Zoiets zei ik vanochtend ook toen ik hem bijna stil moest zetten op de busbaan….
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Je houdt de spanning er wel in..misschien kun je aangeven hoeveel % er volgens jou wel en niet is opgelost?
Of iets meer tipjes van de (grauw)sluier?
Het scheeftrekken is opgelost.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
de uitlaat niet? Ik hoorde m niet meer rammelen…
pfff. wat een soap zeg, echt klote.
Ja, en het wordt nog veel erger nu ik het Dekra keuringsrapport binnen heb…
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Hallo Iwan,
We leven met je mee, ik in ieder geval wel
Is het een bewuste keuze van je om steeds 1 of enkele zinnen te posten? Zou graag het volledige verhaal van je vernemen, maar misschien dat je ervoor kiest om lopende de procedure er niet teveel over uit te wijden?
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Je hebt gelijk. Maar ik zal het e.e.a. proberen zonder te zwarte pieten neer te zetten.
De problemen:
1. Auto trekt scheef
2. Rammelende schokbreker(s)
3. Links achter een ‘plok’ rammel
4. Inhouden van de motor en soms niet op gang komen.
Opgelost is punt 1. De auto rijdt nu recht, maar het stuur staat nu iets scheef naar de andere kant. Vind ik minder belangrijk momenteel.
Niet opgelost:
2. Rammelende schokbrekers. Vanaf het moment dat ik wegreed rammelde de schokbrekers nog.
3. De ‘plok’ rammel leek in eerste instantie weg. Na 100 kilometer gereden te hebben lijkt ie langzaam aan weer terug te komen.
4. Inhouden: ik reed het terrein af en de auto begon te bokken, in te houden en een raar geratel kwam van achter uit de uitlaat. Ik heb de auto op de busbaan gereden totdat ‘ie weer op gang kwam. Toen ik weer begon te rollen kwam er een blauwe walm achter mijn auto vandaan…
Heden middag kreeg ik het Dekra rapport met de ‘onafhankelijke keuring’. Ze hebben de klachten geconstateerd op 29-5-2012. Citaat:
“Wij zijn van mening dat er geen sprake is van een technisch gebrek, maar van een aanvaardbaar ongemak. Door het uitvoeren van reparaties en of werkzaamheden zullen de zeer geringe opmerkingen niet verbeterd of gewijzigd kunnen worden. De door ons geconstateerde afwijking valt binnen de toleranties, welke aan een dergelijk voertuig gesteld mogen worden.”
Sorrie mensen, maar dit was voor mij de druppel. Te meer omdat er iets niet klopt…lees eens een paar postings hierboven… @AZ geeft aan op 1-6-2012 mijn auto zonder rammel de brug af te hebben zien komen. Het rapport is gemaakt op 29-5-2012. Wat klopt er niet!?
Ik ben er zo verschrikkelijk klaar mee. Morgenochtend heb ik een afspraak met de directeur van Auto Klaver. Dan wordt het erop of eronder.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0





Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
oké,ik ben benieuwd..
(er staat nog een racing op alblasserdam nieuw…
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Ik kan me er alles bij voorstellen dat de stoom uit je oren komt..
Maar.. rijdt er dan niemand van de dealer ff een stukkie mee om te laten ‘zien’ dat ie weer ‘helemaal tip-top in orde is’?
Nope….
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Dat dit in 2012 nog voorkomt..wat een anti-reclame!
Dat is zeker zo. En als er geen goede oplossing komt wordt die anti-reclame alleen maar erger kan ik je vertellen.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Iwanb schreef:Morgenochtend heb ik een afspraak met de directeur van Auto Klaver.
Steek je ‘t pand niet in de fik?
Mijn DS3 staat daar ook in de werkplaats.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Die douw ik eerst wel even naar buiten
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0