Gelukkig staat bij mij de vakantie voor de deur…en het wordt weer frankrijk.
Nu hoor ik allerlei verhalen over benzine waar onze oudjes niet zo blij mee zijn,(iets met ethanol)
Is er iets waar ik moet letten,of absoluut niet moet doen??? (OK niet naar Frankrijk gaan is een optie )
We rijden in een C15e zonder katalisator (solex carbu)van 1991
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Sowieso de supermarktpomp vermijden want slechtere kwaliteit.
Dan is er verder het E10-verhaal. Kortweg wil het zeggen dat er 10% ethanol in de benzine bijgemengd is. Hier wat meer over E10:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Moeilijk allemaal, of toch niet!
Ik tank maar het duurdere spul (98)Dat “duurdere” zijn we in NL al gewend
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Vergeet niet dat er in heel West-Europa enkel Euro95 (Frankrijk buiten beschouwing gelaten) verkocht wordt waar toch al 6% (!) ethanol aan toegevoegd is!
In mijn BX 1400 TU van 1990 giet ik alleen maar E10, zonder problemen.
Let wel op de staat van de benzineslangen en met name de binnenkant, beetje broos? Dan eerst vervangen voor nieuwe, want oudere slangen zijn niet bestand tegen het hogere percentage ethanol en brokkelen af in een razend tempo van binnenuit !
Tsja en de benzine VLIEGT erdoorheen,en blijf toch maar 2 weken.
Tóch probeer ik zoveel mogelijk het vertrouwde spul te vinden, en als het niet anders kan,moet het maar.
Ik dacht eigenlijk dat de motor misschien té heet zou worden,of gaan pingelen ,of een paar PKs gaan missen.(er hangt ook nog een caravanneke achter)
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)