2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
ds3 racing remmen
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 mei 2012 12:23 PM
  [ # 16 ]

Mogelijk worden de problemen van TS veroorzaakt door het nog moeten inslijten van de remblokken.
Nieuwe blokken hebben namelijk nog niet de uiteindelijke wrijvingscoëfficient.
Staat ook altijd op de montagevoorschriften.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
tbonesixtynine
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012

- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Gepost: 31 mei 2012 04:46 PM
  [ # 17 ]

HEren,

dank voor de nuttige commentaren. Mijn racign heeft nog maar 1300km kan dat zijn dat die blokken nog niet deftig ingereden zijn ?
Ik zal in alle geval nog eens bij de dealer passeren. Het vervolg van het verhaal komt dus nog

greets

Profiel  
 
tbonesixtynine
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012

- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Gepost: 31 mei 2012 05:30 PM
  [ # 18 ]

Bezoekje aan de dealer die een remmentest uitgevoerd heeft. Vooraan 10% verschil in remdruk (links voor geeft 10% meer, wat verklaart waarom hij naar links trekt) achteraan 5% verschil. Volgens dealer is dit binnen de norm en ‘zelfs tamelijk goed’.. Heeft verder gezegd van nog een paar 100 km de kat uit de boom te kijken en anders binnebrengen voor nazicht…

Is hier iets niet juist of kan dat nog weggaan door meer kilometers te maken ?

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 31 mei 2012 09:40 PM
  [ # 19 ]

Je wagen heeft idd nog vrij weinig kilometers en behoorlijk stevige (lees grote) remklauwen/blokken vooraan, dus die gaan er wat langer tijd nodig hebben om zich te zetten of in te slijten.
Ik zou het dus nog maar even wat tijd geven.
De kont die lichter wordt is normaal en de wagen gaat dan wat zoeken zonder veel erg, de Ds3 is daar trouwens niet alleen. Een kleine wagen is nooit zo stabiel als een dikke kar, mijn vorige (C5 phase 3) kon je als het ware aan 200 km/u stilzetten met één hand aan het stuur gulp .
Toch vind ik de remmen van de Ds3 best in orde aangezien de remafstanden in vergelijking met andere wagens van de kortere soort zijn en daar gaat het toch om zo snel mogelijk stil staan Wink .

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 mei 2012 11:36 PM
  [ # 20 ]

Het is overigens geen verschil in remdruk, want die is in de linker en rechter remklauw gewoon gelijk, maar verschil in remvermogen, wat waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een ongelijke wrijvingscoëfficient links en rechts.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Johein
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 30-01-2012

- DS 3 racing 235 pk
Gepost: 01 juni 2012 12:19 AM
  [ # 21 ]

Heb nog geen problemen ondervonden met de remmen, en zo veel km staan daar nu ook nog niet op ongeveer 2900km sinds 6 januari 2012.

Profiel  
 
tbonesixtynine
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012

- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Gepost: 03 juni 2012 05:53 PM
  [ # 22 ]

Mjah ik zal het gewoon wat meer tijd geven, maar als die tegen de 3000 km nog steeds scheeftrekt, gaat hij terug naar de dealer tot het probleem volledig van de baan is.  Ben ook niet echt gewend van met kleine autos te rijden, dus die lichte kont zal ik moeten gewoon worden. Mijn vorige was een mercedes E350 coupe… maar dank zij onze premier Di Rupo (ripoff) die een speciaal idee heeft rond wagens ingeschreven op het bedrijf heb ik mijn auto-strategie duchtig herzien, aangezien ik niet van plan ben zijn gat in de begroting dicht te rijden Smile Daarbij was de racing het ideale compromis tussen goedkoop rijden en toch nog wat pk’s Smile

Ondertussen tegen wat vrienden gesproken die in de garagewereld vertoeven, en die vonden 10% verschil op de remmen voorin toch behoorlijk veel ...

Vandaag nog wat kms gedaan met de racing, toch wel een heerlijk karretje voor de rest Smile glimlach van oor to oor. Veel heftiger dan in mijn Benz vroeger Smile Maar die had wel geen probleem om tegen 250km/h (op de autobahn in duitsland wel te verstaan) alles op de rem te krijgen, tenzij dan op winterbanden…

Overigens heb ik mijn vrouw haar auto ook vervangen door een citroen, een C4 grand picasso, en deze heeft ook dat probleem niet als je bruut op de remmen moet gaan… En het onderstel van deze wagen is toch echt niet te vergelijken met dat van de racing Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 juni 2012 06:16 PM
  [ # 23 ]

Heb een keer scheef trekken gehad met een Xantia, kon het eerst ook niet echt vinden.
Later de remblokken links en rechts verwisseld, toen was ‘t over.
De combinatie van remschijf en blokken bepaalt uiteindelijk de remvertraging.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 03 juni 2012 07:43 PM
  [ # 24 ]
tbonesixtynine schreef:

Mijn vorige was een mercedes E350 coupe… maar dank zij onze premier Di Rupo (ripoff) die een speciaal idee heeft rond wagens ingeschreven op het bedrijf heb ik mijn auto-strategie duchtig herzien, aangezien ik niet van plan ben zijn gat in de begroting dicht te rijden Smile

Ondertussen tegen wat vrienden gesproken die in de garagewereld vertoeven, en die vonden 10% verschil op de remmen voorin toch behoorlijk veel ...

