11 van de 14
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Daan’s Xsara VTS 137pk - Door naar de volgende!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juni 2012 09:45 PM
  [ # 151 ]

Bertje is een beetje cameraschuw. Maar ik zal het eens proberen binnenkort.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
APvD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 05-09-2009

Gepost: 04 juni 2012 09:48 PM
  [ # 152 ]
2d schreef:

Franse meuk voor voorin de Franse meuk:

http://www.focal-fr.com/catalogue-front/produit.php?langue=EN&idArbo=16&idProduit=108

Mooie meuk. Kostda? Zoek ook nog goeie karton-vervangers… Het is nu een beetje vreemde combi, Audio-System achterin en karton in de voordeuren…

Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juni 2012 09:50 PM
  [ # 153 ]

Heb er 130 euro voor betaald, nieuw.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
APvD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 05-09-2009

Gepost: 04 juni 2012 09:56 PM
  [ # 154 ]

man, das bijna gratis! Die 13 cm Audio System die ik achterin heb zitten kosten me toendertijd het dubbele… Te vinden bij de betere auto muziek boer denk ik?

Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juni 2012 10:07 PM
  [ # 155 ]

Correctie, 139 bij De Tijger in Tilburg.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 juni 2012 10:20 PM
  [ # 156 ]

Had ik dus een 12-volt naar usb-adapter. Die uit elkaar viel. En waarvan een metalen pinnetje. In de 12-voltaansluiting bleef liggen. En zichzelf vastlaste.

Sindsdien geen prik meer op de aansluitingen, ook niet die op de zijkant. Dus ik op zoek naar een zekering, en al vlug gevonden, er was een 20A-exemplaar gesmolten. Fijn om te weten dat zo’n zekering ook echt gewerkt heeft. Uit Bertje’s lampendoos een nieuw exemplaar gevist. Nu hoor ik iedereen al roepen.. ‘Maar Daan, dat is diefstal!’ En ja, alhoewel Bertje en zijn lampendoos technisch gezien aan de leasemaatschappij toebehoren, betreft het hier een formaat zekering die in Bertje helemaal niet gebruikt wordt. Dus geen zorgen lieve kinderen.

Wat wél leuk is: je kunt de zekering voor de sigarettenaansteker op twee manieren plaatsen: F23A of F23B. En hiermee bepaal je of de aansluitingen via het contact gaan, of een constante plus direct van de accu krijgen. Heb altijd al wel geweten dat dit in te stellen was, maar niet dat je dat dus heel makkelijk zelf kan doen. Zal ongetwijfeld ook voor andere modellen uit deze tijd (2000-2005) gelden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 juni 2012 10:27 PM
  [ # 157 ]

Dat had mijn Xantia uit ‘94 al….

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 juni 2012 12:18 AM
  [ # 158 ]

Untitled

En zo zag het tandwiel dat de de synchromesh en het tandwiel van de vijfde versnelling op zijn plaats houdt er uit. Niet heel fris meer dus. De tandjes van het nieuwe tandwiel zagen er nog wel mooi driehoekig uit. Overigens had het vervangende tandwiel aan de buitenzijde vierentwintig tanden in plaats van twaalf. Lijkt een gemodificeerd model dus. Wat ook mooi is: met het nieuwe tandwiel op haar plek is de vijfde versnelling weer strak in te leggen en is er van ‘hobbelen’ in de pook ook geen sprake meer. Missie geslaagd, bak gered Smile

Natuurlijk heb ik dit niet allemaal zelf voor elkaar gebokst maar heeft Waterman het zware werk voor me gedaan. Ik heb waar mogelijk zo goed als het gaat de handen uit de mouwen gestoken en samen beunen is toch altijd erg gezellig.

Verder hebben we de voorste remslangen vervangen voor Goodridge RVS (want die had ik nog liggen). De achterste bleken helaas niet zo makkelijk los te willen dus heb ik het daar ook maar bij gelaten.

Tenslotte het brandstoffilter vervangen. En het zal wel geheel volledig tussen de oren zitten, maar ik weet zeker dat de auto in het hogere toerenbereik nu beter door trekt, alsof de motor meer adem/fut heeft. Het loopt allemaal nog makkelijker richting te hard, en stationair lijkt ‘ie ook wat regelmatiger te draaien.

Nu nog wielen/banden regelen. En ik zit me te bedenken of de distributie ook nog gedaan moet worden voor de vakantie, maar daar ben ik nog niet helemaal uit..

Hij wordt in ieder geval stapje voor stapje steeds fijner en het is echt leuk om op deze manier een band met een auto op te bouwen Cool

Untitled

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 juni 2012 12:20 AM
  [ # 159 ]

Waar is de “vind ik leuk” knop nog weer gebleven…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 juni 2012 08:19 PM
  [ # 160 ]

Afspraak gemaakt, volgende week wordt de distributie- en multiriem vervangen, plus alles wat daaromheen nodig mag zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 19 juni 2012 08:32 PM
  [ # 161 ]

Dat hobbelen van de pook bedoel je het bewegen van de pook? Daar heeft de Xsaar ook last van… Confused
(Nouja nu niet…..)

Daan de VTS logo vervangen van een C2 VTS logo.. Past perfect (Bij mij zit de VTS logo erin) en maakt het net wat leuker op…

Maarre goed bezig!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 juni 2012 08:38 PM
  [ # 162 ]

Nee, echt flink trillen. Een pook beweegt altijd wel een beetje natuurlijk, dat is normaal. Maar niet dat je heftige trillingen in het schakelmechaniek voelt als je ‘m naar voren duwt.

En die schildjes die er op zitten zijn prima. Daar ga ik dus echt geen tijd, energie of geld in steken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 juni 2012 03:34 PM
  [ # 163 ]

Het verbruik schommelt een beetje geloof ik. Zal er mee te maken hebben dat het gebruik wat minder over lange afstanden is en dus daardoor niet erg consistent. Gemiddeld in ieder geval 7,8 liter op 100 ofwel 1 op 12,6 (mix van euro 95, V-Power 97 en 98) en dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje tegenvallen. Aan de andere kant, ik heb best een behoorlijk zware voet áls ik dan eindelijk weer eens in de Xsara stap. Misschien moet de nieuwigheid er gewoon van af. We zullen het zien.

Verder zojuist in Turnhout een nieuw interieurfilter en Valeo Climpur gekocht (je weet wel, die aircoreiniger die je omwille van vage milieu- en veiligheidseisen niet meer kan kopen in .nl) en de twee obligate alcoholtesters voor tijdens de verkansie in Frankrijk over een weekje. Pure geldklopperij natuurlijk, maar vooruit. Het zal me wat.

Verder nog geen banden aangeschaft, dat wil allemaal niet opschieten. Misschien laat ik ze in Frankrijk wel vervangen. Ergens zit het me niet lekker, een volle koffer op uitgedroogde achterbanden..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2012 03:42 PM
  [ # 164 ]

Het verbruik valt mij eigenlijk juist alles mee, zelf kwam ik met de 1.6 op benzine ook rond de 1 op 13 uit. Waar andere makkelijk 1 op 15 halen.
Ik ben eigenlijk bang dat ik met een 2.0 de 1 op 12.5 amper ga halen…

Dus met een beetje doorrijden vind ik het nog vrij netjes.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 24 juni 2012 12:55 PM
  [ # 165 ]

12,6 haalt die motor op benzine in mijn Walvis ook…

Profiel  
 
 
11 van de 14
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook