Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik heb even in mijn bak gekeken, maar los van het feit dat het opgezonden ging moeten worden (woon vlakbij de Westhoek in België, ook heel mooi wonen trouwens :p), kan ik zeggen dat ik dat boutje niet liggen heb… weer iets te weinig afgehaald van die sloper… maar Léo zal wel iets liggen hebben zeker
Prestige voor op de bokjes en kont op de grond, ik vind het zalig, precies of ze gaat vertrekken naar Mars, misschien iets voor Top gear om er eens raketlanceerderd ofzo achteraan op te zetten :p
voor de rest, succes ermee! (pfft, ik moet eigenlijk ook maar eens verder werk maken van die beugel aan mijn uitlaat…)

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dank voor het zoeken - en ‘t is een boutje wat waar één keer op de auto voorkomt - moet je inderdaad maar toevallig van de sloper afgehaald hebben. En ik heb er best vertrouwen in dat Hydraulique ‘t heeft liggen. Maar omdat ik nu vrij ben toch maar een bestelling gedaan bij CX-basis. Scheelt weer dingetjes regelen onder werktijd. Had sowieso nog een paar dingetjes nodig. En nu ook maar de extra deurrubbers besteld (alhoewel ik vrees dat ik als ik die monteer opeens allerlei kleine rammeltjes moet opsporen Auto ligt er inderdaad mooi bij - ready for take off - zij het dat dan de garage in de weg staat.

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
m.i. heb ik deze bout ooit vervangen door een RVS draadeind met RVS moertjes en ringetjes.
Het is toch geen M7 hè?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Volgens de beschrijving op CX-basis.de zou het wel M7 moeten zijn ... In mijn gereedschapskist (die nog steeds meer Gamma-achtige zaken bevat dat specifiek Citroen-spul) zat in elk geval geen enkele passende moer. En in mijn (nogal beperkte) draadtapsetje zat ook niets dat overeen kwam. Ik dacht trouwens ook eerst aan een stuk draadeind.Intussen heb ik mail uit Duitsland dat ze toch graag ook de foto van de bout willen hebben. Deze week toch geen tijd om verder te prutsen - als ik zaterdag een oplossing heb, is het op tijd.

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
M7 draadeind kun je gewoon krijgen hoor:
of hier
http://www.fabory.nl/pages/home.html
(zelfborgende) moertjes erbij… klaar.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goh - zelfs in Nijmegen . Was wellicht goedkoper geweest. Ach ja - ‘t origineel met vaste moer in het midden heeft vast ook z’n voordelen.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Grrr - ontvang ik eindelijk de bout nadat ik via de track&trace; heb kunnen zien dat die ongeveer een week in de buurt van Mannheim heeft gelegen, zitten de gevraagde moeren er niet bij En ook deze bout is eigenlijk net iets te kort. Conclusie: ik heb een niet-originele startmotor. Niet origineel voor de CX in elk geval. Morgen fiets (?!) ik langs een Citroengarage. Daar in elk geval maar eens vragen of ik twee M7 moertjes kan kopen. En dan eens kijken of ik iets van de rand van de startmotor af kan slijpen. Gedoe. Volgende keer blijf ik fijn in Nederland met mijn bestelling.
De tip van een stuk M7 draadijzer was inderdaad een heel goede.

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hahaha, plezant toch hé, die CX’en
maareuh, met draadstangen van M7 hoef je toch niks af te slijpen van je startmotor? je maakt ze toch zo lang je wil?
(is ze ondertussen nog niet opgestegen?)

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ze is nog niet opgestegen - alhoewel de C35 nu griezelig dicht tegen de kont aan duwt.
Ik heb nu de originele bout (prachtig geel glanzend als nieuw) met vaste moer. Mag zo maar bijna 9 euro kosten, dus die doe ik nooit meer weg (zuinige hollander ). Die vaste moer is handig: als de dynamosnaar op spanning moet worden gebracht is er geen risico dat je ongewild de startmotor losdraaid. Dus als het droog is even de startmotor er weer onderuit (die zit nu vast met de twee ‘gewonen’ bouten) om te zien of daar genoeg ‘vlees’ op zit om wat weg te slijpen. Als dat niet zo is, heb ik een bout over. En moet ik draadeind gaan kopen met een paar moeren. Krijg ik waarschijnlijk meteen een hele meter mee ...

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
break23m schreef:Ik heb nu de originele bout
Dus je startmotor is toch gewoon origineel CX?
P.s. Volgende keer gewoon je adres emailen, dan stuur ik je zo’n boutje in een enveloppe op. Twee postzegels erop en klaar (als de Post meewerkt volgende dag in huis). Kost ook geen € 9,00.
En dat zeg ik niet als lullige mosterd na de maaltijd, maar gewoon, als tip voor de volgende keer.
Maar goed, hij zit weer en daar ging het om!
Goed werk dus!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ja, altijd wat te lachen met die auto’s.
[Edit - ja - gewoon even een belletje of mailtje - je hebt ‘t aangeboden, ik weet ‘t - eigenwijs mannetje ben ik]
[Edit 2: nee, de boel zit dus nog niet - geen moertjes - en de bout is te kort of de startmotor net iets anders van vorm]
Maar goed, knutsel ik ook eens zelf - blijk je dat je zonder grote doos met zooi uit een sloper bij het derde boutje al de mist in gaat. Als ik ‘m er weer onderuit heb, plaats ik een foto van de startmotor. ‘t Zal toch niet origineel zo zijn dat de moer er maar twee of drie windingen opgedraaid kan worden? Is ‘t raar om ‘s avonds om half 11 op een natte inrit in het donker de startmotor los te halen?

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat de juiste vraag is of het raar is om anno 2012 nog een CX te hebben
Alles wat je met de CX doet valt onder hetzelfde antwoord, dus ga lekker gewoon je gang!

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Maar hoe zag die bout er danuit die erin zat, was dat geen orginele ? en zit de startmotor ver genoeg in het blok gedrukt, zit er geen vuil en troep tussen waardoor ie er niet ver genoeg ingaat ?
Mark
CX 2000 pallas ‘78

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zo, die is er onderuit
De bout staat op een foto op de voorgaande pagina. Lange bout met één vaste moer op een stukje van het eind.
Startmotor zit er ver genoeg in, nergens vuil o.i.d. Bij demontage viel het me ook al op dat één moer al na twee slagen los was. Is er dus zo in gezet toen kort na de aanschaf de vorige startmotor het begaf. En zo heeft het dus ook sinddien probleemloos gefunctioneerd. Ik vraag me nu af of de startmotor wel origineel is. Ik zie nergens een merknaam staan. Maar het past allemaal prima inclusief het bevestigingsboutje voor het hitteschild - op die ene bout dus na.
Er is in elk geval wel genoeg materiaal om iets weg te slijpen. Dat ga ik dus maar doen. Maar niet nu.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op Rotsoord in Utrecht bij Bol moertjes gescoord. Aardige dame hoor - zomaar helemaal voor niks Intussen heb ik me wel af zitten vragen waarom in twee van de drie bevestigingsgaten van de startmotor M7 draad zit en in de derde niet. Maar goed, ik kan verder.