Di Rupo, mij niet vertellen dat ge daar iets tegen hebt hé. Nog zo een sympatiek man met zij strikske Grin .
Nee, ik volg je redenering helemaal, heb mij ook een minder staatsponsorende wagen aangeschaft (nog snel-snel een Ds3 Sportchic e-Hdi 112 met ecopremie van 15%) omdat ik eveneens niet de put ga vullen die een ander gemaakt heeft. Ga ik zo min mogelijk aan meedoen, dat de verantwoordelijken hem maar dicht gooien!
Ja, die 10% (3-5% lijkt mij het max.) is idd toch ook net wat teveel in mijn ogen, maar wacht eventjes af en indien dan niet beter sowieso de dealer raadplegen. Moet door een goed technicus best op te lossen zijn Wink .

Profiel  
 
tbonesixtynine
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012

- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Gepost: 04 juni 2012 05:13 PM
  [ # 25 ]

Hehe, ja tis erg gesteld in ons Belgenlandje vind ik voor de ‘commerce’. En plus heeft hun maatregel enkel een averechts effect. Maar dat is natuurlijk allemaal vijgen na pasen, we zitten ermee, en bovendien is dat off-topic en heb ik daar eigelijk al genoeg over gezaagd Smile


Wat betreft het afwijken zal ik het nog tot 2500km tijd geven.. tegen dan zou dat toch al mogen in balans zijn he Smile

Profiel  
 
tbonesixtynine
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012

- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Gepost: 08 juni 2012 02:12 PM
  [ # 26 ]

Ondertussen bijna 2500 km. Het probleem is ngo steeds aanwezig. Nu moet ik zeggen dat ik de laatste 100n kilometers overal bewust bruut zitten remmen heb om te kunnen definieren in welke omstandigheden het zich voordoet. Met de regenval van de laatste dagen al een aantal keren het ABS en ESP getest ook.

Wat mij opvalt, is dat het op natte banen zich niet voordoet. Bij stevig maar gelijkmatig opbouwen van de remdruk ook geen probleem.  Conclusie : het probleem stelt zich van zodra de voorkant ingedrukt wordt voorbij een bepaald punt. Dit wordt volgens mij in de regen niet behaald doordat de remkracht op nat veel midner is. Vandaag in brussel op de E40 komende van leuven tegen 150 door een glooiing gereden waardoor de auto op een gelijkaardige manier van zen stuk gebracht werd… Dit zal toch meer iets met de ophanging/uitlijning/toespoor te maken hebben dan met de remmen dan veronedrstel ik.

toch maar snel nog eens een bezoek brengen aan de citroen-garage Sad

Profiel  
 
dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 08 juni 2012 07:38 PM
  [ # 27 ]

think
Dan zou ik bijna gaan denken aan een defecte schokdemper of gebroken veer en dan wel aan de zijde waar hij niet heen trekt.
Je zou eens kunnen kijken naar de veer door de auto op te krikken en dan aan de veer te voelen, als deze gebroken is voel je het wel.
Als dit niet zo is ga ik toch denken aan een defecte demper.

Doordat tijdens het remmen de auto “duikt” en voldoende weerstand heeft heeft hij daar ook de meeste grip, als hij dus aan een kant meer zou kunnen “duiken” (door een defecte demper of veer) heeft hij daar minder weerstand en dus minder grip waardoor hij scheef gaat trekken naar de zijde waar de meeste grip aanwezig is.(de goede kant dus)

Ik hoop dat mijn theorie een beetje duidelijk is,
Succes
Ron

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 08 juni 2012 08:35 PM
  [ # 28 ]

Kun je niet eens in een andere Racing stappen en voelen of het daarmee ook is? Uit ervaring weet ik dat dat heel verhelderend kan zijn. Met mijn Racing heb ik het vanmiddag nog eens geprobeerd, maar scheeftrekken doet ‘ie zonder meer niet!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
tbonesixtynine
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012

- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Gepost: 09 juni 2012 11:14 AM
  [ # 29 ]

Ik ken hier niemand in de buurt die er een heeft. Ik weet er wel een staan bij een dealere maar das nog een nieuwe en mag dus niet rijden… kan jij eens kijken bij jouw racing als je jouw stuur centreert, hoe de voorwielen staan? Ii heb de indruk dat de mijne behoorlijk veel open sporen, dwz vooraan naar buiten staan allebei ipv rechtdoor. Ik weet nirt wat de standaard setting (of zou moeten zijn) is fabriek af

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 09 juni 2012 05:01 PM
  [ # 30 ]

@tbonesixtynine


Ik weet niet waar je vandaan kom maar ik zit in het midden van het land.
misschien is dat in de buurt????

Als we iemand kunnen helpen dan doen we dat graag.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook