profiel  
 
Desi5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 01-10-2012

Gepost: 02 oktober 2012 12:22 AM
  [ # 55 ]

Ben nieuw op dit forum. Heb een vraag aan ERuijter: hoe is het jou gelukt om die citroen DS5 omgezet te krijgen naar een 14%-versie? Ook mijn auto (DS5 hybrid, sport chic) is aanvankelijk in mei besteld en pas op 24-09 geleverd. Geprobeerd om te zetten naar 14%: velgen ipv 18 naar 17, enz: dit zou volgens de dealer/leasemaatschappij niet mogelijk zijn. Erg benieuwd naar jouw reactie, dus mocht je gelegenheid hebben: graag!

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 02 oktober 2012 12:33 AM
  [ # 56 ]

@Desi5: Ik vrees dat je pech hebt en één van de laatste DS5’s van voor de update gekregen hebt. Voor de bijtelling is allesbepalend wat op het kenteken staat. Je kunt je 20% DS5 zo zuinig maken als je wilt, je blijft 20% betalen. Je kan ook je 14%-DS5 uitrusten met bijvoorbeeld grotere velgen, mag officieel niet maar geen haan die er in de praktijk naar kraait. De enige manier is dus om de auto door de rdw om te laten keuren naar 14%-versie lijkt me. Klinkt simpel, maar lijkt me erg lastig zo niet onmogelijk…

Profiel  
 
Desi5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 01-10-2012

Gepost: 02 oktober 2012 01:12 AM
  [ # 57 ]

@MWH.5. Dank voor jouw reactie. Even voor de duidelijkheid: meteen toen ik online vernam dat er een business executive zou verschijnen die extreem verlaagd was in orijs in combi met de 14%, heb ik contact gezocht met leasemaatschappij en dealer. Dat was begin augustus! Bijna 7 weken voordat ik de auto zou krijgen. Gevraagd wat de verschillen waren: zou de velg in combi met een softwareaanpassing in de motor zijn. Toen gevraagd of dit nog omgezet kon worden….nee dus. Vanwege feit dat ERuijter exact in zelfde periode - volstrekt vergelijkbare tijdslijnen qua bestelling en levering - heeft besteld was ik benieuwd hoe hij het voor elkaar heeft gebokst…Te meer daar niemand mij er eerder attent op had gemaakt, noch citroen, noch de leasemaatschappij.

Profiel  
 
Wessel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 06-09-2007

Gepost: 06 oktober 2012 02:19 PM
  [ # 58 ]

Hallo C5 Break HDI,

Ik heb inmiddels 11.000 km afgelegd in de DS5 HDI. Mijn vorige auto was de C5 2.2 HDI, dus met hydropneumatische vering. Mijn ervaring is wisselend. Op asfalt ben ik aardig gewend en valt het verschil me niet zwaar tegen. Op klinkerwegen daarentegen zal het nooit wennen. Dan is het comfort ver te zoeken. Mijn auto heeft 17 inch wielen, dus nog de meest comfortabele optie. Vooral wanneer de auto zwaarder beladen is, zijn bijvoorbeeld drempels alleen met zeer lage snelheid te nemen. De Xsara VTS van mijn vrouw is van origine ook geen auto die op comfort is afgesteld, maar veert op de klinkers en drempels een stuk comfortabeler. Ben ik ongelukkig in mijn DS5? Dat niet. De auto is stil, zuinig, stuurt strakker en verwent de inzittende met een mooie afwerking en dito materialen en zoals gezegd, op asfalt valt er goed mee te leven. Daarbij meegenomen dat ons wegennet voor 90% uit asfalt bestaat, valt het dan nog mee. Fier overeind blijft voor mij wel dat de hydropneumatische vering superieur is aan welke andere dan ook. Het niet toepassen in de DS5 is een gemiste kans voor open doel….
Kortom: ja, ik mis het wel.

Momenteel C6 3.0 Exclusive 2006- C4 Cactus Shine 110 2015 - C5X Hybrid Business plus 2022.

Geschiedenis: Visa Super E 1983 - 2CV Club 1984 -  BX 19 GT 1986 - Visa 11RE 1989 - BX 19 GTI 1989 - BX 14 1987 - BX 19 TZI 1989 - ZX Volcane 2.0i 1992 - Xantia 2.0 SX 1995 - Xantia Break 1.9 TD 1997 - Saxo VTS 1999 - Xantia Break 1.9 TD 1999 - Xsara Coupé 1.6 VTS 2001 - C5 2.0 HDI 2001 - C5 Break 2.0 HDI 2004 - C4 Coupé 2.0 VTS 2006 - C5 III 2.2 HDI 2008 - DS3 1.6 VTI 2011 - XM SX 2.0i 1995 - DSuper 5 1974 - DS5 eHDI 2012 - C5 III 2.0 HDI 2015 - C5 Aircross 1.2 Business 2019.

Profiel  
 
BorisM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 02-09-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 20 oktober 2012 11:08 PM
  [ # 59 ]

En Erik, hoe bevallen de eerste weken in de Hybrid4? Ik krijg over een paar weken mijn DS5 Hybrid4 Business Executive, dus ben erg benieuwd naar je ervaringen. Qua rijden, kofferbak, versnellingsbak, navi etc.
Ik heb er in elk geval zin in. De enige optie die ik heb is donkergrijze metallic lak, de rest zit er al op…

Profiel  
 
ERuijter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 19-04-2012

Gepost: 21 oktober 2012 11:09 AM
  [ # 60 ]

Hallo

We hebben er nog niet zoveel ingereden 900 km het is meer de auto van mijn vrouw.
We hebben de Sport Chic met alle opties zoals het andere leder alarm groot licht assistent.
Tot nu toe bevalt deze prima schakelt prima zonder stoten of wat dan ook ook nu al
redelijk zuinig 5.4 op 100 zal na het inrijden wel beter worden.
Comfort is prima ondanks dat we uit een C6 komen ,wegligging super zeer vast .
Wel wennen aan alle knopjes en alles wat erop en aan zit .
B.v doe je de deur open als de auto loopt en staat deze niet op de handrem dan gaat er een oorverdovend alam af.
Nogmaals we hebben deze te weinig gereden maar de eerste indruk is zeer positief ook op het gebied van de afwerking.
We hebben 2 sets wielen 17 (winter) en 19 inch.

Erik

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook