Totaal aantal Berichten: 99
- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Ik heb het nog niet gezien, maar kan je ook zo’n open schuif dak plaatsen in een BX zoals in sommige ds’sen geplaatst worden?
Meestal een dak van een twingo…
Iemand ervaring mee, of past dit niet zo?
Meningen graag… ?
ICCCR UK 2012 Here we come!!
ik heb nog een volledig open dak systeem liggen van een bx moest je interesse hebben.
de bekleding van de hemel moet wel herdaan worden, die is beschadigd. voor de rest is het gedemonteerd uit een sloper maar was perfect werkend en waterdicht.
stuur anders maar een pb moest je interesse hebben.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Een origneel schuif/kanteldak kun je niet zomaar inbouwen in een BX met een vast dak.
De horizontale dakstijlen zijn heel anders en het gat voor de glasplaat heeft een omgezet randje nodig.
Een vouwdak uit een bv. een Twingo moet wel mogelijk zijn.
Maar een universeel schuifdak van Webasto is anders ook een goede optie.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Webasto maakt inderdaad erg mooie daken:
http://opendaken.webasto.nl/producten/open-daken.html
De Hollandia 100 is een simpel handbediend dak dat alleen gekanteld kan worden.
De Hollandia 300 is een dak dat gekanteld en opengeschoven kan worden. Kan optioneel ook elektrisch en is er in 2 formaten.
Ik ben hier ook geïnteresseerd, maar is me voorlopig gewoon veel te prijzig.
Ik had een electrisch schuif/kantel dak van Webasto in mijn (ex) 19TZI. Ik had wel last van iets doorlekken toen het ding op leeftijd kwam.
Houd rekening ermee dat wanneer je een schuifdak plaatst ook je hoofdruimte aanzienlijk minder wordt. Met een lengte van ong. 1.90 mtr zit je dan al aardig klem met je hoofd tegen het dak. Ben zelf 1.91 mtr en heb 2 BX-en met schuifdak !x fabrieks en 1x Webasto) gehad. Voor mij hoeft het niet meer omdat ik altijd onderuitgezakt moest gaan zitten.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Ik was ook wel benieuwd hier naar, maar de prijs die Webasto vraagt vind ik best meevallen, 340 euro en dat is inclusief montage. Maar macnail, zelf ben ik 1,87 dus ook aardig richting de 1,90, nu heb ik er geen last van dat ik dicht bij het dak kom met mijn hoofd. Hoeveel komt dat dak naar beneden dan?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Het dak komt een paar cm’s lager. Het frame wordt aan de binnenkant tegen het dak bevestigd. Ook het hemeltje wordt aangepast. In combinatie met gti/tzi stoelen wordt het dus best wel krap.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Dan zal dat voor mij ook wel een probleem worden. Ik heb leren stoelen en die zitten alsof ze nieuw zijn, helemaal in verglijk met de standaard stoelen die er in zaten.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 116
- BX 1.6 TGI progress
Nou heb ik ook een oude webasto in mijn TGI te zitten (dus met GTI stoelen), ben 1.90 maar heb absoluut geen last van dat het dak iets naar beneden komt, genoeg ruimte rondom mijn hoofd!
Ook deze gek een gebrek!