10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Daan’s Xsara VTS 137pk - Door naar de volgende!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 mei 2012 07:24 PM
  [ # 136 ]

Jammer. Zulke dragers vinden gaat waarschijnlijk niet lukken voor de vakantie. Op zoek naar iets universeels dan maar, tenzij iemand ze nog heeft liggen en er van af wil / ze ter beschikking wil stellen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 mei 2012 10:04 PM
  [ # 137 ]

En ja hoor, vanaf vandaag twee advertenties op Marktplaats, waarvan ééntje van een oude bekende Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 31 mei 2012 12:04 AM
  [ # 138 ]

Ik geloof dat ik een setje originele dragers voor mijn Coupé heb gekocht, moet ze alleen nog even ophalen te zijner tijd Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 juni 2012 08:15 PM
  [ # 139 ]

Vandaag lekker aan de beun geweest. Goed en slecht nieuws.. Maar vanavond meer daarover Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 juni 2012 03:03 PM
  [ # 140 ]

Nou? Het is al avond geweest hé Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 juni 2012 04:09 PM
  [ # 141 ]

Vooruit dan maar Cool

Gister dus bij Waterman geweest om de reden voor inbouw van een extra rolgordel in de SM te bekijken. Omdat ik er toch was en Waterman een brug heeft in zijn Beunparadijs meteen de Xsara tot grote hoogte gestuwd en de versnellingsbak eens grondig bekeken. Uiteraard dit alles onder het genot van een paar Pils, in dit geval vier voor speciale gelegenheden bewaarde 25cl Twistoff Franse Kronenbourgs (van vorige zomer).

Olie die uit de bak kwam was zwart en stonk verschrikkelijk. Nou is dat laatste normaal, maar dat eerste toch wel teken van vergevorderde leeftijd en dientengevolge verminderde werking. ‘sealed for life’, of ‘de versnellingsbakolie hoeft niet vervangen te worden’, mijn achtereind.

Vervolgens de kap van de vijfde versnelling los gehaald om te inspecteren waar het gehobbel zijn oorsprong vindt. Als je de pook naar voren duwde in vijf voelde je ‘m flink trillen, en dat heb ik eigenlijk nooit eerder meegemaakt. Volgens Waterman is het niet ongewoon dat de moer die de vijfde versnelling op zijn plaats moet houden los loopt. Dat was dus bij mij ook het geval. En niet zonder gevolg: de spleens en synchromeshes van het vijfde verzet zijn flink uitgelopen. Zodanig dat het waarschijnlijk onherroepelijk tot falen zal leiden.

Untitled

Wanneer dit echter zover zal zijn is niet helemaal duidelijk. We hebben het boeltje met de luchtratel nu stevig vast gezet. En eigenlijk kun je er geen peil op trekken of, en zo ja wanneer het mis gaat. Misschien deze week nog, misschien over vijftig duizend kilometer pas. Waarschijnlijk houdt de vijf op een bepaald moment gewoon op met werken en heb ik alleen nog één tot en met vier. De bak zal dan geruild moeten worden voor een gebruikte, of een revisie-exemplaar.

Dat is dus wat minder nieuws. Wat wel fijn is, is dat de nieuwe Kroon 80W-85 RPC (Renault-Peugeot-Citroën) bakolie die er in zit meteen voelbaar zijn werk doet: hij schakelt een stuk minder hakerig.

Ander punt van aandacht was het uitlaatspruitstuk dat nogal rammelde, met name bij toerentalopbouw en bij afremmen op de motor. Om dat een beetje fatsoenlijk te lassen hebben we maar geprobeerd op het spruitstuk er tussenuit te halen, iets dat wonderwel zonder veel problemen is gelukt.

Untitled

Ook al was er voelbaar geen speling op de binnenpijpen, toch heeft Waterman de schotten flink vast gelast. Je hoeft geen kenner te zijn om te zien dat het gebruikte staal zich toch wel met name kwalificeert als zijnde ‘urinoir-specificatie’:

Untitled

En voorwaar, de rammel bleek verdwenen, waarmee de auto gelijk een stuk minder gaar klinkt. Helaas is het kloppende geluid bij afremmen op de motor gebleven, en lijkt ook (nu een dag later) het rammelen weer weder te keren. Ik denk dat het spruitstuk té ver heen is om te repareren. Maar goed, omdat ik nu weet det het spruitstuk redelijk eenvoudig los komt wordt het misschien intereressant om toch te gaan kijken naar het VTS180-spruitstuk van de C4.. Wordt vervolgd.

Al met al een leerzame dag waarbij ik weer een stuk wijzer ben geworden over de VTS. Erg gezellig ook. En een dagje beunen bij Waterman is natuurlijk niet compleet zonder een stukje laagvliegen in de sm Cool

Untitled

Bij thuiskomt het hok door de wasstraat laten trekken trouwens, dat mocht ook wel weer eens. Hij blinkt nu weer helemaal Smile

Untitled

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juni 2012 05:49 PM
  [ # 142 ]

Wat heeft dat kruis in het spruitstuk eigenlijk voor toegevoegde waarde… ?

Kan je het er niet gewoon helemaal uit beunen? Al ziet dat er niet echt eenvoudig uit.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 juni 2012 09:23 PM
  [ # 143 ]

Dat ‘kruis’ wordt gevormd door de vier verschillende uitlaatpijpen in het spruitstuk.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 juni 2012 09:25 PM
  [ # 144 ]

En vanmiddag is Uberprutser LJ (gekend van paupergarage Trottoirzicht) even langs geweest voor respectievelijk koffie, aan-lixia’en van de wisselaarfuntie in de radio en het nuttigen van een pot bier.

Bedankt en was gezellig Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 04 juni 2012 01:21 PM
  [ # 145 ]

Even rectificeren: Ik ben natuurlijk van Garage Oprit BV. Maar de rest is volledig naar waarheid Mr. Green

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 juni 2012 08:17 PM
  [ # 146 ]

Zo, leuk/goed bezig geweest bij de überbeunen…. Laughing  Daan..

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 04 juni 2012 08:50 PM
  [ # 147 ]

Kost een paar pilsjes, maar dan heb je ook wat Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juni 2012 09:11 PM
  [ # 148 ]

Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juni 2012 09:15 PM
  [ # 149 ]

Uit het café:

waterman schreef:

2d, ik denk dat je even op service.citroen moet uitzoeken welke parts je moet hebben voor je bak. Ik denk dat het vervangen van de het tandwiel/ring die we hebben vastgezet veel zal kunnen helpen.

Dit heb ik dus even nagekeken en naar het blijkt zou dit onderdeel los te bestellen moeten zijn. Aangezien ik morgenvroeg Bertje naar de dealer breng voor een onderhoudsbeurt kan ik meteen navragen of dit spul leverbaar is, en zo ja tegen welke kosten.

Wordt vervolgd Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 04 juni 2012 09:41 PM
  [ # 150 ]

Hoe is het met Bertje.

Z’n topic blijft een beetje stil.
Wel foto’s vanuit maar niet van Bertje.

Ik vind het een beetje zielig voor hem.
Hij kan er toch ook niets aan doen?

crying

Profiel  
 
 
10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook